user icon
user icon

VT3: Red Bull en Verstappen dichterbij Mercedes, Bottas voert tijdenlijst aan

  • Gepubliceerd op 01 aug 2020 13:00
  • comments 30
  • Door: Rutger Lauvenberg

De derde vrije training voor de Grand Prix van Groot-Brittanië leek nog maar eens te bevestigen dat Red Bull dit weekend de balans in de auto veel beter op orde heeft dan twee weken geleden in Hongarije. Max Verstappen kon die balans ook in goede rondetijden omzetten en gaf slechts drie tienden toe op de snelste Mercedes van Valtteri Bottas. De Nederlander zat zelfs binnen een tiende van de tijd van Lewis Hamilton.

Comeback kid Nico Hulkenberg maakte wederom indruk en gaf maar twee tienden toe op teamgenoot Lance Stroll, die in zijn Racing Point weer de best of the rest achter de Mercedessen en Verstappen was. Alexander Albon kon door een technisch probleem pas de laatste 14 minuten van de training het circuit op en de Thai kwam daardoor ook niet verder dan P13.

F1Grand Prix Groot Brittannië - Vrije training 3

GB Silverstone - 01 augustus 2020

Reacties (30)

Login om te reageren
  • Driver87

    Posts: 92

    Dominant Mercedes

    • + 1
    • 1 aug 2020 - 13:07
    • wibi

      Posts: 4.146

      Gaat eigenlijk best goed...alleen klein verlies Sector 3....pole zit er niet in, maar morgen minimaal een derde plaats zeker! Jammer voor Hulk...nog geen podiumplek!

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 13:38
    • mario

      Posts: 6.399

      @Driver: iets met goedkoop scoren...... en dan toch mis schieten..... Zo dominant was Mercedes dus niet.... Verder zou het mooi zijn dat RBR er hopelijk het hele weekend er dicht op zit!!! We hebben het vaker gezien, een Mercedes in het nauw, maakt gekke sprongen..... ;)

      • + 1
      • 1 aug 2020 - 13:48
    • Driver87

      Posts: 92

      Was ook een geintje van mijn kant nav de berichtgeving VT1 :P

      Ik verwacht Mercedes op een 5-7 tiende voorsprong op RB. Waar RP zich gaat zetten (met name Stroll) ben ik erg benieuwd.

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 14:00
    • Wie had dat gedacht na 7 jaar, scherpe analyse.

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 14:11
  • Nou het verstoppertje spelen is nu wel afgelopen....

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 13:07
    • mario

      Posts: 6.399

      Ik denk dat die 80% van Ralfie toch niet helemaal klopt ;) We zullen het straks allemaal nog gaan zien in de kwalificatie, maar zoals het er nu naar uit ziet heeft Mercedes echt niet heul veul over.....

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 13:50
    • Haha Mercedes rijd ze het snot voor de ogen, heul veul snot.

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 14:12
    • Mrduplex

      Posts: 422

      Mercedes doet hetzelfde als altijd:de kritiek zwelt aan en Mercedes doet een stapje terug!@Mario ,je kan toch niet ontkennen hoe dominant Mercedes dit seizoen is

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 15:04
    • mario

      Posts: 6.399

      Zeker zijn ze dominant, maar dat ze maar 80% benutten kan wel naar het rijk der fabelen.....

      • + 0
      • 2 aug 2020 - 08:25
  • Loekie85

    Posts: 85

    Q3 gaat verschil laten zien, waarschijnlijk alsnog 0.9 achterstand en de full opengedraaide roze w10s op P3 en p6

    • + 3
    • 1 aug 2020 - 13:08
    • MisterED

      Posts: 206

      Niet echt gezien.

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 13:58
    • Loekie85

      Posts: 85

      Er zijn genoeg streams waar je had kunnen kijken ;-)

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 14:00
  • Ik hoop op een buitje om de bull een beetje spannender te maken.

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 13:10
  • snailer

    Posts: 3.387

    Er is nog hoop op een derde plek voor verstappen. Wie had dat gedacht na Hongarije.

    Dat Mercedes de beol niet heeft opengedraaid is duidelijk. Maar ook Red Bull heeft dat niet. Dus of Stroll er voor komt te zitten na kwalificatie.... zal spannend worden.

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 13:10
    • mario

      Posts: 6.399

      "Wie had dat gedacht na Hongarije"

      IKKE!!!! ;-)

      Ik denk dat RBR er dit weekend best wel dik op zit...... Maar we zullen het zien, straks...... Hopelijk heb ik gelijk ;-)

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 13:52
  • Ja zal een pole tijd worden rond de 1.24.4 denk ik zo. Met als enige de Mercedes coureurs in de 1.24 de rest op gepaste afstand.

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 13:19
  • gp

    Posts: 3.815

    ia dat nou zo bijzonder van Hulkenberg? Hij loopt maar 3 races achter op de rest.

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 13:35
    • Nou.... 3 races en 4 testdagen toch? En daarnaast een nieuwe auto. . Al het sim-werk. Heel bijzonder is het niet nee. Er was ooit eens iemand die overstapte in een andere auto en gelijk won ;).

      • + 1
      • 1 aug 2020 - 13:43
    • wibi

      Posts: 4.146

      En vorig jaar dan:? Telt dat niet mee?

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 13:43
    • snailer

      Posts: 3.387

      Stelt inderdaad niets voor.
      Stapt voor het eerst in, doet wat rondjes en is vervolgens maar 0,1 seconde gemiddeld sneller dan Stroll in race simulatie.

      Snel weer naar huis sturen die Hulk.

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 13:44
    • snailer

      Posts: 3.387

      Als toevoeging: Voor het eerst ben ik wel er voor dat Hulkenberg het tweede zitje krijgt in de Red Bull. Dus zoals hieronde door Meister wordt geopperd.

      • + 1
      • 1 aug 2020 - 13:47
  • meister

    Posts: 2.422

    Gaat niet meer goed komen voor Albon.
    Nog een race hierna en dan kan de Hulk een stoeltje laten schuimen.

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 13:38
    • Dat stoeltje kan RBR zo van RP kopiëren ;)

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 13:40
    • Driver87

      Posts: 92

      Fotograferen schwatz... ;)

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 14:03
    • Politik

      Posts: 5.737

      Albon had een elektrisch probleem aan zijn auto en heeft slechts 15 minuten kunnen rijden.

      • + 0
      • 1 aug 2020 - 14:07
  • Hulk is lekker bezig, rustig opbouwen, straks in qualy stroll verslaan als het erom gaat

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 13:50
  • walter33

    Posts: 626

    Had die BLM strijder maar Corona gekregen,had het WK spannender geworden!

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 14:47
    • Ja, laten we dat doen als volwassen mensen, iemand 'n ziekte toewensen.

      • + 1
      • 1 aug 2020 - 15:41
  • Heej, daar is die wonderbaarlijke grip weer....

    • + 0
    • 1 aug 2020 - 15:01

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar