Special: Geruchtenmolen in Silly Season draait op volle toeren
- Gepubliceerd op 12 okt 2010 15:02
-
30
- Door: Robin Smeets
Het tweede stoeltje bij Renault is strikt gezien het meest gewilde zitje wat nog beschikbaar is voor volgend jaar. Vitaly Petrov staat onder druk van de teamleiding en zal de laatste drie races van het jaar alles uit de kast moeten halen om ook in 2011 de teamgenoot van Robert Kubica te zijn. Eerder dit seizoen werd Kubica nog in verband gebracht met een stoeltje bij Ferrari, waar hij dan Felipe Massa zou gaan vervangen, die op zijn beurt weer naar Renault zou gaan vanwege zijn tegenvallende prestaties dit seizoen. Gezien de recente ontwikkelingen en uitspraken zou ook het stoeltje van Massa nog wel eens beschikbaar kunnen komen aan het begin van de winter.
Kimi Raikkonen werd veelvuldig genoemd als teammaat van Kubica, maar de Fin is afgehaakt in de strijd om het zitje. Volgens de voormalig Sauber, McLaren en Ferrari-coureur heeft Renault zijn naam gebruikt in ruil voor publiciteit. Het team ontkent dit natuurlijk, maar feit blijft dat Raikkonen in 2011 geen comeback zal maken naar de Formule 1.
Daardoor lijkt Petrov vrij zeker van zijn zaak, al wordt ook Adrian Sutil nog altijd genoemd. De Duitser wil eindelijk hogerop raken na vier seizoenen bij Spyker/Force India, maar ziet ook dat het Indiase team in een opwaartse lijn zit. Sutil wordt daarnaast ook genoemd als vervanger van Michael Schumacher, die nog altijd blijft ontkennen dat hij na dit jaar zijn helm aan de wilgen hangt, waardoor de kans dus groot is dat Sutil gewoon bij Force India zal blijven rijden in 2011.
Bij Williams zal Rubens Barrichello zijn tweede seizoen voor Williams ingaan in 2011, althans de Braziliaan zegt dat alle contracten getekend zijn maar dat het team dat nog niet wil bevestigen omdat de tweede coureur nog niet vastligt. Nico Hülkenberg heeft een goede leercurve laten zien dit jaar en heeft enkele goede prestaties neergezet. De Duitser doet het zeker niet onverdienstelijk, maar GP2-kampioen Pastor Maldonado wordt genoemd als zijn vervanger.
De geschiedenis leert dat Williams naar alle waarschijnlijkheid Maldonado als drukmiddel gebruikt richting Hülkenberg en zijn manager Willi Weber. Laatst genoemde zou salarisverhoging hebben gevraagd voor zijn protegé, maar brengt geen sponsoren mee.
Maldonado was eerst in de running voor het stoeltje bij Sauber naast Kamui Kobayashi, maar verloor deze strijd van de runner-up in het GP2-kampioenschap Sergio Perez. Hierdoor betekent het automatisch dat Nick Heidfeld alweer moet vertrekken bij Sauber. Bij de nieuwkomers lijkt Lotus door te gaan met Jarno Trulli en Heikki Kovalainen, al zou er mogelijk een wijziging kunnen komen in de line-up als Renault motoren gaat leveren en inspraak wil op de coureurs voor 2011.
Timo Glock blijft in 2011 bij Virgin, zijn teamgenoot Lucas di Grassi staat onder druk en voelt de hete adem van Jerome DAmbrosio in zijn nek. De Belg heeft momenteel al twee maal op de vrijdag een training mogen rijden in de plaats van Di Grassi als onderdeel van zijn evaluatie van het team. Hiermee wil Virgin bekijken of DAmbrosio sterk genoeg is voor een racecontract. Bij Hispania Racing Team is de situatie, net zoals gedurende het seizoen, nog altijd onduidelijk. Wellicht dat ze Christian Klien een kans willen geven, al zal de Oostenrijker dan, die in Singapore meteen sneller was dan Bruno Senna, aanzienlijk meer geld mee moeten brengen.
Ten slotte zou Giedo van der Garde in gesprek zijn met enkele teams in de Formule 1, zo meldde zijn manager. Volgens bronnen in de paddock zou het hier gaan om Virgin en Lotus. Williams is ook genoemd in de wandelgangen, al zal dat zijn om een rol als testcoureur en vooral om geld gaan. Een verblijf bij HRT lijkt vrijwel uitgesloten door de slechte relatie tussen Kolles en Van der Garde.
Red Bull Racing
1. Mark Webber (AUS)
2. Sebastian Vettel (DUI)
Ferrari
3. Fernando Alonso (SPA)
4. Felipe Massa (BRA)
McLaren
5. Lewis Hamilton (GBR)
6. Jenson Button (GBR)
Mercedes GP
7. Nico Rosberg (DUI)
8. Michael Schumacher (DUI), Adrian Sutil (DUI), Nick Heidfeld (DUI)
Renault
9. Robert Kubica (POL)
10. Vitaly Petrov (RUS), Adrian Sutil (DUI)
Force India
11. Adrian Sutil (DUI)
12. Vitantonio Liuzzi (ITA), Paul di Resta (GBR)
Williams
14. Rubens Barrichello (BRA)
15. Nico Hülkenberg (DUI), Pastor Maldonado (VEN)
Sauber
16. Kamui Kobayashi (JAP)
17. Sergio Perez (MEX)
Scuderia Toro Rosso
18. Sebastien Buemi (ZWI), Daniel Ricciardo (AUS)
19. Jaime Alguersuari (SPA), Pastor Maldonado (VEN)
Lotus F1
20. Heikki Kovalainen (FIN)
21. Jarno Trulli (ITA)
Virgin Racing
22. Timo Glock (DUI)
23. Lucas di Grassi (BRA), Jerome DAmbrosio (BEL), Giedo van der Garde (NED)
Hispania Racing Team
24. Bruno Senna (BRA), Christian Klien (OOS)
25. Karun Chandhok (IND), Sakon Yamamoto (JAP), Pastor Maldonado (VEN)
Trending nieuws
-
Hadjar aangewezen als beste teamgenoot van 'onaantastbare' Verstappen
F1TV-analisten Jolyon Palmer, James Hinchcliffe en Tom Clarkson hebben zich erg positief uitgelaten over Max Verstapp...
23 jun 2026 12:46 -
Antonelli oneens met Senna-vergelijking: "Dat voelt niet juist"
Andrea Kimi Antonelli beleeft een indrukwekkend debuutseizoen in de Formule 1, maar de jonge Mercedes-coureur wil voo...
23 jun 2026 14:09 -
Rosberg ziet titelkansen voor Hamilton: "Ferrari heeft nu ongelooflijk momentum"
Nico Rosberg denkt dat Lewis Hamilton een serieuze kans maakt op zijn achtste wereldtitel. De Duitser heeft er in 201...
23 jun 2026 13:22 -
Hill beticht fabrikanten van 'spelletjes': "Zo ontlopen ze ADUO-regeling"
De invoering van de nieuwe ADUO-regels voor 2026 zorgt nu al voor strategische spelletjes achter de schermen van de F...
23 jun 2026 14:47 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.764 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Sauber
- Basis - Zwitserland
- Gabriel Bortoleto
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 8
- Marcus Ericsson 9
- Nico Hülkenberg 11
- Felipe Nasr 12
- Esteban Gutierrez 12
- Felipe Massa 12
- Felipe Massa 12
- Kamui Kobayashi 14
- Sergio Perez 15
- Charles Leclerc 16
- Kamui Kobayashi 16
- Sergio Perez 17
- Kimi Räikkönen 17
- Esteban Gutierrez 21
- Kamui Kobayashi 23
- Guanyu Zhou 24
- Nico Hülkenberg 27
- Antonio Giovinazzi 36
- Valtteri Bottas 77
- Pascal Wehrlein 94
- Adrian Sutil 99
115.816 reacties op Sauber
5 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sauber

Reacties (30)
Login om te reagerenPosts: 1.136
En dan nog teams die eventueel verkocht worden en onder een andere naam gaan opereren? (Torro Rosso en HRT?)
Posts: 10.412
voor mercedes zou ik eerder voor nick gaan ipv sutil.
Posts: 269
In Engeland gaan sterke geruchten dat Lotus Trulli aan de kant zou willen zetten ten faveure van Heidfeld. Gezien het feit dat ook Van der Garde bij Lotus genoemd wordt niet geheel onwaarschijnlijk...
Posts: 210
ik mis heidfeld.....
Posts: 619
Bij Mercedes GP? Die zijn wel lekker pro Duits bezig. Pastor Maldonada is ook wel zo goed als zeker van een stoeltje zo te zien.
En gooi Senna eruit alsjeblieft. Ik erger me bijna aan die gast!
Posts: 210
@TJ
die stond er net nog nie bij:P
Posts: 31
Barichello mag wat mij betreft ook met pensioen. Sinds dat geintje
bij de GP van Oosterijk waarbij hij Schumacher vlak voor de finish liet passeren ik die huilebalk nimmer meer serieus genomen.
Posts: 1.265
Liuzzi is ook nog niet zeker van zijn zaak. Hij zegt zelf van wel, maar de mannen van FI zeggen van niet. Dus daar zullen we ook nog wat van horen de komende weken.
Posts: 562
Wat een slechte lijst. Wie zegt dat Heidfeld geen kans maakt bij Renault? En geloven jullie als redactie nou nog steeds de fabeltjes dat Schumacher stopt??
Scuderia Torro Rosso heeft ook al aangegeven verder te willen met hun 2 coureurs, dus waarom daar andere namen achter staan?
Posts: 10.412
ik geloof ze wel.
Posts: 18.535
STR gaf ook aan met Bourdais verder te willen, die hebben ze uiteindelijk ook buitengezwiert. Speed is tijdens het seizoen moeten opstappen. Bij STR is niets zeker, ook al omdat het team te koop staat.
Posts: 358
@alonso fan:
Tuurlijk ben je het eens. Of beter gezegd je hoopt het. Kijk naar je naam.
Posts: 11.414
Het gaat toch niet om geloven? Het is een overzicht van alle geruchten die rondgaan.
Posts: 9.505
Schumacher is al bevestigd voor 2011 ;)
Posts: 10.412
en dat zegt veel....?
Posts: 9.505
godmeja, als we zo gaan beginnen zet er dan ook kubica, massa button, vettel enz. bij...
Posts: 10.412
ehm... massa staat erbij.
Posts: 165
Norbert Haug (Directeur Sportief Mercedes en gaat (naast de RvC van Daimler AG) in laatste instantie over de rijderscontracten) :
\"Ik heb totaal geen klachten over Schumacher of spijt dat we hem onder contract hebben genomen.\"
\"Ik weet zeker dat we onze doelen samen gaan bereiken. Schumacher is nog steeds erg goed, misschien wel beter als hij ooit vroeger was.\"
Posts: 11.414
Zijn dat quotes van Ferrari over Raikkoen vlak voordat Raikkonen daar ontslagen werd?
Posts: 32
AAN tj ik vindt dit wel een grave opmerking voor senna /geef alle mensen een kans . en zeker de jonge gasten . dit vindt ik er echt wel over.
Posts: 32
ben het niet mee eens met tj
Posts: 32
vindt ik niet kunnen
Posts: 118
Silly season stelt dit jaar niks voor. Alles staat bijna vast en die ene zitje bij renault is ook niet echt interessant want die kunnen echt niet meedoen om het kampioenschap
Posts: 32
BEN het niet eens met tj
Posts: 343
Door te klikken op citeer bij het bericht van (Eric uit Venray), reageer je op de persoon die het bericht geschreven heeft stel dat je op anderen, die al een bericht onder Eric geschreven hebben, wilt reageren, dan nog klik je op citeer (bij Eric), maar richt je jou bericht aan die persoon, in jou geval dus @TJ
Dat maakt het (a) een stuk leesbaarder en (b) misschien krijg je dan ook een reactie.
Ik dacht hoewel ik ook pas een newbie ben, hier- laat ik het maar eens uitleggen haha
Posts: 61
Alleen voor een Fanboy als Patrick L hoop ik al dat Vettel naar Mclaren verhuist en Hamilton naar Ferrari. Om de feesttvreude dan helemaal kompleet te maken voor \'m, doe Sutil dan ook maar naar Mclaren. Dat is namelijk \'t nadeel van om fanboy zijn van een bepaald team, er kunnen zomaar rijders komen te rijden waar je niets mee hebt. Geld dus ook andersom, als z\'n idool naar Ferrari zou verkassen.
Posts: 11.414
Och guttegutegtut. Is knulletje bedroefd dat ik een mening heb over flapperende vleugeltjes?
Ik hoop dat ze allebei lekker bij McLaren blijven. Als je ziet hoeveel moeite Vettel heeft met Webber dan kan hij het tegen Hamilton wel vergeten.
Ik ben overigens fan van coureurs niet van teams. Ik heb inderdaad ook wel mijn voorkeur voor een stuk of 3 a 4 teams, maar de coureurs zijn degenen die het laten zien op de baan.
Posts: 32
@HERMANSKI
bedankt voor uitleg
Posts: 61
Wen er maar aan dat je idool volgend jaar weer achter de wapperende vleugeltjes aan rijd.
Posts: 3.987
Vleugels van de rode stier zeker, hahaha
Ik ben er ook bang van.
De enige designer die adrian newey het moeilijk kon maken heeft zijn tekentafel met pensioen gedaan bij ferrari, Rory Byrne