user icon

Alexander Albon vindt aansluiting achter Max Verstappen

  • Gepubliceerd op 11 sep 2020 18:20
  • comments 28
  • Door: Arjan Hoefakker

Alexander Albon heeft met zijn vierde tijd tijdens de tweede vrije training de aansluiting met Max Verstappen gevonden in de Red Bull Racing-bolide. Alexander Albon vertelde gisteren zich voorbereid te hebben op de Grand Prix op het voor hem nieuwe circuit door in de simulator te oefenen. Max Verstappen had een dag in een GT-auto de baan verkend. 

Alexander Albon: "Dit is echt mijn type circuit. Het is een hele vloeiende baan zonder langzame bochten, dus ik kijk er nu al naar uit om meer ronden te rijden."

Tijdens de tweede training komt Albon nog altijd zeven tienden tekort op de snelle Limburger, maar Albon kijkt tevreden terug op zijn vrijdagtrainingen in Mugello ter voorbereiding van de Toscaanse Grand Prix. Albon: "Makkelijk wordt dat dus zeker niet, maar we mogen natuurlijk niet klagen. We trainen niet voor niets heel hard om deze auto's te kunnen besturen."

Albon laat de vonken er vanaf vliegen: 

 

De Thaise coureur presteerde niet goed tijdens de laatste races, al reed hij de Grand Prix van Italië op Monza met een beschadigde vloer. Hij is volop onderwerp van gesprek, na de Grand Prix-overwinning van Pierre Gasly op Monza. Lewis Hamilton bemoeit zich ook vaak met de zaak, maar daar zat Helmut Marko niet op te wachten. Hij sloeg met de vuist op tafel. Christian Horner beschermt zijn coureur. 

Albon zegt zelf niets van de kritiek aan te trekken. 

Reacties (28)

Login om te reageren
  • Even las ik: "Albon is aanfluiting achter Max Verstappen" 😂

    • + 7
    • 11 sep 2020 - 18:23
    • Hij vind aansluiting met de Renaults ACHTER Max.... wel goed lezen he.

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 18:38
    • snailer

      Posts: 5.234

      Aansluiting.... Is dat de mening van de schrijver? Of van Albon?

      .75 achter Verstappen.

      • + 3
      • 11 sep 2020 - 18:59
    • Det(h)ails

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 19:01
    • Snork

      Posts: 11.133

      0.75 sec is géén aansluiting. Alleen qua positie, qua tijd is het veel te veel verschil.

      • + 2
      • 11 sep 2020 - 21:36
  • d@nny

    Posts: 2.548

    Ongeveer 7/10drn achter Verstappen vindt ik niet echt aansluiting vinden.

    • + 5
    • 11 sep 2020 - 18:30
    • Nee inderdaad. Gat is gewoon net zo groot als altijd alleen lijkt het beter omdat er minder coureurs tussen staan

      • + 5
      • 11 sep 2020 - 18:33
  • John6

    Posts: 5.250

    Er hadden wel 6 andere rijders tussen kunnen staan, is nog mega tijd tussen Max en Albon, het is vrijdag dus morgen eens kijken hoe Albon het doet als het er echt om gaat.

    • + 1
    • 11 sep 2020 - 18:39
  • Rare foto bij dit artikel,of zijn ze net Albon zijn overall op wezen halen bij de stomerij....

    • + 1
    • 11 sep 2020 - 18:52
    • Mette

      Posts: 553

      Albon is bij de verstappen store geweest.

      • + 3
      • 11 sep 2020 - 18:57
  • Mette

    Posts: 553

    Vroeger werden teamgenoten geacht binnen 0.2 seconden van elkaar te eindigen anders deden ze het slecht. Dat heeft Albon dan wel weer voor elkaar gekregen. Nu is 0.7 achterblijven al aansluting vinden. Toch mooi hoe zo een jongen dan toch de F1 veranderd.

    • + 0
    • 11 sep 2020 - 18:55
    • Elke rijder gaat niet binnen 0.200 komen van deze Max. Nee ook ''god'' Hamilton niet.

      • + 3
      • 11 sep 2020 - 19:42
    • Audi

      Posts: 340

      Ook jouw god "Max" zal niet binnen 0.200 komen van Lewis.

      Zelfs Alonso was een pannekoek toen die tegen de beginner Lewis moest.

      Het is jammer dat je zo'n afkeer tegen de beste coureur ooit hebt, want als je voor Max de F1 gekeken zou hebben.... Dan wist je dat Lewis en Max heel veel overeenkomsten hebben. Je wilt niet weten wat Lewis allemaal heeft laten zien. Dat hij het nu rustiger kan aanpakken vanwege zijn bolide doet daar niks aan af!

      Onzin reacties altijd van jou, bekijk eens wat races van Lewis (dus voordat hij in de Mercedes kwam). Dan praat je hopelijk heeeel anders.

      • + 4
      • 11 sep 2020 - 21:00
    • @Roy:

      Zeg het ze, meid! Jouw hunk is de allerbeste!

      • + 3
      • 11 sep 2020 - 21:05
    • snailer

      Posts: 5.234

      Eh.... Audi.... Volgens mij was het verschil tussen de twee een paar honderdsten.... Natuurlijk weten we allemaal dat dit morgen anders is. Maar toch.

      • + 1
      • 11 sep 2020 - 21:16
    • " Het is jammer dat je zo'n afkeer tegen de beste coureur ooit hebt."

      De beste coureur ooit?
      Daar zijn de meningen denk ik sterk over verdeeld.

      • + 3
      • 11 sep 2020 - 21:46
    • Daar zijn de meningen zeker over verdeeld!
      Goed coureur hoor die Lewis. Maar beste ooit?? 😂

      • + 1
      • 11 sep 2020 - 22:27
    • De coureur met de beste auto ooit zullen de meningen iets minder verdeeld over zijn ;)

      • + 2
      • 11 sep 2020 - 22:29
    • Snork

      Posts: 11.133

      Laten we het er over eens zijn dat Lewis heel goed is. Zijn klasse liet hij in de verregende kwalificatie in Oostenrijk goed zien. Reed iedereen helemaal zoek in omstandigheden waar de sterkste motor niet meer echt speelt.
      Of hij de beste is? Dat zullen we nooit weten.

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 10:50
  • uhm..... zat wel een groot verschil in... naast dat training

    • + 0
    • 11 sep 2020 - 20:01
  • gaat niet om p4 maar 0.7 sec tijdverschil. wat dat betreft is hij eerder minder geworden , meestal is het ''maar'' 0.5 ;)

    • + 0
    • 11 sep 2020 - 20:57
    • Ik zie duidelijk vooruitgang! ;)

      • + 0
      • 11 sep 2020 - 22:46
    • snailer

      Posts: 5.234

      Ze zullen weer een aantal onderdelen van de auto hebben gehaald bij Albond dan...

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 00:00
    • gijzje

      Posts: 380

      @sneller Hoezo dan? Wanneer geven de albon likers toe dat die Jongen het niet is nu weer bijna een seconde achter...

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 13:06
  • vPutten

    Posts: 1.612

    Natuurlijk is 0.7 nog net even iets teveel, maar met P4 laat hij voorlopig toch mooi de rest achter zich en dat is minstens zo belangrijk.

    • + 0
    • 11 sep 2020 - 23:46
    • John6

      Posts: 5.250

      Je bedoeld als hij Zaterdag P4 pakt is dat prima, ja dan doet Albon het prima.

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 05:02
    • vPutten

      Posts: 1.612

      Nee, ik bedoelde dus gewoon wat ik schreef en niets anders.
      En zoals we zien is het zaterdag inde vrije training al weer iets anders, daar kunnen we van alles van vinden maar zonder precies het waarom te weten,zullen dat enkel speculaties zijn.

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 14:26
    • vPutten

      Posts: 1.612

      En uiteindelijk werd het nog wat beter, nog net niet goed genoeg maar met P4 een mooi en belangrijk resultaat.

      • + 0
      • 12 sep 2020 - 16:37

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.267
  • Podiums 47
  • Grand Prix 125
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov