user icon

VT1: Drie verschillende auto's in de top drie op Suzuka

  • Gepubliceerd op 06 okt 2017 04:32
  • comments 28
  • Door: Rob Veenstra

De eerste vrije training voor de Grand Prix van Japan is grotendeels droog verlopen. De regen trok langs het circuit van Suzuka, het bleef beperkt tot wat gemiezer. De coureurs maakten gretig van de gelegenheid gebruik om ronden te rijden. Ferrari-rijder Sebastian Vettel deed dat als snelste. De Duitser liet een 1:29.166 noteren als beste tijd van de sessie.

De top drie bestond met naast Vettel ook nog Mercedes-coureur Lewis Hamilton en Daniel Ricciardo van Red Bull Racing uit drie verschillende auto's. Ook daarachter was de volgorde Ferrari-Mercedes-Red Bull Racing. Max Verstappen sloot dat rijtje. De Nederlander had geen foutloze snelle ronde, hij ging even door het gras in bocht 14 en hij eindigde als zesde met een 1:30.762.

Vettel ging na zijn snelste ronde overigens nog wel verhaal halen bij Sauber-collega Marcus Ericsson. De viervoudig wereldkampioen was van mening dat de Zweed hem gehinderd had. De Ferrari-coureur had dus nog sneller gekund. Ericsson was juist de langzaamste coureur van het veld. Bij Haas F1 waren er problemen met de waterdruk in de auto van Kevin Magnussen.

Die problemen vielen echter in het niet bij de schade aan de wagen van Carlos Sainz. De Scuderia Toro Rosso-rijder ging iets te wijd bij het uitkomen van de hairpin, bocht 11, kwam op de vochtige kerbs terecht en spinde de bandenstapels aan de andere kant van de baan in. Zijn auto raakte daarbij zwaar beschadigd. Sainz bleef, afgezien van een deuk in zijn ego, gelukkig ongedeerd.

Ben jij fan van de Formule 1 en op zoek naar de mooiste merchandise? Bekijk de caps, shirts, en schaalmodellen.

Foto's Japan 2017

JP Circuit Suzuka - 06 oktober 2017

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Max is na vt1 20 miljoen euro in waarde gedaald, maar dat kan na vt2 weer heel anders zijn. ;)

    • + 9
    • 6 okt 2017 - 04:38
  • jaapdeaap

    Posts: 838

    Nu terug bedje in en de wekker zetten voor de 2de training.

    • + 0
    • 6 okt 2017 - 04:41
  • Boer Gijs

    Posts: 599

    Max heeft last van aambeien.

    • + 0
    • 6 okt 2017 - 04:43
  • Beste klapper van Sainz, helaas koste dat Max zijn snelle rondje. Absoluut express gedaan door Carlost ;)

    • + 1
    • 6 okt 2017 - 04:48
  • Max in bocht 14 op het gras.

    De goddelijke nummer 14 (J.C.) ging ook altijd op het gras.

    • + 1
    • 6 okt 2017 - 04:49
    • Dit was kunstgras, ze hebben J.C toch ook niet aan laminaat vast gespijkerd;)

      • + 0
      • 6 okt 2017 - 04:54
    • Nou, nou, nou @Schantz, had het duidelijk niet over jezus, maar over de grote J.C. van onder andere Barcelona.

      • + 4
      • 6 okt 2017 - 05:01
  • Ocon: “Perez heeft een ‘Japans virus’ van ruim 0,6 seconde.”

    • + 0
    • 6 okt 2017 - 04:54
  • Pipje

    Posts: 267

    Pff begint Vettel ook al te mekkeren in de vrije training?

    • + 6
    • 6 okt 2017 - 05:02
    • Abgj

      Posts: 410

      Wat zei hij dan? Ik heb dat gemist... ?
      Ik had nog slaap in m'n oren/ogen

      • + 0
      • 6 okt 2017 - 05:36
    • Pipje

      Posts: 267

      @ABGJ geen idee. Maar ik lees in dit artikel hierboven, dat Vettel verhaal is gaan halen bij Ericsson omdat die hem zou hebben gehinderd in zijn snelle ronde.

      • + 0
      • 6 okt 2017 - 05:55
    • Abgj

      Posts: 410

      Tis en blijft Vettel.... ?

      • + 5
      • 6 okt 2017 - 06:18
    • M1mic88

      Posts: 113

      @pipje Begin je nou ook in de vroege morgen te mekkeren over Vettel? Jullie hebben echt niks beters te doen he.

      • + 3
      • 6 okt 2017 - 06:57
    • Montfort

      Posts: 969

      I mean seriously....
      I'm WC and in a Ferrari, get out my f#ck@ng way... :)

      • + 3
      • 6 okt 2017 - 08:48
  • Ligt het aan mij of zie je op dit circuit het verschil van grib level heel goed ten opzichte van vorig jaar? Damn wat wordt er een partijtje gesmeten met die wagens! Vooral in de 1e sector. Heerlijk!!!

    • + 1
    • 6 okt 2017 - 05:51
  • johan_sb2

    Posts: 592

    Als de kwalificatie hier een beetje op lijkt dan gaan we een mooie race tegemoet

    • + 0
    • 6 okt 2017 - 05:59
  • Ja Max kwam maar niet aan een snel rondje toe. Ik denk dat het zeker in de race dicht bij elkaar gaat liggen.

    • + 0
    • 6 okt 2017 - 06:06
  • Het was idd een stevige klapper van Sainz. Precies aan de andere kant waar Kvyat 2 jaar geleden rolde.
    Die hoek waar hij de impact had zag er vrij heftig uit. Zo ietwat schuin bijna frontaal op een plek waar je geen mogelijkheid meer hebt om te corrigeren.
    Het zag er heftig uit en het was een aardig heftige impact. Wel goed dat de safety cell van de auto's zo opgebouwd is dat Sainz er gelukkig op eigen kracht uit kon stappen.
    Dat doet me persoonlijk erg goed om te zien dat we bij deze relatief harde impact er op kunnen vertrouwen dat de techniek zijn werk doet.
    Vraag me af of we Sainz vanmiddag nog terug zien op de baan. Hier en daar leek het chassis toch wel ernstig beschadigd en een nieuwe opbouw van een ander chassis voor de 2e training behoort niet tot de mogelijkheden.
    In elk geval heeft hij 'boom shakalaka' vandaag een totaal andere betekenis gegeven.

    • + 0
    • 6 okt 2017 - 06:45
    • het was boom minus de shakalaka :-)

      • + 0
      • 6 okt 2017 - 07:45
    • Ik heb zelf de klapper niet gezien, maar ik vraag mij af of ze er volgend seizoen met de halo nog vlot uit geraken op eigen kracht.

      • + 0
      • 6 okt 2017 - 08:02

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar