user icon
user icon

Overzicht: Line-up voor de test op Silverstone

  • Gepubliceerd op 11 jul 2016 17:45
  • comments 30
  • Door: Rob Veenstra

Het circuit van Silverstone is de komende twee dagen gastheer voor de tweede in-season test van dit jaar. De teams doen massaal beroep op jonge coureurs, aangezien de regels voorschrijven dat minstens twee van de vier testdagen tijdens het seizoen bestemd moeten zijn voor coureurs met maximaal twee Grands Prix ervaring. Daardoor kan Max Verstappen ook niet in actie komen voor Red Bull Racing. Sauber test helemaal niet deze week. Hier een overzicht wie er dinsdag en woensdag wel rijden.

 

Team Dag 1 Dag 2
Mercedes (W07) Ocon Ocon
Mercedes (W05) Wehrlein Wehrlein
Ferrari Leclerc Raikkonen
Williams Bottas Lynn
Red Bull Racing Gasly Gasly
Force India Mazepin Mazepin
Renault Sirotkin Palmer
Toro Rosso Sainz Sette Camara
McLaren Alonso Vandoorne
Manor Haryanto King
Haas F1 Ferrucci Ferrucci

 

Reacties (30)

Login om te reageren
  • echthard

    Posts: 31

    Wat een luxe voor Gasly. Heeft ie ook bij TR getest?

    En hopen dat Stoffel het heel goed doet.

    • + 0
    • 11 jul 2016 - 17:53
  • Benieuwd om te zien wat die Mazepin kan.. Hopelijk rijdt hij meteen de muur in, hoop dan wel dat hij er niets aan overhoudt, maar wel dat Force India inziet dat deze jongen er niets van bakt.. In de F3 nog maar één punt weten te pakken.

    • + 1
    • 11 jul 2016 - 17:54
    • Hij kan beter vechtsporter worden, want hij had er geen moeite mee om Callum Ilott te slaan omdat ie hem gehinderd zou hebben.
      Veel geld, grote bek, losse handjes, geen talent...

      • + 0
      • 12 jul 2016 - 00:03
  • keesie

    Posts: 338

    Opvallend dat ze Wehrlein 2 dagen laten testen in de w05, dat is als ik het goed heb de auto van 2014! Daarnaast Ocon in de huidige auto... Toto lijkt hiermee de waarschuwing naar LH & NR te onderstrepen door die boy's de nodige KM'S te laten draaien.

    • + 1
    • 11 jul 2016 - 18:02
    • Cypher

      Posts: 2.134

      Heb je wel gelezen wat er in het artikel staat?

      • + 0
      • 11 jul 2016 - 18:09
    • keesie

      Posts: 338

      @CYPHER, ja jij ook? maar wat heeft dat van doen met hetgeen ik opvallend vind dan?

      • + 0
      • 11 jul 2016 - 18:10
    • Rimmer

      Posts: 7.921

      Wat heeft het verplicht inzetten van 2 rookies te maken met het onderstrepen van een waarschuwing aan LH en NR?

      • + 4
      • 11 jul 2016 - 18:17
    • keesie

      Posts: 338

      Ze hebben bij de vorige test al 2 rookies gebruikt, Lewis ging liever feesten. @RIMMER

      • + 0
      • 11 jul 2016 - 18:22
    • keesie

      Posts: 338

      Daarnaast, het is op zijn minst opvallend te noemen een W05 in te zetten...

      • + 0
      • 11 jul 2016 - 18:24
    • Dp1998

      Posts: 994

      @Keesie ze gebruiken de W05 voor het testen van de banden voor 2017 en voor de updates aan de w07 gebruiken ze een jonkie.

      • + 1
      • 11 jul 2016 - 18:37
    • Die Wo5 wordt volgens mij ingezet om de nieuwe pirelli banden te testen voor volgend jaar. Het betreft ook een aangepaste auto die met meer downforce zal gaan rijden

      • + 0
      • 11 jul 2016 - 18:37
    • @keesie waarom hier trollen?

      Rosberg had de vorige keer 2 keer gereden dus Hamilton mag niet eens meer rijden. Omdat 2 testdagen voor rookies zijn.

      • + 0
      • 12 jul 2016 - 08:46
  • Bijzonder dat Mercedes 2 auto's per dag inzet. Wist niet eens dat het mocht. W05 gebruiken wel natuurlijk, Wehrlein erin ook. Maar niet tijdens dezelfde sessie.

    • + 0
    • 11 jul 2016 - 18:41
    • echthard

      Posts: 31

      Ik ook niet. Is het enige nut nou dat WEH dan meer km's maakt? Of zouden ze zo veel onderdelen willen testen dat het niet in die 2 dagen op 1 auto past?

      • + 0
      • 11 jul 2016 - 18:44
    • Die auto zal men gebruiken om de banden van Pirelli te testen met oog op volgend jaar. Het is ook een aangepaste auto

      • + 0
      • 11 jul 2016 - 18:49
    • Dp1998

      Posts: 994

      officieel mag het ook niet maar vanwege het feit dat de banden voor 2017 worden getest wordt een uitzondering gemaakt

      • + 0
      • 11 jul 2016 - 18:57
    • Boutsen

      Posts: 709

      Er worden toch geen 2017 banden getest morgen? Ik dacht dat de eerste keer 1-2 augustus was in Fiorano.

      Merc wil volgens mij Wehrlein gewoon rijtijd geven, maar dat kan enkel in een wagen die minstens twee jaar oud is.

      • + 0
      • 11 jul 2016 - 20:07
    • @Boutsen Nee, heb het even opgezocht, het is om banden te testen voor volgend jaar. En Ferrari heeft overigens ook al getest voor Pirelli, Jean Eric Vergne deed dat.

      • + 0
      • 11 jul 2016 - 20:11
    • Dp1998

      Posts: 994

      @Boutsen http://www.f1today.net/nl/nieuws/f1/213951/mercedes-doet-bij-in-season-test-beroep-op-ocon

      laatste paar regels

      • + 0
      • 11 jul 2016 - 20:20
    • Dp1998

      Posts: 994

      @Boutsen, mercedes test met de w05 diverse dingen voor pirelli. een aantal dagen geleden gepost maar ik kan de link niet kopieren anders blijft het bericht hangen.

      • + 0
      • 11 jul 2016 - 21:02
    • Boutsen

      Posts: 709

      @DP1998, merci. Was me ontgaan.

      • + 0
      • 11 jul 2016 - 21:52
    • Is het dan ook zo dat die W05 in de 2017 confugiratie te zien zal zijn ?

      • + 0
      • 12 jul 2016 - 09:08
    • En dan bedoel ik de auto zelf, niet alleen de banden ?

      • + 0
      • 12 jul 2016 - 09:09
  • Max vertelde gisteren dat de RBR12 fenomenaal reed, alles klopte aan de wagen!
    Dus Gasly...... Wees aub een beetje voorzichtig en zorg dat alles heel blijft! :-)

    • + 0
    • 11 jul 2016 - 20:02
    • Wees gerust de RB12 waar Gasly mee gaat rijden is een testauto/reserve chassis. De bolides van Ricciardo en Verstappen gaan altijd direct terug naar de fabriek om gestript en nagekeken te worden :)

      • + 2
      • 11 jul 2016 - 20:53
  • Bart1986

    Posts: 10

    Mercedes, Redd Bull en Ferrari testen de banden voor volgend jaar een aantal keer de komende maanden, zo'n beetje om en om, Mercedes is het eerste team dat dit kan doen aankomende 2 dagen, omdat ze als eerste een oude auto klaargemaakt hebben om die banden te kunnen testen. Het moest een oude auto zijn anders vergaren ze al meer kennis dan de andere teams over de nieuwe banden, MAAR ook alle data die verzameld gaat worden door de testers moeten openbaar gemaakt worden aan alle andere teams

    • + 0
    • 11 jul 2016 - 20:29
  • Het is erop of eronder voor Gasly. Ik vermoed dat deze week wel eens besloten kan worden of hij Kvyat zn plek in mag nemen of niet voor 2017.

    • + 0
    • 11 jul 2016 - 20:54
    • dat zou wel eens heel goed kunnen.

      • + 0
      • 11 jul 2016 - 21:03
    • Dp1998

      Posts: 994

      dan moet Gasly weer eerst zijn superlicentie halen want die heeft ie nog niet.

      • + 0
      • 11 jul 2016 - 21:28
    • Gasly in die auto zetten is echt een downgrade. Kyvat komt wel terug hoor, heeft ook veel pech gehad afgelopen races. Ik de junior series was hij veel beter dan Sainz dus die krijgt op t eind van het jaar denk ik nog een zware dobber aan Kyvat.

      • + 0
      • 12 jul 2016 - 08:48

BH Grand Prix van Sakhir

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Sakhir

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar