user icon

VT2 Rusland: Bottas en Hamilton domineren, grote achterstand Max Verstappen en Red Bull

  • Gepubliceerd op 25 sep 2020 15:29
  • comments 54
  • Door: Rob Veenstra

Valtteri Bottas lijkt bijna een abonnement te hebben op de snelste tijden in vrije trainingen. Net als in de vorige Grands Prix is de Fin ook tijdens de tweede training in Rusland de snelste coureur met zijn Mercedes. Vlak achter hem volgt teamgenoot Lewis Hamilton, waarna Daniel Ricciardo weer op de derde plaats staat op meer dan 1 seconde van het Duitse team.

Snel meer.

RU Sochi Autodrom - 25 september 2020

Reacties (54)

Login om te reageren
  • Beide Ferrari's in de top tien.
    Het lek is boven!
    Max mag zondag achteruit kijken. Rode vlekken in z'n spiegels!

    • + 3
    • 25 sep 2020 - 15:34
    • Snork

      Posts: 10.771

      Als je naar posities kijkt krijg je een beeld. Maar als je naar de tijden kijkt nog veel meer. Het is Mercedes en dan heel lang niks, en dan komt de rest. F*cking boring, maar het is niet anders.

      • + 1
      • 25 sep 2020 - 15:36
    • hmmm

      #wekijkengeenF1meer?

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 15:40
    • maar liefst 3 Mercedessen en 3 Renaults staan er voor die gare Honda Civic van Max ;-)

      • + 4
      • 25 sep 2020 - 16:28
    • Mick34

      Posts: 667

      Gewoon beide Mercedessen er bij de eerste bocht afrossen en daarna flink naast de baan gaan juichen. Hier zijn we allemaal wel een beetje klaar mee toch... pffff.....

      • + 1
      • 25 sep 2020 - 16:48
    • wibi

      Posts: 4.501

      FIA zou kunnen ingrijpen door Mercedes te verplichten Max as zondag te laten winnen als dat kan. Dit om de sport te verbeteren....schijnen ze vorig jaar ook gedaan te hebben (GP Oostenrijk)

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 07:31
    • wibi

      Posts: 4.501

      Anders wordt het helemaal NIKS!

      • + 0
      • 26 sep 2020 - 07:32
  • Red Bull loopt weer achterop. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze daar geen stappen vooruit maken. Het begint serieus zorgelijk te worden op dit moment.

    • + 1
    • 25 sep 2020 - 15:34
    • Ik denk dat ze alles op de wagen van volgend jaar aan het zetten zijn. Dit jaar is al verloren. Het begon redelijk maar het was al heel snel duidelijk dat tegen de taxi´s niks in te brengen was. 2e wordt je toch wel als team. Dus alles op volgend jaar.

      Je mag toch gewoon een nieuwe wagen maken voor volgend jaar? Ik zou de rest van dit jaar een test maken. Vergeet die zeges ook maar. Alles om de wagen voor volgend jaar klaar te maken.

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 15:38
    • Snork

      Posts: 10.771

      De wagen van volgend jaar is de wagen van dit jaar, met een andere vloer om 10% downforce in te leveren. Oftewel, ze kunnen maar beter f*cking hun best doen dit hok op gang te krijgen, anders is volgend jaar compleet kansloos.

      • + 11
      • 25 sep 2020 - 15:40
    • BiKing

      Posts: 26

      @Royalere dat doen ze ieder jaar al.. 't begint een zorgelijk te worden. Mercedes verslaan ze dus blijkbaar nooit.

      • + 1
      • 25 sep 2020 - 15:41
    • dus je mag niks veranderen behalve de vloer? geloof ik niks van.

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 15:42
    • @Royalere: je mag wel wat meer veranderen, maar niet echt veel. Dat is ook puur de reden dat Ferrari volgend jaar met een compleet nieuwe motor komt want hoewel je de huidige motor amper mag aanpassen, mag een nieuwe dan weer wel.
      Maar verder blijven de auto's grotendeels gelijk.

      • + 1
      • 25 sep 2020 - 15:46
    • Buurman

      Posts: 1.458

      De vloer wordt inderdaad anders. Verder heb je voor volgend jaar weer de geweldige tokens. Je kunt dus wel wat veranderen, maar niet rigoureus. Daarom moet Redbull gewoon deze auto zo veel mogelijk verbeteren als ze kunnen, want de auto van volgend jaar wordt een kleine evolutie van deze.

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 15:50
    • Waarom zouden ze alles op 2021 zetten, dat in feite een 'verloren' jaar is voor alle teams? Behalve voor Mercedes...

      • + 1
      • 25 sep 2020 - 15:50
  • Dit wordt weer leuk weekend kijk er naar uit 👌

    • + 2
    • 25 sep 2020 - 15:35
    • oh ja? wat zijn jouw plannen dan?

      • + 5
      • 25 sep 2020 - 15:47
    • Snork

      Posts: 10.771

      De buurman is F1 kijken, dus de buurvrouw heeft niks te doen. En als dat nou een leuke buurvrouw is, dan wordt het een leuk weekend met de buurvrouw. Zoiets vermoed ik.

      • + 1
      • 25 sep 2020 - 15:59
    • oh, mijn buurvrouw is n jaartje of 88 dus voor mij nou niet zo'n aantrekkelijk idee,
      aan de andere kant, de race wordt toch niks...
      hmm, moeilijk

      • + 3
      • 25 sep 2020 - 16:02
    • Moto GP gaat mijn weekend weer redden zoals gewoonlijk.

      • + 2
      • 25 sep 2020 - 16:06
    • MotoGP zonder Marqués is als de F1 zonder Hamilton,geen reet meer aan als hun niet meedoen....

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 16:19
    • Was dan ook sarcastisch bedoeld de F1 is op sterven na dood enkel de Mercedes en Hamilton fans krijgen hier nog een orgasme van 😂

      De neutrale en fans van andere rijders zijn dit kotsbeu ik begin nog net niet spontaan een Mercedes ster af te breken als ik er een tegen kom 🤣😂

      • + 3
      • 25 sep 2020 - 16:25
    • SchumiNR1

      Houd het lekker bij jezelf.

      • + 3
      • 25 sep 2020 - 17:10
  • Als ik zo even naar Albon zijn tijd kijk dan moet Verstappen nog wel 0.700 harder kunnen. Problemen? Heb het niet gezien. Mercedes gaat hier met 2 vingers in hun .... winnen. Hopelijk morgen wel weer ´gewoon´ 3/4e

    • + 0
    • 25 sep 2020 - 15:35
    • Die problemen heb ik wel gezien. En dat had meer met de wegligging te maken, die is niet best. Ze kunnen dus nog wel wat doen.

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 15:47
  • Echt een Bottas baantje dit, f#cking saai!

    • + 1
    • 25 sep 2020 - 15:35
    • Snork

      Posts: 10.771

      F1 is even voorspelbaar geworden als het feit dan mijn eitje op zondagmorgen na 5 minuten hard gekookt is.

      • + 1
      • 25 sep 2020 - 15:37
    • flyineddy

      Posts: 991

      Boring Bottas doet het altijd goed op saai Sochi. :)

      Eddy.

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 15:53
    • geen wonder dat z'n vrouwtje bij m weg is...

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 16:00
    • Met 5 minuten koken heb je geen hard gekookt ei maar een Bottas eitje.

      • + 2
      • 25 sep 2020 - 16:04
    • mario

      Posts: 7.636

      Ooit een ei gekookt @Snork??? 😂

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 16:35
    • sailor

      Posts: 10.290

      Als hij zelf in dat kokende water springt ,heb je een gekookt ei ;-)

      • + 1
      • 25 sep 2020 - 19:32
    • Niet grappig sailor

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 23:49
  • Nou niet Mercedes fans, het wordt weer saaaaaaaaaiiiiiii. 1-2tje met een halve ronde voorsprong op de rest.

    • + 1
    • 25 sep 2020 - 15:37
    • Het wordt spannend voor p3 iig. Ik neem aan dat Max' racepace wel beter is dan wat we nu zien . Samen met Renault, McLaren en RP vechten op p3 dat zal het hopelijk worden.
      Als ie heel blijft.

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 15:51
    • Inderdaad voor P3 is er strijd. Dat is toch niet waar het in een wedstrijd om gaat? Er is maar een plek die telt en dat is de 1e. Zelfs ik als Mercedes en Hamilton fan vindt er geen ene reet meer aan. En dit duurt nog jaren door hoor, ook al gooien ze de regels overboord, Mercedes wint zolang er met deze PU gereden wordt. Ook 2022 gaat dit echt niet veranderen. Als die Italiaan slim is als hij de baas wordt van het spul, grijpt hij rigoreus in, net zoals men Ferrari dwars zat tijdens hun dominantie. Ik wil weer strijd zien om plekje 1, de Mercedes optocht heeft wat mij betreft al 3 jaar te lang geduurd. Strijd wil ik zien mensen, strijd!
      Oh en nu ik toch bezig ben met mijn wensenlijst, flikker die Pirelli rommel er ook maar meteen uit.

      • + 1
      • 25 sep 2020 - 16:19
  • Snork

    Posts: 10.771

    Het schijnt dat zondag een zinderend spannende finale bij het 3-banden te zien. Zijtaart tegen Jipsingboeremussel. Een echte derby, stukken minder voorspelbaar dan de F1. Helaas niet live, zit achter de decoder.

    • + 4
    • 25 sep 2020 - 15:39
    • ik twijfel nog, misschien ga ik F1 kijken, misschien draai ik m'n stoel richting m'n gazon en ga kijken hoe m'n gras groeit

      • + 4
      • 25 sep 2020 - 15:42
    • Snork

      Posts: 10.771

      Is ook boeiend.

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 15:59
    • sailor

      Posts: 10.290

      Dat soort uitspraken ken ik wel , maar stiekem zijn dat wel de meest fanatieke F1 kijkers ;-)

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 16:53
    • Wat voor merk kunstgras heb je @Clem?

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 22:28
  • Die Mercedessen hebben straks het idee dat ze in de avondspits aan het racen zijn. Allemaal langzaam verkeer......

    • + 0
    • 25 sep 2020 - 15:51
    • Mette

      Posts: 541

      Zal zondag wel meevallen. Kan me niet voorstellen dat MB zomaar beide RB's op een ronde zet. Denk dat Max hem gewoon aan de kant zet als MB in zijn spiegel verschijnt en de blauwe lampen aangaan

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 16:01
  • Gat is wel heel groot naar Mercedes. Gewoon maximaliseren en een gokje wagen met de strategie. Tweede worden in het kampioenschap kan nog, dus waarom in zak en as zitten. Kampioenschap was sowieso niet realistisch

    • + 0
    • 25 sep 2020 - 16:11
    • Een 2e plaats kan Max ook wel schudden, daarvoor is de bull te onbetrouwbaar en heeft Mercedes hun zaken ook veel beter voor elkaar.

      • + 2
      • 25 sep 2020 - 16:40
  • Mugello

    Posts: 349

    Start blijft spectaculair maar wordt Mercedes-feestje.

    • + 0
    • 25 sep 2020 - 16:29
    • nou dat is helemaal niet gezegd, Red Bull zit er bovenop en de rest zit ook niet stil!
      Ik denk dat het close gaat worden, mentaal ook erg zwaar voor Lewis, maar ik voorzie een zwaarbevochte en welverdiende overwinning voor hem,
      ik vermoed dat hij in de uitloopronde zijn team bedankt en ook de jongens op de fabriek,
      en dat een geëmotioneerde Bono over de radio roept; "Get in there Lewis!"
      Bij het uitstappen even wijzen naar het blm logo op de helm,
      trouwe knecht Bottas feliciteren met zijn 2e plaats..
      kippevel

      • + 4
      • 25 sep 2020 - 16:35
    • Mugello

      Posts: 349

      Ik merk dat je de opmerkingen niet meer serieus neemt van Mercedes? Ik ook niet. ;)

      • + 0
      • 25 sep 2020 - 16:39
  • Numnum

    Posts: 2.531

    Mij bekruipt het gevoel dat Hamilton Bottas een beetje voorsprong geeft om em tevreden te houden.

    • + 0
    • 25 sep 2020 - 16:36
  • Mensen mensen... geef de moed niet op. mad Max was gespind, dus hij kon sowieso een betere tijd noteren. Daarnaast weten we niet of Honda de nieuwe motor heeft teruggeschroefd. En ja, het is ook pas vrijdag.

    • + 0
    • 25 sep 2020 - 16:41
  • louc_

    Posts: 2.280

    Toen vorig jaar Ferrari het ruim snelste waren was het abnormaal! En nu is het gewoon!

    • + 0
    • 25 sep 2020 - 18:00
  • zorba

    Posts: 1.494

    Volgens Marko heeft de Redbull auto covid19 en moet hij 1.5m afstand houden daarom mag max niet inhalen.

    • + 0
    • 25 sep 2020 - 19:21
  • DBGates

    Posts: 2.476

    Max Verstappen is een campagne begonnen .......#.wij doen niet meer mee

    • + 0
    • 25 sep 2020 - 20:21
  • RH

    Posts: 119

    Misschien even stoppen met op Mercedes te pissen?
    Beter je irritatie richting op de rest, dat ze eens f#@%ing beter hun huiswerk gaan doen.

    En misschien eens lief vragen of de ontwikkelingsafdeling van Mercedes een jaartje vakantie wil nemen? Mag betaald😁

    Maar mij hoor je niet klagen, ik vind dat we nog steeds mooie races hebben.

    • + 0
    • 26 sep 2020 - 08:14

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.369
  • Podiums 53
  • Grand Prix 123
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park