user icon
user icon

VT2 Hongarije: Sebastian Vettel met Ferrari snelst in de regen, Verstappen P7

  • Gepubliceerd op 17 jul 2020 16:29
  • comments 38
  • Door: Rob Veenstra

De tweede vrije training voor de Grand Prix van Hongarije is gereden onder natte omstandigheden. De hele sessie was de baan nat terwijl er lichtjes wat regen naar beneden viel. Tot ieders verbazing was Sebastian Vettel op zijn intermediate banden de snelste coureur, bijna 3 tienden voor Valtteri Bottas en Carlos Sainz.

Het duurde lang voordat de coureurs naar buiten gingen, vrijwel iedereen wachtte in de pitbox. Uiteindelijk brak Sergio Perez de ban en reed zijn 'roze Mercedes' de baan op. Er waren geen incidenten aangezien er weinig werd gereden. Een aantal coureurs reden slechts installatierondjes, terwijl Kimi Raikkonen en Sebastian Vettel tot 16 en 12 ronden kwamen.

De top 10 achter Vettel, Bottas en Sainz, wordt volgemaakt door Stroll, Perez, Gasly, Verstappen, Grosjean, Raikkonen en Leclerc. Morgen om 12:00 uur is de derde vrije training die mogelijk ook in de regen wordt verreden.

Foto's Hongarije 2020

HU Hungaroring - 17 juli 2020

Reacties (38)

Login om te reageren
  • Leuk man die nat weer bandenregels van de FIA, slechts 4 setjes Inters en 3 setjes Full Wets per coureur per weekend. Dan is het natuurlijk niet zo gek dat er niet of nauwelijks zal worden gereden op een Vrijdag met een behoorljke kans op een regenachtige Zaterdag, en zeer waarschijnlijk ook nog een regenrace op Zondag. Goed bezig lui!

    • + 8
    • 17 jul 2020 - 16:34
    • Ik zeg Stanley mesje pakken en wat groefjes in een SS snijden.

      • + 0
      • 17 jul 2020 - 16:39
    • maximist

      Posts: 926

      Dat deden ze vroeger PallMall. Sliks verandern in inters.

      • + 0
      • 17 jul 2020 - 16:41
    • Zei Winkelman niet zoiets dat ze eventueel gecompenseerd worden met een extra set als het nodig is?

      • + 1
      • 17 jul 2020 - 16:46
    • Klopt, er kunnen compensaties gedaan worden ivm setjes banden bij nat weer.

      • + 0
      • 17 jul 2020 - 18:43
    • De coureurs krijgen voor de kwalificatie inderdaad een nieuw setje Inters, maar hoe dat met de Full Wets zit?

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 01:02
    • Het zelfde geloof ik. Coureurs krijgen een extra setje full wets om mee te oefenen.

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 12:46
  • Snork

    Posts: 8.514

    Boeiende sessie, niet dus.

    • + 0
    • 17 jul 2020 - 16:35
  • walter33

    Posts: 651

    Wat een wanvertoning in 1,5 uur 2 of 4 auto s op de baan gezien,vroeger reden ze de baan droog in training,amusementswaarde zero,schijt aan het volk.

    • + 4
    • 17 jul 2020 - 16:37
    • sambal

      Posts: 942

      Ja die zaten lekker droog, met een bitterballetje en een biertje.

      • + 0
      • 17 jul 2020 - 17:24
    • Moondust

      Posts: 577

      Ze willen hun setjes regenbanden niet verspillen

      • + 0
      • 17 jul 2020 - 19:49
  • Jaaaaa! Het lek is boven!!

    • + 3
    • 17 jul 2020 - 16:38
    • StevenQ

      Posts: 6.554

      Er was zeker een lek boven, daarom was de baan nat

      • + 6
      • 17 jul 2020 - 16:42
    • @DT,
      vanaf nu gaan we pas een lange dominantie tegemoet, gaat Ferrari overwinningen en titels regenen

      • + 3
      • 17 jul 2020 - 16:49
    • @P.C Mercedes heeft eindelijk haar Waterloo gevonden.

      • + 3
      • 17 jul 2020 - 16:52
    • Aadfanaat

      Posts: 470

      Nu als een speer Vettel binnenboord houden!

      • + 1
      • 17 jul 2020 - 17:01
    • @Aadfanaat Helaas is dat schip al gevaren.

      • + 2
      • 17 jul 2020 - 17:03
    • Hoezo helaas, liever Carlos dan Seb in de Ferrari tijd voor verandering.

      • + 0
      • 17 jul 2020 - 17:26
    • Ik zat heel de tijd te watertanden. Wat een prachtresultaat.

      • + 1
      • 17 jul 2020 - 17:29
    • Dreams of powet voelde geen nattigheid en valt daardoor een beetje buiten de boot.

      • + 0
      • 17 jul 2020 - 19:15
  • d07

    Posts: 790

    Laat het ze maar zien Vettel!

    • + 0
    • 17 jul 2020 - 16:42
  • Dit probleem speelt al veel langer, maar er wordt nooit wat aan gedaan. Scheelt dat er geen fans waren.

    • + 0
    • 17 jul 2020 - 16:45
  • schrijf m maar op mensen, de Hongaarse gp is een prooi voor de ontketende Seb Vettel, World Champion 2020!! Forza Ferrariiiiiiiiiiiiiiii!!

    • + 3
    • 17 jul 2020 - 16:48
    • Dat Forza Ferrari sta ik helemaal achter, maar de rest van je verhaal? Je lijkt wel een Red Bull fan, die doen ook altijd zo als Max een keertje bovenaan staat in een VT.............

      • + 1
      • 17 jul 2020 - 16:57
    • Bij deze opgeschreven!

      • + 0
      • 17 jul 2020 - 16:57
    • Kan m'n zwarte Parker nergens vinden verdomme....

      • + 0
      • 17 jul 2020 - 17:00
    • laat mij nou ook ns blij zijn @Cherokee, mag het? een keertje? please? pretty please with sugar on top?

      • + 0
      • 17 jul 2020 - 17:00
    • Nou goed dan @Clemenza.....zijn we vanavond blij.We nemen een whisky en een sigaar. Ferrari staat bovenaan. Nu die whisky inschenken, Vettel staat er nu nog. Kan zo weer anders zijn. Forza Ferrari!

      • + 0
      • 17 jul 2020 - 17:10
    • NicoS

      Posts: 11.562

      De auto is op het lijf geschreven voor Vettel, het wonderkind komt seconden tekort......Forza Seb!!!!

      • + 1
      • 17 jul 2020 - 17:17
    • Het vingertje kan morgen weer de lucht in!

      • + 0
      • 17 jul 2020 - 17:45
    • Stel je voor dat ie em wint. Zou best leuk zijn eigenlijk.

      • + 0
      • 17 jul 2020 - 17:49
    • Als Ferrarifan zeg ik: Hij wint hem niet. Als ik alles zo zeker wist.......erg eigenlijk......

      • + 0
      • 17 jul 2020 - 18:00
  • Waarom bij RP spreken over “roze Mercedes “ en niet over grijze Ferrari als het over Haas gaat?
    Beetje flauw, nu weten we het nl wel.

    • + 1
    • 17 jul 2020 - 17:47
    • Frustratie is mega groot...dan ga je afreageren.

      • + 0
      • 17 jul 2020 - 21:32
    • Nouja, die racingpoint is natuurlijk wel een beetje boel veel Formule copy/paste.

      V.w.b. Haas lijkt het er op dat Gunther het huiswerk wat Haastig heeft overgeschreven. Racingpoint doet het beduidend beter. Alhoewel, Binotto heeft al toegegeven dat ze vermogen hebben verloren sinds de technical directives, dus heeft haas daar ook last van

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 01:13
    • Daar mag Haas alleen blij mee zijn dat die motor minder vermogen heeft gezien hun problemen met de remmen.

      • + 0
      • 18 jul 2020 - 08:25

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.234
  • Podiums 46
  • Grand Prix 111
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar