user icon

VT2: Leclerc lost Vettel af op P1 in Duitsland, Verstappen vijfde

  • Gepubliceerd op 26 jul 2019 16:30
  • comments 22
  • Door: Bjorn Smit

Ook in de tweede vrije training voor de Duitse Grand Prix heeft Ferrari een een-tweetje behaald. Deze keer was Charles Leclerc de betere van Sebastian Vettel. Lewis Hamilton reed de derde tijd, terwijl Max Verstappen naar de vijfde positie ging.

Ondanks de enorm hoge temperaturen op Hockenheim volgden de teams het gebruikelijke stramien voor de tweede oefensessie. In de eerste helft van de training besteedden de coureurs hun tijd aan een kleine simulatie van de kwalificatie, terwijl ze zich in het restant bezig hielden met een racesimulatie.

Aanvankelijk probeerden de meeste coureurs de hardere bandencompounds uit. Zo reed Leclerc op een setjes hards een 1:14.569, terwijl Hamilton op mediums naar een 1:14.074. Daarna werd de zachtste compound onder alle bolides gemonteerd voor een echt snelle run en dat deed Ferrari het beste. Eerst ging Vettel naar een 1:13.572, maar Leclerc deed dat nog beter. Hij ging met een 1:13.449 naar de snelste tijd van de sessie.

Grosjean en Stroll verrassend sterk, Gasly crasht

Achter de Ferrari's noteerde Hamilton de derde tijd van de sessie, waarbij hij slechts 22 duizendsten toegaf op Vettel. Op ruim zes tienden van Leclerc ging Valtteri Bottas naar de vierde tijd, vlak voor de snelste Red Bull van Max Verstappen. Romain Grosjean reed de verrassende zesde tijd, terwijl Lance Stroll minstens zo verrassend op P7 eindigde. Kimi Raikkonen, Nico Hülkenberg en Sergio Perez sloten de sessie ook binnen de top 10 af.

Voor Pierre Gasly lijkt het sterke optreden op Silverstone alweer ver weg. In eerste instantie viel zijn optreden al tegen met slechts de vijftiende tijd, maar de sessie eindigde in mineur voor de Red Bull Racing-coureur. Zo'n kwartier voor het einde van de tweede training crashte de Fransman, waarbij hij de hele linkerflank van zijn Red Bull RB15 afgeschreven is.

DE Hockenheimring - 26 juli 2019

Foto's Duitsland 2019

Reacties (22)

Login om te reageren
  • mario

    Posts: 5.006

    Ach.... weet je wat ik dan altijd maar zeg.......
    Het is maar VT2 😁

    • + 0
    • 26 jul 2019 - 16:33
  • Snork

    Posts: 5.417

    Crash van Gasly is niet fijn voor hem. Gaat toch in je hoofd zitten in de race.

    • + 0
    • 26 jul 2019 - 16:33
  • Politik

    Posts: 5.037

    Hebben we al code oranje , zorgt Gasly wel ff voor code rood ;)

    Niet best in ieder geval, RB zat na de crashes van Verstappen en Buemi al niet breed in de chassis, komt dit er ook nog bij.

    • + 0
    • 26 jul 2019 - 16:34
    • mario

      Posts: 5.006

      "crashes van Verstappen en Buemi"

      🙄 Verklaar je nader.....

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 18:43
    • Het chassis van vorige GP was afgeschreven na de crash met Vettel en Buemi heeft tijdens een Pirelli bandentest ook een flinke klapper gemaakt.

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 19:32
    • @politik; je kunt zo bij de Telegraaf aan de slag, suggestieve koppen schrijven gaat je prima af... ‘de crash van Verstappen’...

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 20:13
    • Politik

      Posts: 5.037

      @Pall Mall, dank voor je toelichting, dat is idd wat ik bedoelde .

      @Beemer,

      Je kunt ook spijkers op laag water zoeken hè....
      Iedereen die F1 volgt, weet wat ik bedoel.

      Dat jij het negatief of suggestief uitlegt, zegt denk ik meer over jou dan over mij.

      • + 1
      • 26 jul 2019 - 20:41
    • mario

      Posts: 5.006

      @Pall Mall & Politik: Dat was mij even ontschoten..... Duidelijk, thnx!!! :)

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 20:50
    • mario

      Posts: 5.006

      Die van Buemi z'n bandentestcrash dus....

      Het akkefietje Vettel - Max natuurlijk in UK gewoon gezien ;)

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 20:51
  • rafael

    Posts: 2.032

    Sector 1- Ferrari
    Sector 2- Ferrari & Mercedes
    Sector3 -Mercedes

    • + 0
    • 26 jul 2019 - 16:35
  • De jongens van RBR hoeven nog niet aan het bier. Eerst nog ff wat doen.

    • + 0
    • 26 jul 2019 - 16:37
  • En niet alleen de wagen van Gasly, die van Max is ook niet lekker.

    • + 2
    • 26 jul 2019 - 16:38
    • AUDI_F1

      Posts: 1.380

      Misschien rijden ze al in de regen setup?

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 17:12
  • LimboF1

    Posts: 3.965

    Ik denk dat dit toch weer stof tot nadenken geeft bij RBR, ik denk dat ze al aan het kijken naar een vervanger. Dit zijn zaken die niet mogen gebeuren en geeft gewoon aan dat hij niet geschikt is voor het topteam. Het is alleen de vraag wie hem moet opvolgen.

    • + 0
    • 26 jul 2019 - 17:14
    • snailer

      Posts: 2.654

      Eigenlijk vond ik dat hij er een seconde achter zat tov Max veel slechter. Een crash of spin kan iedereen wel gebeuren. En daarbij zag deze er heel vreemd uit. Een beetje als die van Max een tijdje terug. Gas er op en weg. Hoewel de achterkant bij Max toen echt weg was.

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 17:26
  • snailer

    Posts: 2.654

    Ik blijf het toch wel weer apart vinden dat sommige banden zo gelijk zijn qua rondetijden. Kijk maar weer naar Leclerc op wit en Vettel op geel die met rood redelijk aan elkaar gewaagd waren. Of in monaco waar Hamilton met een 'snelle' band de boel op hield. Er zijn meer voorbeelden geweest dit seizoen.

    • + 3
    • 26 jul 2019 - 17:23
    • Monaco is geen maatstaf. Daar kun zelfs op een kale velg de rest ophouden.

      • + 2
      • 26 jul 2019 - 17:36
    • red slow

      Posts: 968

      Vorige race, snelste tijd op oude banden.

      • + 1
      • 26 jul 2019 - 17:39
    • snailer

      Posts: 2.654

      Het is wel een maatstaf aangezien hij niet harder kon daar.

      • + 1
      • 26 jul 2019 - 18:03
    • mario

      Posts: 5.006

      @red slow: en bijna geen peut meer.... Scheelt ook een slok op een borrel....

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 18:45
    • red slow

      Posts: 968

      @mario, dat geldt voor alle rijders dat de brandstof ver op is.
      Grote verschil is dat Bottas naar binnen ging voor verse zachtere banden en het niet lukte om de snelste tijd neer te zetten.

      • + 0
      • 26 jul 2019 - 21:18
  • Azuli

    Posts: 150

    De Ferrari’s zijn we al voorbij nu het gat dichten naar Mercedes voor de zomerstop.

    • + 0
    • 26 jul 2019 - 22:24

Gerelateerd nieuws

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

US Grand Prix van de VS

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Zit Max Verstappen bij nog wel op de juiste plek bij Red Bull Racing?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 288
  • Podiums 9
  • Grand Prix 40
  • Land Monaco
  • Geb. datum 16 okt 1997 (22)
  • Geb. plaats Monte Carlo, Monaco
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar