user icon
user icon

Testdag 4: Kubica rijdt snelste tijd voor Verstappen, Perez en Kvyat

  • Gepubliceerd op 26 feb 2020 18:05
  • comments 43
  • Door: Rob Veenstra

Robert Kubica heeft de vierde testdag van deze winter als snelste af weten te sluiten. De Pool reed vanochtend toen hij in de Alfa Romeo C39 reed de snelste tijd van de dag die niet verbeterd werd door andere coureurs. Alleen Max Verstappen, Sergio Perez en Daniil Kvyat deden nog een poging in de middagsessie maar kwamen niet dichterbij dan 4 a 5 tienden.

De dag begon voor de testsessie van start ging met wat bewolking en vooral veel mist rondom het circuit. Naarmate de zon opkwam vertrok de mist en werd het een zonnige dag.

Veel coureurs in actie

Het is lang geleden, misschien wel meer dan 10 jaar, maar vandaag kwamen er 19 coureurs op één dag in actie tijdens een F1 test. Alle teams deelden hun dag op tussen beide coureurs, behalve Haas, waardoor het aantal op 19 bleef hangen. Daardoor hebben de meeste coureurs veel ronden kunnen rijden, al kenden er hier en daar ook wat teams problemen.

Zo bleef Williams een tijd binnen staan, net als AlphaTauri en Red Bull Racing die beiden bijna 2 uur binnen stonden. Volgens de woordvoerders van het team was dit allemaal gepland, echter is het natuurlijk vreemd dat je zoiets plant op de eerste testdag na vier dagen stil te hebben gelegen.

Ook Renault kende problemen waarbij Esteban Ocon uiteindelijk nog een racesimulatie kon rijden maar eveneens de eerste uren na de middagpauze moest toekijken hoe er aan zijn RS20 gesleuteld werd.

Morgenochtend vindt de vijfde testdag van deze winter plaats, met Max Verstappen achter het stuur van de RB16 in de ochtend. Uiteraard brengen wij ook morgen weer de hele dag Live Updates vanaf het circuit.

Foto's Barcelona, februari 26, 2020

ES Circuit de Catalunya - 26 februari 2020

Reacties (43)

Login om te reageren
  • Stonden Max en Kvyat beide zonder Gasly?

    • + 0
    • 26 feb 2020 - 18:15
    • Kvyat wel, bij Max leek er toch iets anders aan de hand aangezien hij spinde.

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 18:17
    • Max verstapte lachend uit, dus het lijkt me stug dat er iets met dat torretje of versnellingsbak aan de hand was in elk geval.

      • + 1
      • 26 feb 2020 - 18:29
    • Snork

      Posts: 8.780

      Red Bull sprak over een aanpassing aan de achterophanging waardoor ze 2 uur binnen stonden.

      • + 1
      • 26 feb 2020 - 19:05
    • Edward M

      Posts: 960

      Kijk hier even naar merc 2019-2020die hebben echt veel over. youtu.be/Tio9Y2lW8lQ.

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 21:22
    • Stitch

      Posts: 5.027

      Apropos, Kubica blijkt in een goeie auto toch gasly te kunnen geven ;-)

      • + 0
      • 29 feb 2020 - 00:15
  • 2 Honda´s stil in precies de laatste minuut? Lijkt me geen toeval. Kijken hoelang je met een paar litertjes kan doen? Of toch echte problemen? vragen.

    • + 0
    • 26 feb 2020 - 18:16
    • Ja want als je benzine op is maak je een spin...

      • + 6
      • 26 feb 2020 - 18:18
    • als de motor er in een snelle bocht mee stopt kan je inderdaad spinnen. Geen idee of dat hier aan de hand was.

      • + 5
      • 26 feb 2020 - 18:20
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Je kan ook opzettelijk spinnen om te verhullen dat je zonder brandstof zat.

      Verhul je dat niet dan kan dat andere teams helpen de performance van je auto te berekenen.

      • + 1
      • 26 feb 2020 - 18:34
    • @mojito of ze bekijken/berekenen beide scenario's

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 18:41
  • Max lijkt zijn handen vol te hebben aan deze auto, toch alweer een aantal keer in de rondte gegaan.

    • + 1
    • 26 feb 2020 - 18:16
    • Gelukkig is vettel niet door het grind gegaan en heeft Bottas ook dat ding volledig onder controle....... wel gevolgd?

      • + 4
      • 26 feb 2020 - 18:20
    • Zo nu en dan tussendoor ja. Ben niet in de gelegenheid om de hele dag te kijken.

      • + 1
      • 26 feb 2020 - 18:21
    • Vade

      Posts: 441

      Rare reactie. Want als je het zou volgen, weet je dat de RB16 er samen met de Mercedes juist erg goed uitziet.

      • + 4
      • 26 feb 2020 - 18:24
    • nou bij deze: Vettel spinde en Bottas was ook slordig af en toe.

      • + 1
      • 26 feb 2020 - 18:24
    • M@X

      Posts: 601

      Vind het juist goed om te zien. De RBR lijkt juist zeer stabiel en Verstappen zoekt de grenzen op. Kan je beter nu doen dan straks toch?

      • + 2
      • 26 feb 2020 - 18:25
    • Haha, rustig maar. De RB en MB zien er absoluut het beste uit. Maar ik zie Max voor mijn gevoel iets te veel op onverwachte momenten spinnen, niet alleen vandaag maar ook de vorige week. Vaak op momenten dat hij niet eens echt aanzet. Het hoeft geen probleem te zijn maar ik ben het gewoon niet van hem gewend, that’s all.
      En inderdaad daar is testen voor.

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 18:56
    • Dat dacht Gasly ook vorig jaar...

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 18:57
    • Was voor M@x

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 18:58
    • De RB16 lijkt idd veel stabieler dan vorig jaar. Of ze echt meteen met Mercedes kunnen strijden is nog wel de vraag. Ik blijf me trouwens wel verbazen over hoe goed de RP20 gaat.

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 20:28
  • RB16 heeft het zwaar te verduren. Veel tijd verloren en veel spins en motor die uitvalt

    • + 0
    • 26 feb 2020 - 18:16
    • Ja man , ze kunnen maar beter thuisblijven dit jaar , die Max is ook helemaal niks met al zn fans .

      • + 1
      • 26 feb 2020 - 18:32
    • maxiking

      Posts: 173

      Welke fans. Die hebben het ook wel gezien 😂

      • + 0
      • 27 feb 2020 - 07:32
  • Heerlijk Kubica! :p

    Wel apart dat Red Bull en Alpha Tauri vrijwel precies hetzelfde overkomt. Ik ben eigenlijk het meest benieuwd naar vrijdagmiddag. Wellicht dat er toch wat teams aan het eind nog voor rappe tijden gaan.

    • + 0
    • 26 feb 2020 - 18:19
  • Politik

    Posts: 6.260

    Nou, blijkt maar weer dat Williams te vroeg afscheid van Kubica heeft genomen.
    Die trekken de haren uit hun kop, dat weet ik zeker ;)

    • + 3
    • 26 feb 2020 - 18:24
    • Wel met één handje trekken hé ;)

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 18:31
    • Kubica heeft 2 linkerhanden nu en toch het snelst.
      Chapeau!👊

      • + 1
      • 26 feb 2020 - 18:34
    • "Trzy okrzyki dla jednorękiego bandyty!"

      Vertaald: Three cheers for the one armed Bandit

      • + 1
      • 26 feb 2020 - 19:45
    • Dan wil ik Russel wel een in de Alfa zien rijden. Dan waren ze bij Alfa meteen kampioenskandidaat nr.1 geweest.....

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 20:30
    • Russel is wel echt een Alfa mannetje....

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 20:46
    • Gelukkig want ik begon te twijfelen aan Kubica. En Russel.. die is stiekem ook best een racertje. Mijn conclusie... de Williams 2019 was een enorme boutrampwagen. Nog erger dan een vuilniswagen.

      • + 0
      • 26 feb 2020 - 22:26
    • walteij

      Posts: 1.323

      Ja, op zich mooi dat Kubica in de alfa de eerste tijd heeft gereden, maar zo heel bijzonder was die tijd eigenlijk ook weer niet. 1:16.9 is een tijd waarmee hij vorig jaar een 8e plek op de start grid had gehaald.
      Maar ondertussen heeft Bottas vorige week zonder serieus aan te zetten 1:15.7 gereden (0.3 seconden langzamer dan de pole van vorig jaar).

      Mijn gok is dat de auto's allemaal nog een seconde er af kunnen halen, als ze in qualificatie modus staan. Ik denk ook dat als de topteams deze week nog qualificatie runs gaan doen, ze onder de 1:15 uit gaan komen en de subtoppers de 1:15 kunnen gaan benaderen.

      • + 0
      • 27 feb 2020 - 06:59
    • maxiking

      Posts: 173

      Wat mooi dat iedereen weer terug krabbelt. Ohw wat was Kubica toch slecht. 1 snelle ronde tijd tijdens de testen.... en hoppa. Geen idee wat die auto nog meer in petto heeft. Straks rijdt Kimi er 0.6 sec af en dan is kubica weer bout en slecht😂

      • + 0
      • 27 feb 2020 - 07:34
    • walteij

      Posts: 1.323

      @Maxiaans
      Ik krabbel helemaal niet terug. Sterker nog, gisteren in de chat zei ik al dat ik de tijd van Kubica niet echt indrukwekkend vond (maar wel leuk voor hem). Hij zat lekker te cruisen in de AR. Petje op, linkerhand bovenop het stuur, armpje uit de HALO.... ;)
      De pole tijd van vorig jaar was ruim een seconde sneller en de auto's zijn een stuk sneller dan de auto's van vorig jaar (misschien wel een volle seconde sneller).

      • + 0
      • 27 feb 2020 - 07:53
    • walteij

      Posts: 1.323

      Uuhm, bovenstaande was natuurlijk een reactie op @maxiking....

      • + 1
      • 27 feb 2020 - 07:56
    • Kubica

      Posts: 3.807

      Was het niet zo dat Kubica afscheid heeft genomen van Williams?

      @Panie Sierżancie Gneisbaard: całkiem nieźle!!

      • + 0
      • 27 feb 2020 - 09:09
    • Politik

      Posts: 6.260

      Ik.merk dat sommigen mijn post nogal serieus nemen.....
      Niet doen hoor🤔😄

      • + 0
      • 27 feb 2020 - 09:12
  • RBH2019

    Posts: 2.492

    Waarom geen lijstje met banden en aantal ronden?

    • + 0
    • 26 feb 2020 - 18:41
  • Zijn de spins van Mad Max geen onderdeel van de samenvatting of mogen wij dat niet weten. Vorige week gespind en vandaag weer. Lijkt wel het voortzetten van het brokkenpiloot gedrag

    • + 1
    • 26 feb 2020 - 23:04
    • walteij

      Posts: 1.323

      Ik geef het je te doen, anderhalve race-afstand rijden op hoge snelheid zonder fouten.
      Succes er mee!!

      • + 0
      • 27 feb 2020 - 07:00

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar