user icon

Williams: "Nico Hulkenberg staat op onze lijst van coureurs voor 2022"

  • Gepubliceerd op 18 jul 2021 07:30
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Nico Hulkenberg kan weer lachen. Onlangs trouwde hij met zijn vriendin, maakte bekend dat hij vader wordt aangezien vrouw in verwachting is maar er is nog een reden waarom de Duitser mag lachen. Williams CEO Jost Capito heeft aangegeven dat De Hulk op een grote lijst van kandidaten staat voor een stoeltje in 2022 bij het Britse team.

Hulkenberg racete voor het laatst een heel seizoen in de Formule 1 in 2019 voordat hij door Renault aan de kant werd gezet ten gunste van Esteban Ocon.

Super sub

De Duitser, die het record heeft voor de meeste racestarts zonder een podiumplaats, weigerde zijn droom om terug te keren op te geven en nam vorig seizoen deel aan drie races met Racing Point. Hulkenberg die als invaller inviel toen de coureurs van het team uit Silverstone positief testten op corona, scoorde 10 punten en werd de 'super sub' genoemd.

Dat was echter niet genoeg om hem een ​​racestoeltje voor 2021 te bezorgen, waar hij naar verluidt in de race zou zijn om zich bij Red Bull aan te sluiten. In plaats daarvan kozen ze ervoor om met Sergio Perez in zee te gaan, waardoor Hulkenberg een rol als reservecoureur op zich nam bij Aston Martin en ook bij Mercedes.

Williams flirt met Hulkenberg

Maar hoewel hij op 33-jarige leeftijd en twee jaar niet actief is, lijkt het alsof zijn kansen op een comeback klein zijn, maar Williams heeft toegegeven dat ze geïnteresseerd zijn.

Maar, zei Capito, hij is slechts één coureur op een lange lijst van namen: "Ik denk dat we op dit moment geen enkele coureur uitsluiten die beschikbaar zou zijn voor volgend jaar. Nico is beschikbaar voor volgend jaar, dus we hebben een behoorlijk lange lijst."

Williams zal volgens de geruchtenmolen in de F1-paddock volgend seizoen minstens één nieuwe coureur nodig hebben doordat George Russell naar Mercedes gaat vertrekken en teamgenoot worden van Lewis Hamilton.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • RBH2019

    Posts: 3.454

    Ik gun het hem enorm, maar er is ook altijd weer nieuwe aanwas. Misschien moet de Hulk zich op z'n gezin gaan richten.

    • + 2
    • 18 jul 2021 - 07:40
    • Ik ben een Hulkenberg-fan, maar naar mijn mening is het voor hem toch echt gedaan in de F1. Leuke carrière gehad, maar helaas veel net-niet. Net niet op het podium gekomen, net niet voor Mercedes naast Hamilton gereden (i.p.v. Bottas), net niet naast Max bij Red Bull, net niet de snelste/beste Duitser van zijn generatie, etc…

      Ga lekker van je gezin genieten kerel! En prima om bij de F1 betrokken te blijven als commentator, adviseur, reserve rijder, ontwikkeling coureur, etc. Want hij heeft wel een bepaalde ‘charme’, net als Coulthard, waardoor hij marketing technisch heel interessant kan zijn voor de sport en/of een team en/of een sponsor.

      • + 3
      • 18 jul 2021 - 09:56
    • Rimmer

      Posts: 8.558

      Alonso kwam na twee jaar terug en is zes jaar ouder.
      Het is goed mogelijk dat Nico bij een rentree zijn oude demonen thuis laat. Wat heeft hij nog te verliezen? En bij Williams?
      Ik denk dat hij juist vrij kan racen en misschien wel beter en kalmer is dan ooit tevoren. Bovendien is hij niet duur en brengt veel ervaring. Ook technisch is Nico niet slecht. Beter zelfs dan Danny Ric of Ocon als je het mij vraagt.

      • + 3
      • 18 jul 2021 - 10:13
  • Hulkenberg-Bottas lijkt me wel een goed duo. Russell naar Mercedes. Problem solved.

    • + 0
    • 18 jul 2021 - 07:47
    • Ik heb zo het idee dat de poen van pa Latifi niet meer nodig is bij Williams en dat Latifi aan zijn laatste seizoen bij Williams bezig is (en in de F1). Met het feit dat Russel voor 95% zeker naar Mercedes zal gaan, hebben ze dus 2 nieuwe coureurs nodig. Volgens de geruchten gaat Renault de Chinees Zhou bij Williams parkeren, dus wat ervaring er langs zou verstandig zijn. Bottas’ naam wordt genoemd, maar ik hoop dat eigenlijk niet. Laat de Fin lekker met F1 pensioen gaan en rally gaan rijden ofzo.

      • + 0
      • 18 jul 2021 - 10:00
  • Joeppp

    Posts: 4.491

    Hulkenberg.....ik wou schrijven vergane glorie maar het was niet eens glorie. Zijn hoogtepunten waren een paar nederlandse woordjes en flauw doen met Jack.

    • + 1
    • 18 jul 2021 - 08:09
  • VES

    Posts: 1.142

    Ik zou Hulkenberg liever zien naast Max.

    • + 1
    • 18 jul 2021 - 08:11
    • Liever Russell of Norris. Lewis of alonso zou ik het liefst zien, Maar die gaan daar niet meer aan beginnen. Hoe sterker zijn teamgenoot hoe scherper hij zelf wordt.

      • + 0
      • 18 jul 2021 - 08:36
    • Klus

      Posts: 1.160

      Wat is er mis met Kelly Piquet dan?

      • + 4
      • 18 jul 2021 - 08:37
    • Max heeft dezelfde voorkeur voor mooie vrouwen als zijn pa. Nu is Nico volgens mij geen lelijke man, maar een vrouw langs Max staat hem inderdaad toch beter. Mooie vrouw die Kelly Piquet hoor, daar houd hij het vast wel een tijdje mee uit

      • + 0
      • 18 jul 2021 - 11:46
  • jd2000

    Posts: 4.954

    Wat een doorzichtig iets. Met Hulkenberg flirten om zo de vraagprijs van Bottas te drukken.

    • + 1
    • 18 jul 2021 - 10:16
    • Williams heeft een lange lijst volgens Capito. Benieuwd welke namen er allemaal op staan en ook benieuwd of het gewoon een lijst op alfabet is, of op voorkeur. Zou Max er ook op staan?

      • + 0
      • 18 jul 2021 - 11:47
  • Ik zeg doen!

    • + 0
    • 18 jul 2021 - 10:53
  • Capito: “We hebben een lange lijst van 25 coureurs, dus met een beetje handigheid kunnen jullie daar minstens 75 berichten over maken.
    Maandag kom ik met de volgende naam, echt een verrassing, het begint met ‘Ma’ en eindigt op ‘ssa’...”

    • + 0
    • 18 jul 2021 - 11:05
  • Ik zou hem graag terug bij het F1 circus zien, niet als rijder, maar in plaats van die kwakbol van 'n Jack Plooij.

    Hij spreekt zijn talen en is graag gezien op de paddock.

    • + 3
    • 18 jul 2021 - 11:06
    • Goed idee @Ouw.
      Ik zeg DOEN!

      • + 1
      • 18 jul 2021 - 11:11
    • Dat gaat goedkomen Larry, alle teambazen lezen hier mee voor tips en aanbevelingen en zullen dit meenemen naar Ziggo.

      Uit de wandelgangen heb ik vernomen dat de 20 coureurs dit voorstel van harte steunen.

      • + 0
      • 18 jul 2021 - 11:41
    • Dat is nog een goed idee Ouw! Ook aan tafel bij het F1 café zou hij een goede aanvulling zijn. Overigens, wie weet? Met de komst van een nieuwe partij die de F1 gaat uitzenden, gaat er misschien een frisse wind waaien? Olav hoeft van mij niet persé weg, maar zet er eens een goede co-commentator of analyst langs? De Hulk zou dat best kunnen de k ik zo

      • + 0
      • 18 jul 2021 - 11:50
    • Ik moet jullie helaas teleurstellen.
      Nico werkt al voor Servus TV gedurende de race weekends.

      • + 0
      • 18 jul 2021 - 12:39
    • Dat wisten we al @Pietje, maar daar zegt hij dan aufwienerschnitzel en tjuus tegen.

      • + 0
      • 18 jul 2021 - 13:15
    • De nieuwe Scandinavische eigenaar van de Nederlandse rechten heeft toch vast wel diepe zakken om er een goede show omheen te maken? Sterke presentatoren en analisten. Zijn we van de Coronels af hopelijk. Renger vd Zande mag van mij wel blijven en ook Doornbos wel, maar dan zonder dat hij de hele tijd geforceerd grappig moet doen met Kamphues. Serieus trek ik Doornbos beter.

      • + 0
      • 18 jul 2021 - 14:44
  • LimboF1

    Posts: 4.895

    Ik zou niet te lang nadenken als ik Williams was, want ze halen hiermee iemand in huis die de auto kan doorontwikkelen. Ik ga ervan uit dat Russell gewoon naar Mercedes gaat en dan hebben ze Latifi nog alleen vanwege het geld. Dus gewoon een stoeltje geven, het is hem zeer gegund.

    • + 0
    • 18 jul 2021 - 13:35

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 289
  • Podiums 0
  • Grand Prix 105
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (33)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar