user icon
user icon

Ross Brawn: "Verstappen doet mij denken aan Michael Schumacher"

  • Gepubliceerd op 10 aug 2020 17:29
  • comments 35
  • Door: Arjan Hoefakker

Ross Brawn, voormalig teammanager van Ferrari ten tijden van Michael Schumacher's dominante jaren, schrijft lovend over het optreden van Max Verstappen tijdens de F1 70th Anniversary Grand Prix op Silverstone, afgelopen zondag. 

Dat schrijft Brawn in zijn column op de site van de F1

"Max was gewoon sensationeel op Silverstone. Hij doet me in veel opzichten aan Michael Schumacher denken. Als je naar zijn radio luistert, heeft hij duidelijk reservecapaciteit. De limiet van de auto is niet de limiet van Max Verstappen. Hij voelt de subtiliteit van de auto en reageert daar perfect op. Ik herinner me de vroege dagen van Max in de Formule 1 waar zijn snelheid duidelijk was - hij is nu uitgegroeid tot een uitzonderlijke coureur. Ik hield van zijn radio, vooral toen hij zei dat hij niet 'als een oma wilde rijden' toen het team hem vroeg om zijn banden te beheren. Het getuigt van een enorm vertrouwen en een relatie in het team, die erg sterk is."

Verder uit Brawn in zijn column lof voor de strategie van Red Bull Racing. Ook schrijft Brawn het optreden van Nico Hülkenberg te waarderen. Brawn vindt dat hij een plek verdient in de Formule 1. 

Foto's F1 70th Anniversary Grand Prix

GB Silverstone - 09 augustus 2020

Reacties (35)

Login om te reageren
  • London

    Posts: 699

    Maar dan zonder gemene trekjes.

    • + 5
    • 10 aug 2020 - 17:39
    • Is Max ook niet vies van hoor. Het is geen lievertje.

      • + 1
      • 10 aug 2020 - 18:30
    • De actie op Kemmel straight (Raikkonen blocked)was op zich wel een voorbeeld van waartoe hij in staat is.

      • + 1
      • 10 aug 2020 - 18:34
    • torrohonda

      Posts: 74

      Volgens mij was dat albon op raikkonen

      • + 1
      • 10 aug 2020 - 20:17
  • Snork

    Posts: 8.523

    Ik zie meer Senna trekjes dan Schumacher trekjes bij Max.
    Maar bovenal doet Max mij best veel aan Max denken.

    • + 7
    • 10 aug 2020 - 17:51
    • Max is Max,maar wel een beetje een combinatie van zowel Senna als Schumacher.
      Niet opgeven,gaan voor een actie en medogenloos naar zijn teamgenoten.
      Als Max in die Mercedes zou zitten zou het pas echt saai worden,want ik denk dat zelfs Hamilton gisteren niet in de RB had gewonnen.
      De buitelandse pers was dan ook lyrisch over Verstappen en Max houdt de F1 nog interessant.
      Hopelijk nog veel warme race's! :)

      • + 15
      • 10 aug 2020 - 18:39
  • Mooi compliment. Ben benieuwd en heb er zin in hoe zijn carriere verder gaat verlopen. Speciaal talent.

    • + 2
    • 10 aug 2020 - 17:54
    • Fanboy1

      Posts: 2.012

      Terecht, want als je voor Max bent of niet, hij is speciaal

      • + 1
      • 10 aug 2020 - 18:31
    • Ligt eraan. hIj blijft denk ik wel 15 jaar nog in wagens zitten die voor podiums kunnen gaan. wk Gaat hij denk ik ook wel worden, Maar de vraag is hoeveel keer?

      • + 1
      • 10 aug 2020 - 18:33
    • M@X

      Posts: 599

      Ja die Ross Brawn die kan wel wat @Nino ;-)

      • + 0
      • 10 aug 2020 - 21:01
    • Royalere... al die cijfers maakt mij bij een speciaal talent niet meer uit... Ik kan genieten van pure racers die racen met het hart. Senna was er zo 1. Schumacher zeker maar ook een Gilles Villeneuve en een Nikki Lauda... Ze lijken qua racen helemaal niet op elkaar... maar ze hebben allen van die momenten gehad waarbij iedereen op momenten dacht: "waarom doet die dat nou daar" waarbij je na afloop zegt: Zoo... dat was wel echt vet. Bottas heeft zoiets gewoon niet.

      • + 0
      • 10 aug 2020 - 21:01
  • Politik

    Posts: 6.128

    Alle lof voor het optreden van Max en RB afgelopen weekend.
    Max is uitgegroeid tot een complete coureur, die in staat is om een race te lezen en te maximaliseren.

    Brown heeft met zijn vergelijking recht van spreken, hij heeft jarenlang met MSC gewerkt en herkent dus de overeenkomsten.
    Interessant wordt het om te zien, hoe Max zich straks staande gaat houden, als hij een serieuze strijd om het kampioenschap moet gaan voeren.
    Dan hoop ik eerlijk gezegd, dat hij op het gebied van 'clean driving' iets minder op MSC zal lijken.

    Ook vind ik het interessant om aankomend weekend te gaan zien, of het succes van afgelopen weekend een dagsucces was, of dat ze vanaf nu serieus de strijd met Mercedes aan kunnen gaan.
    Ik vermoed zelf dat de temperatuur, maar vooral de bandenkeuze RB erg in de kaart speelde afgelopen weekend.

    • + 8
    • 10 aug 2020 - 17:57
    • London

      Posts: 699

      Helder verhaal weer. Helemaal met je eens. Goed om te zien dat er hier ook mensen op het forum zijn die zonder emotie en objectief hun mening kunnen geven. Zou bij jou gewoonweg niet weten van wie je fan bent behalve van de sport haha.

      • + 1
      • 10 aug 2020 - 18:01
    • Fanboy1

      Posts: 2.012

      Eens, en als Max ook in barca kan winnen dan hebben we iets meer spanning in het wk.
      Maar goed het zijn niet allemaal warme en bochtige (banden vretende) races. Er komen nog genoeg power circuits en wat koelere weekenden (dacht ik )
      Maar als met al een mooie ontwikkeling dankzij max en rbr

      • + 1
      • 10 aug 2020 - 18:35
    • ook eens. Als ik een gok zou moeten doen zou ik zeggen: McLaren en Hamilton. Minst favoriete teams RBR en Ferrari. Maar zoals London al zegt, het is haast niet te merken.

      • + 0
      • 10 aug 2020 - 19:31
    • Politik is vooral McLaren fan.

      • + 1
      • 10 aug 2020 - 21:01
    • Klus

      Posts: 964

      Als Verstappen in Barcelona kan winnen dan zou Hamilton op een ander moment 1x uit moeten vallen (lees: op een moment dat ongunstig is voor MB). Anders blijft de voorsprong te groot om echte spanning te krijgen.

      • + 0
      • 11 aug 2020 - 02:36
  • Zolang je nog grapjes kan maken tijdens de race is er zeker sprake van overcapaciteit, hopenlijk krijgen we Zondag te horen dat hij ff binnenkomt om een bakkie te doen.

    • + 5
    • 10 aug 2020 - 18:13
  • London

    Posts: 699

    Ja das waar. Of toe in staat was. Hij verdedigd nog steeds hard, maar wel minder over het randje dan een paar jaar terug vinden jullie niet?

    • + 0
    • 10 aug 2020 - 19:44
    • Ja maar toen was ie 17-19 dan wil je soms laten zien wie de baas is lol

      • + 0
      • 10 aug 2020 - 20:01
    • Volgens mij komt hij haast niet meer in situaties waarin hij zijn positie moet verdedigen. Vooral dit seizoen rijdt hij meestal in een niemandsland tussen MB en de rest in.

      • + 1
      • 10 aug 2020 - 21:07
    • Messi is ook niet meer zo wild als 10 jaar geleden....

      • + 0
      • 10 aug 2020 - 22:55
    • London

      Posts: 699

      Heeft nog steeds meer balgevoel in zn linker bal dan ik in beide benen haha

      • + 0
      • 10 aug 2020 - 23:15
    • Moet jenje hand on je broek steken @London. Dan het je denk ik wel bal gevoel ;-)

      • + 0
      • 11 aug 2020 - 00:06
    • Hij hoeft ook minder hard te verdedigen nu, hij plukt nu de vruchten van zijn reputatie

      • + 1
      • 11 aug 2020 - 10:56
  • Max doet mij denken aan Max. Senna aan Senna en Schumacher aan Schumacher. Ze zijn allemaal uniek op hun eigen manier en hebben wel als overeenkomst dat ze allemaal dat tandje bij kunnen zetten wanneer het echt moet (waarbij het amper moeite lijkt te kosten).

    • + 1
    • 10 aug 2020 - 23:07
    • En dssr mag je wat mij betreft ook Hamilton bij zetten. En ook Alonso overigens

      • + 0
      • 11 aug 2020 - 00:07
  • Max doet mij denken aan Jos, alleen heeft Max beter materiaal onder zijn kont dan zijn vader ooit heeft gehad in zijn carriere.

    • + 1
    • 11 aug 2020 - 09:11
    • Ik ben normaal niet zo van de kinderen van bekende ouders die dankzij hun netwerk groot worden in hetzelfde beroep .... maar wat Max & Jos maak ik echt een uitzondering. Jos heeft Max echt gedrillt en klaargestoomt om kampioen te gaan worden, veel mensen vergeten wel eens (of weten niet eens) hoe verschrikkelijk goed ons Joske eigenlijk was.

      • + 0
      • 11 aug 2020 - 11:01

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar