user icon
user icon

VT2: Max Verstappen vlak achter Mercedes

  • Gepubliceerd op 04 jul 2020 12:59
  • comments 36
  • Door: Rob Veenstra

De derde vrije training is opnieuw afgesloten met Lewis Hamilton en Valtteri Bottas op 1 en 2. Christian Horner vertelde gisteren al dat de Honda-motor nog niet maximaal stond en Alexander Albon zei dat het Oostenrijkse team vandaag diverse standen van de motor wilde testen.

Dat lijkt te zijn gelukt, want Max Verstappen sluit de training als derde af, vlak achter Hamilton en Bottas. Op ruim twee tienden volgt Sergio Perez met zijn 'roze Mercedes'.

De Ferrari's komen er niet aan te pas want Leclerc staat pas op de vijfde plaats met een achterstand van bijna 6 tienden. Daarachter maken Albon, Vettel, Stroll, Gasly en Norris de top 10 vol.

AT Red Bull Ring - 04 juli 2020

Reacties (36)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 7.605

    Beetje zoals verwacht.
    Mercedes 1, Max 2, Bottas meestal 3, Ferrari 4 en 5 en Albon verzaakt.
    RP zal altijd op de loer liggen om fouten af te straffen.
    Gat naar Lewis ligt op de 2 a 3 tienden op dit korte baantje.
    Dus op andere circuits zal Max 3 a 4 tienden tekort komen.
    Albon kan geen rugdekking geven.
    Kortom, dagsucces ligt voor het grijpen maar de titel gaat wederom naar Lewis.
    Tot volgend jaar allemaal :)

    • + 2
    • 4 jul 2020 - 13:00
    • ThaHammett

      Posts: 3

      Dank je wel Jomanda! >_>

      • + 8
      • 4 jul 2020 - 13:02
    • Lefkol

      Posts: 715

      Wat je eigenlijk wil zeggen is dat rb wederom achter de feiten aanloopt. What’s new ?

      • + 2
      • 4 jul 2020 - 13:05
    • @Rimmer Het is nog allemaal koffiedik kijken over wie er met welke settings heeft gereden, maar je maakt mij niet wijs dat Max zomaar 2/10 verliest in de laatste 4 bochies van sector 3 terwijl hij de eerste 2 sectoren binnen slechts 1/10e van Hamilton zat. Later meer... ;)

      • + 4
      • 4 jul 2020 - 13:07
    • Nog ff wachten...Honda gaat Max alle vermogen geven uit het blok.

      • + 3
      • 4 jul 2020 - 13:09
    • Snork

      Posts: 7.752

      DAS wederom een gat met Mercedes. McLaren wat teruggezakt en nu gelijk aan Renault.
      Nog even wachten tot de kwalificatie, dan zien we eindelijk wat de echte verschillen zijn.

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 13:19
    • RBH2019

      Posts: 2.148

      Lefkol, er is maar 1 team dat de afgelopen 7 jaar niet achter de feiten aanliep. Je doet net alsof RB het kneusje van de klas is. Voorlopig doen ze het beter dan vrijwel iedereen. En het is nog een lang kort seizoen.

      • + 3
      • 4 jul 2020 - 13:21
    • Ik zie het niet graag zo, maar ik denk dat @Rimmer er niet ver naast zit met zijn analyse.

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 13:21
    • Politik

      Posts: 5.757

      @RBH2019,

      Als je jaar in jaar uit zo'n grote mond hebt, dan mag je inderdaad constateren dat je achter de feiten aanloopt.

      Ben benieuwd welke excuses dit jaar weer aangehaald gaan worden.

      • + 3
      • 4 jul 2020 - 13:29
    • Welk excuses? dat verzin je nu net even. Mercedes is favoriet. Hebben ze bij RB ook allang aangegeven.

      • + 3
      • 4 jul 2020 - 13:38
    • ja, joh, ze hadden WK moeten worden met die inferieure Renault motor en natuurlijk ook vorig jaar in hun eerste seizoen met de voormalig GP2 engine. Ze lopen idd achter de feiten aan, die grote mond heeft daar niet zoveel mee te maken.

      • + 1
      • 4 jul 2020 - 13:43
    • @schwantz34 Max verloor wel degelijk (sector 3) in de laatste bocht een 1/10 of meer! (kwam er te wijd uit)

      • + 1
      • 4 jul 2020 - 13:46
    • Ja joh...ze zeggen ieder jaar tegen Max dat hij volgend jaar kampioen wordt. Jongste kampioen zelfs. Voorspellen 5 overwinningen in 1 jaar....kom op @Roy.

      • + 3
      • 4 jul 2020 - 14:02
    • Waar heb jij het nu weer over? Ga eens lekker ergens anders die onzin verkondigen. Je zit er niet zo´n klein beetje naast. 5 overwinningen? Waar heb je het over man. Laatste keer dat ik op jou reageer. Je leert blijkbaar niks.

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 14:22
    • Snork

      Posts: 7.752

      Bovenstaande discussie doet me denken aan vorige seizoenen.

      Overigens Dutch, die 5 overwinningen kwamen uit de duim van dr. Marko. Ik denk dat Royalere het oppikt alsof hij dat heeft geroepen.

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 14:33
    • Snork

      Posts: 7.752

      Maar los van dat alles: de eerste race moet nog gereden worden. Er is alleen training geweest. Relax allemaal en laten we na de kwalificatie bespreken hoe kaarten voor nu geschud zijn.

      Eén ding moet we gezegd worden. Wat was Latifi aan het doen? Had hij pech of was hij bang harder te rijden? Russell daarentegen zat er lekker bij.

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 14:35
    • Mick34

      Posts: 616

      Ik zie weldegelijk een verschil met voorgaande seizoenen. In de eerste race zitten ze er wel meteen dichtbij...

      • + 1
      • 4 jul 2020 - 14:42
  • .....VT3.....

    • + 7
    • 4 jul 2020 - 13:02
  • rafael

    Posts: 2.073

    De roze Mercedes gaat red buul moeilijk maken tijdens van race!!

    • + 0
    • 4 jul 2020 - 13:10
    • Ferrari lijkt me eerder de Perez!

      • + 4
      • 4 jul 2020 - 13:14
    • Hier wil ik een Lance voor breken.

      • + 3
      • 4 jul 2020 - 13:18
    • StevenQ

      Posts: 6.416

      Max niet, Albon misschien als die niet sneller word , en de Ferrari's zeker

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 13:19
  • Doemdenkers

    • + 0
    • 4 jul 2020 - 13:16
    • Snork

      Posts: 7.752

      Heikneuters, kledderbakken, schobbejakken en stoethaspels. Die dus.

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 14:37
  • Kijk uit naar de kwalificatie om 15uur. Hopelijk bij Honda ook nog een partymodus 2.0 ze kunnen heb gebruiken 😂

    • + 0
    • 4 jul 2020 - 13:27
    • walter33

      Posts: 626

      Blijf maar hopen en dromen!!

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 13:39
  • Vettel, Stroll, Gasly en Norris bijna dezelfde tijden.
    .721, .788, .819 en .820!
    Perez 0,1 sec sneller dan Leclerc!

    • + 0
    • 4 jul 2020 - 13:27
    • Snork

      Posts: 7.752

      Yep, in die groep wordt het leuk.

      • + 0
      • 4 jul 2020 - 14:38
  • Sambalbei

    Posts: 938

    Hebben we het hier niet over VT3, in de titel staat vt2

    • + 0
    • 4 jul 2020 - 13:32
  • Vlaflip

    Posts: 45

    Misschien een goed idee om die zwarte nazi bakken eraf te tikken. Ze teren nog steeds op joods goud.

    • + 1
    • 4 jul 2020 - 13:35
    • Mette

      Posts: 339

      Kansloos persoon. Je kan ook normaal praten

      • + 3
      • 4 jul 2020 - 13:51
    • masf1

      Posts: 6.591

      Reizo heeft het wachtwoord van ze 2de account gevonden.

      • + 1
      • 4 jul 2020 - 14:02
    • Snork

      Posts: 7.752

      Eens een vlaflip, altijd een valflip.

      • + 1
      • 4 jul 2020 - 14:38
  • Belooft een erg leuk seizoen te worden! Geweldig

    • + 0
    • 4 jul 2020 - 13:53
  • Kijk het draadje nog even na FP2. Veel waaien met de wind van het moment mee.

    • + 0
    • 4 jul 2020 - 14:13

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.025
  • Podiums 35
  • Grand Prix 107
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar