user icon

Russell is PR-optredens liever kwijt dat rijk: "Ik ben racecoureur en ik wil gewoon racen"

  • Gepubliceerd op 24 okt 2021 15:02
  • comments 10
  • Door: Bob Plaizier

Formule 1-coureurs zijn eigenlijk veel meer dan coureurs. Ze zijn tegenwoordig  immers ook lopende PR-zuilen en moeten elk raceweekend ontelbare keren voor de camera's van de internationale pers verschijnen. Veel coureurs willen maar één ding: racen. Zo ook George Russell.

De jonge Russell is tegenover het Britse medium The Independent goudeerlijk. De Williams-piloot spreekt zich uit: "Ik ben een racecoureur en ik wil gewoon racen. Als ik heel arrogant was zou dat alles zijn wat ik doe. Maar er komt natuurlijk nog veel meer bij kijken."

Publieke spreker

Russell begrijpt heus wel dat het erbij hoort maar hij is er geen megafan van: "De sponsorevenementen zijn een groot onderdeel van mijn werk want we kunnen niet racen zonder partners en sponsors. Maar ik ben opgeleid als racecoureur en niet als publieke spreker."

Geboren

Langzamerhand is het zo gegroeid dat men het heel normaal vindt dat de coureurs van alle markten thuis zijn. Russell beaamd dat: "Je bent op een bepaalde manier geboren om in een race auto te zitten. Niet om voor een camera te staan. Maar we zijn nu op een niveau waar er van je wordt verwacht dat je het allebei doet."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Joeppp

    Posts: 4.847

    Ondertussen wel plaatjes op instagram en facebook plaatsen.

    • + 0
    • 24 okt 2021 - 15:08
    • maar dat is eigenbelang. Hij wil gewoon graag ff wat dames ( of iets in die geest ) op bezoek hebben. En op Insta hangen nu eenmaal veel van die losbollen rond. xD

      • + 0
      • 24 okt 2021 - 15:23
  • Kevin

    Posts: 5.077

    Niet zeuren. Dat weet je als je hieraan begint en daar krijg je ook heel goed betaald voor. Ik vind ook niet alles in mijn werk even leuk.

    • + 0
    • 24 okt 2021 - 15:10
    • MLTG

      Posts: 661

      Dat is dan ook weer niet zo. Alsof je aan zo een sport begint heb je nog niet het idee dat je de top gaat halen en in de F1 uitkomt. En tot de F1 valt het media gedoe allemaal wel mee. Het is pas als je het geluk hebt dat je zover komt. Om maar meteen te roepen dat het gezeur is is ook weer zoiets. Hij geeft gewoon zijn mening, jij mag toch ook je mening geven dat niet alles op je werk even leuk is. Vind je jezelf dan ook een zeur?

      • + 2
      • 24 okt 2021 - 15:19
  • Arie54

    Posts: 4.136

    Jammer dan, zoals ze zeggen 'it comes with the territory...'

    • + 0
    • 24 okt 2021 - 15:36
    • Uiteraard hoort het er allemaal bij. Maar ik zou ook knettergek worden van al die gasten die telkens dezelfde vragen stellen, en die je dan telkens weer leuk lachend te woord moet staan. Het liefst zou ik ze dan ook allemaal een kopstoot geven, en lekker rustagh met m'n hengeltje aan de Ijssel gaan zitten ;)

      • + 0
      • 24 okt 2021 - 16:40
    • Dat is het. Het is niet zo dat ze 1 interview op een dag doen, ze doen er misschien wel 20. En dan worden er 20 keer dezelfde vragen gesteld waarvan 10 nergens op slaan en die moet je dan 20 keer beantwoorden. Alleen het poppetje met de microfoon verandert, voor de rest is het gewoon 20 keer hetzelfde riedeltje.

      • + 0
      • 24 okt 2021 - 16:44
    • Mwa bij de supermarkt moet je ook moet je ook leuk lachen naar mensen en domme vragen beantwoorden.

      Neem de voordelen en de nadelen that is it. Over een aantal jaar ben je financieel onafhankelijk en hoeft niemand meer wat van je te weten.

      • + 0
      • 24 okt 2021 - 16:46
    • Bij de supermarkt:

      "Heeft u een bouskaart" Neuh!
      "Spaart u voor de auto van Max" Uiteraard, heeft u nog meer domme vragen?
      "Wilt u een bonnetje?" Nee natuurlijk niet dom wicht, hardrijden is al duur genoeg!

      • + 0
      • 24 okt 2021 - 17:14
  • Ik geloof toch dat mensen op nogal dezelfde manier geboren worden.

    • + 0
    • 24 okt 2021 - 17:13

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

QA Grand Prix van Qatar

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 19
  • Podiums 3
  • Grand Prix 104
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 15 feb 1998 (23)
  • Geb. plaats King's Lynn, Groot Brittannië
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar