user icon
user icon

VT1: Max Verstappen domineert met snelste tijd voor Hamilton

  • Gepubliceerd op 31 jul 2020 13:30
  • comments 64
  • By: Rob Veenstra

De eerste vrije training is verrassend genoeg als snelste afgesloten door Max Verstappen. De Nederlander rijdt met nieuwe onderdelen op zijn RB16 en die lijken tot nu toe erg goed te werken. Verstappen domineerde de training en sluit hem af met bijna 5 tienden voorsprong op Lewis Hamilton in de Mercedes.

Lance Stroll eindigt als derde in de roze Mercedes van Racing Point. Alexander Albon moest met zijn nieuwe engineer nog altijd 7 tienden toegeven op Verstappen maar eindigt op de vierde plaats. De top 10 wordt voltooid door Leclerc, Bottas, Ocon, Ricciardo, Hulkenberg en Kvyat.

Giovinazzi en Hulkenberg

Antonio Giovinazzi zorgde halverwege de training voor een rode vlag. De Italiaan spinde van de baan en reed daarna terug richting de pitbox, waarbij hij zijn banden kapot reed en stukken bodywork eraf vlogen. Bekijk hier de video van het incident, waarvoor de Alfa Romeo-coureur zich moet verantwoorden bij de stewards.

Nico Hulkenberg, die vanuit het niets zijn comeback maakt, had geen last van dat moment en reed naar een keurige zevende tijd. Koud in de auto had de Duitser het naar zijn zin toen hij de zitpositie nog goed moest stellen.

F1Grand Prix Groot Brittannië - Vrije training 1

GB Silverstone - 31 juli 2020

Reacties (64)

Login om te reageren
  • rafael

    Posts: 2.067

    Zwakheid van Mercedes:
    Hoog temperatuur 31°☀️

    • + 2
    • 31 jul 2020 - 13:33
    • Jammer dat die hitte daar niet nog een paar dagen blijft hangen.
      Trouwens, Vettel heeft problemen met de intercooler las ik zojuist.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 13:43
    • walter33

      Posts: 626

      Zondag 20 gr.dus winnen ze weer :)

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 13:48
    • Snork

      Posts: 7.659

      Domineert…
      Op soft en Mercedes doet rustig aan.

      • + 10
      • 31 jul 2020 - 13:52
    • speed112

      Posts: 145

      volgende weekend blijft het warm boven de 30 graden... ;-)

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 14:07
    • Iedereen is gewoon wat dingetjes aan het uitproberen. Vanmiddag rijden ze weer met een andere setup. Zoals elk raceweekend..

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 14:29
  • Gaat een saai weekend (seizoen) worden, die ge-update RB16 gaat als de Brandweer.

    • + 13
    • 31 jul 2020 - 13:34
    • Ja idd. is het kijken niet meer waard.
      Alleen maar Verstappen overwinningen.
      Zo gaat de F1 gewoon kapot.....

      • + 10
      • 31 jul 2020 - 13:37
    • Phantom01

      Posts: 394

      Zag je die paniek gezichten bij mercedes. gaat niet goed daar :)

      • + 4
      • 31 jul 2020 - 13:40
    • Kubica

      Posts: 3.687

      Ik heb niet gekeken, is het tafeltje van Toto nog heel?

      • + 5
      • 31 jul 2020 - 13:45
    • Joeppp

      Posts: 2.928

      Toto hing zelfs over de pitmuur want hij wilde het wonder met eigen ogen aanschouwen.

      • + 8
      • 31 jul 2020 - 14:01
    • Golf-GTI

      Posts: 115

      Team radio Lewis: I thought you said that Verstappen was out of FP1?

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 14:27
    • morgen tijdens de kwalificatie gaan we het pas echt zien, maar het ziet er tot nu toe inderdaad veel beter uit dan 2 weken geleden.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 14:54
    • Ik begin de dominantie van Max wel zat te worden.

      • + 3
      • 31 jul 2020 - 14:56
  • roelie77

    Posts: 222

    Domineert met 5 tienden..... op de zachte band

    • + 3
    • 31 jul 2020 - 13:34
    • Dat ook ja. De RB waren de enige auto's in de top 5 op soft. Maar maakt niet uit, tijden zeggen niks. Ik bedoel maar, Leclerc staat er gewoon bij - op medium. Kan niet.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 13:36
    • Loekie85

      Posts: 85

      En wat is het door pirelli aangegeven verschil tussen soft en medium ;-)

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 13:39
    • Weet ik niet. Doet er ook niet toe, Mercedes reed op winterbanden...........

      • + 3
      • 31 jul 2020 - 13:43
    • ADN

      Posts: 143

      Winterbanden zijn gemaakt van een zachte compound Cherokee!

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 14:42
    • Ja, maar niet echt geschikt voor warme omstandigheden...........

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 15:12
  • jd2000

    Posts: 3.659

    Nou, toch wel lekker hoor. Hopelijk is dit de opmaat voor een goed weekend.

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 13:34
  • Als de Racing Point legaal wordt verklaard, zal er uiteraard een paginagrote rectificatie worden geplaatst op deze site. Kom
    op jongens, jullie zijn te goed voor dit soort riooljournalistiek.

    • + 3
    • 31 jul 2020 - 13:35
    • De wagen wordt door iedereen de roze Mercedes genoemd. Daar is toch niets mis mee?! Ze zeggen zelf dat ze de zaken gekopieerd hebben. Er wordt nergens gesproken over het feit of het legaal of illegaal is gebeurd.

      • + 16
      • 31 jul 2020 - 13:39
    • Golf-GTI

      Posts: 115

      Wel nee. In dat geval gaat Renault "in appeal" en dan komen niet-technische personen aan de bak. En dan ben ik nogal benieuwd wat dat betekenen gaat. Dit zal dan een open proces worden waarbij alle bewijsstukken ook openbaar worden. Dan zullen alle niet Mercedes teams goed gaan kijken wat zij nog van o.a. de brake ducts leren kunnen...

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 13:42
    • Joeppp

      Posts: 2.928

      Zou wel lullig voor Hulkenberg zijn als Racing Point dit weekend niet mee mag doen.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 14:02
    • @Pietje Bell

      Het is een denigrerende term die afbreuk doet aan de intellectuele prestatie van de goede mensen van Racing Point.

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 14:59
    • @Rogerzzzzz,
      ik heb grote bewondering voor Racing Point en voorheen voor Force India, maar ik kan er wel om lachen. Als het allemaal legaal is, hebben ze een geniale wagen gebouwd. Petje af, hoe die wagen ook maar genoemd mag worden, want laten we eerlijk zijn, het lijkt ook exact de Mercedes van vorig seizoen, so what!
      Punten scoren, daar gáát het om.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 15:16
    • @Pietje Bell

      Nou, die bewondering spat eraf. Het team van RP heeft de afgelopen 20 jaar niet zo'n sterke uitdager weten te ontwerpen en vervolgens worden zij hierom belachelijk gemaakt door een gemakzuchtige verslaggever die de populaire jongen uit wil(t) hangen. En meneer Pietje Bell normaliseert dit gedrag, maar dat is niet erg want die heeft immers grote bewondering voor het team. Ga toch fietsen.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 15:48
    • Mrduplex

      Posts: 412

      RP heeft 2,3 seconde! gewonnen tov vorig jaar,jij vindt dat we daar bewondering voor moeten hebben.zelf vind ik het dieptriest hoe dat gegaan is

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 15:12
  • Kevin

    Posts: 4.593

    Is Mercedes gevraagd de boel wat terug te schroeven?

    • + 1
    • 31 jul 2020 - 13:35
    • Nee, Mercedes rijdt dit weekend met de Ferrari motor....

      • + 11
      • 31 jul 2020 - 13:39
    • JM_K

      Posts: 789

      VT1

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 13:51
    • Snork

      Posts: 7.659

      Max op soft, Mercs op medium.
      Max voluit, Lewis met een vinger in zijn neus.

      • + 4
      • 31 jul 2020 - 13:54
    • @Pierluigi: Ik moest lachen en een beetje huilen tegelijkertijd..

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 14:39
    • Een lach en een traan mag soms best op zijn tijd @Eddy.😅

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 14:47
    • Klopt Pierluigi. Laat ik het zo zeggen; ik ben blij dat die arme Enzo niet hoeft mee te maken dat zijn motor in deze context als lijdend voorwerp wordt gebruikt.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 14:55
  • Domineert? Nee niet echt, Wel lijkt de wagen al iets stabieler. En vooral in de kwalificatie moet je uitkijken voor die roze dingen. Mercedes gaat erop en erover hoor morgen.

    • + 3
    • 31 jul 2020 - 13:36
    • Snork

      Posts: 7.659

      Ik zag nog veel stuurcorrecties bij Max. Hopelijk voelt het voor Max al beter. Hoewel hij melding maakte dat de motor niet direct vol ging op bepaalde momenten.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 13:56
  • Fanboy1

    Posts: 1.936

    Het lek is boven. Max voor wk

    • + 1
    • 31 jul 2020 - 13:37
    • Aadfanaat

      Posts: 349

      Ik heb het altijd gezegd. Dat biertje zal straks veel lekkerder smaken, prachtig weekend zo.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 13:56
  • Hulkenberg word even afgemaakt door Stroll;)

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 13:40
  • Op welke band reed hij die snelste tijd?

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 13:44
    • Rood...bedankt voor het antwoord :-p.

      • + 3
      • 31 jul 2020 - 13:45
    • F1jos

      Posts: 792

      Loop jij vaak tegen jezelf te mompelen?

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 14:33
    • Soms...zonnesteekje denk ik.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 15:19
  • Voor wat het waard is, maar daar komen we morgen in de Q wel achter... Complot theorie,,, Mercedes heeft opdracht van de Fia het wat “spannender“ te maken ...

    • + 1
    • 31 jul 2020 - 13:49
    • nr 76

      Posts: 507

      In VT 1 ja...

      • + 2
      • 31 jul 2020 - 13:57
  • Tijden zeggen natuurlijk helemaal niets tijdens de eerste en tweede training:D

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 13:52
    • Aadfanaat

      Posts: 349

      Als VT2, VT3 en de kwalificatie niet doorgaan staat hij gewoon op pole.

      • + 3
      • 31 jul 2020 - 13:59
  • nr 76

    Posts: 507

    Nou, mercedes kan zich beter op 2022 gaan richten. Wordt niks meer dit seizoen, Red Bull heeft duidelijk het lek boven. Die 30 puntjes zijn zo weggepoetst, en dan is Mercedes gewoon kansloos voor beide titels.
    Gaat weer een saai seizoen worden zo...

    • + 1
    • 31 jul 2020 - 13:57
  • domineren = meer invloed of macht hebben dan de rest....nou hier mag de kop wel even aangepast worden!

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 13:58
    • Max domineert in VT1 wat mankeert hier aan en het is helaas maar VT! dus zegt de tijd niet veel
      .
      .

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 14:14
  • Wie dit artikel geschreven heeft die heeft te lang in de zon gezeten domineren hahaha Vrije training zegt helemaal niets als het verschil zaterdag tijdens de kwali zo zou zijn mag je het woord domineren gebruiken. Maar dan zal het wel weer een Mercedes zijn.

    • + 1
    • 31 jul 2020 - 14:05
    • Hij domineert VT1 mankeert niets aan en MB domineert tot nu toe alle races.

      • + 1
      • 31 jul 2020 - 14:19
  • Heb er niks van gezien (werken), maar puur naar de tijden gekeken ben ik toch wat teleurgesteld op de achterstand van McLaren.

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 14:09
    • Seidl zij bij Sky dat deze sessie voor het evalueren van de updates was.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 14:23
    • Ah, ok. VT2 afwachten dan maar.

      • + 0
      • 31 jul 2020 - 14:31
  • Tijden? - VT1, dus wat zegt het. Wat mij wel opviel dat de RB een stuk stabieler oogde aan de achterkant, dat GIO echt niet in de F1 thuishoort en dat Hulk een zeer goede indruk maakt --> sorry Ferrari, dan maar geen Italiaan in het circus, Hulk brengt meer bij AR ;)

    • + 2
    • 31 jul 2020 - 14:15
  • Kan er een rij naast de tijd komen waarin je kan zien op welke band ze de tijd hebben gereden? Nu geeft het een vertekend beeld omdat iedereen denkt dat Mercedes die tijd heeft gereden op de harde compound.

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 15:08
  • Mr.Rofl

    Posts: 391

    Mercedes z`n rondjes gereden met een compleet dicht geschroefde power-unit en maximaal zandzakken in de cockpit bij Lewis.

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 15:43
  • Zegt nog niet zoveel, de pole-tijd van vorig jaar was zo'n 2,5 sec sneller.. Maar dit ziet er in ieder geval al beter uit dan de vorige weekenden, laten we hoop houden dat Max en Red Bull het gevecht nog aan kunnen gaan dit jaar met Hamilton en Mercedes..

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 15:59
  • gabini

    Posts: 749

    Domineren op de zachte band ?

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 17:47
  • Numnum

    Posts: 1.778

    Alleen Verstappen reed met een lege tank op softs en Hamilton op harde banden met een volle tank om meer data te verzamelen.

    Zondag weten we het.

    • + 0
    • 31 jul 2020 - 18:15
  • Fchandoe

    Posts: 78

    Max domineert. Ok.

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 03:28

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Date of b. 30 sep 1997 (22)
  • Place of b. Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar