user icon

Capito waarschuwt Hamilton: "George is sterk genoeg om Lewis onder druk te zetten"

  • Gepubliceerd op 29 nov 2021 12:26
  • comments 26
  • Door: Bob Plaizier

George Russell is bezig met zijn laatste weken als Williams-coureur. De talentvolle Brit heeft voldoende indruk gemaakt en mag volgend jaar zijn kunsten laten zien bij het topteam van Mercedes waar hij de teamgenoot van Lewis Hamilton gaat worden.

Al ver voor het aankomende seizoen zijn de verwachtingen zeer hoog. Russell mocht vorig jaar immers een wedstrijdje invallen bij Mercedes en liet daar een zeer sterke indruk achter. Bij Williams balen ze van zijn aankomende afscheid maar tegelijkertijd zijn ze trots.

Druk

Williams-teambaas Jost Capito verwacht veel van zijn pupil. Bij Sport1 laat Capito weten te verwachten dat Hamilton zware tegenstand gaat krijgen van Russell: "Ja, dat kan hij. Ik heb met veel racers gewerkt maar George is echt buitengewoon. Hij kan ook nog eens een team achter zich krijgen. Op zijn 23ste is hij al heel ver. Iets waar hij heel goed in is, is het om gaan met druk. Hoe groter de druk, hoe beter hij is."

Hamilton

Capito waarschuwt Lewis Hamilton dan ook. In zeer duidelijk taal de Duitser van zich horen: "George is mentaal, op het gebied van rijden en technisch sterk genoeg om Lewis onder druk te zetten. Dat is ook wat hij wil, daarom doet hij mee."

Reacties (26)

Login om te reageren
  • DBGates

    Posts: 2.803

    ik hoop het

    • + 0
    • 29 nov 2021 - 12:39
    • Snork

      Posts: 13.925

      ik denk het

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 13:06
    • Aadfanaat

      Posts: 958

      Ik kan het me moeilijk voorstellen..

      • + 2
      • 29 nov 2021 - 13:07
    • arone

      Posts: 294

      Eerst zien dan geloven.

      • + 2
      • 29 nov 2021 - 13:22
    • Ik denk het ook.
      Maar ff off-topic: de laatste 2 races hanteert de fia de extra zware achtervleugel test niet meer en mag mercedes dus hun 'raketachtervleugel' gewoon gebruiken.
      Indien Redbull ook niet zo'n vleugel heeft is het dus bij deze afgelopen met de tilelaspiraties van Max en Redbull.
      Bedankt fia voor het overhandigen van de titel aan Hamilton en consorten door het gebruik toe te staan van een illegale achtervleugel...

      • + 1
      • 29 nov 2021 - 13:26
    • ik kijk in mijn kristallen bol

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 13:28
    • Logisch

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 14:25
    • weet niet wat ik ervan moet verwachten,
      maar ik laat me graag verrassen!

      • + 0
      • 29 nov 2021 - 15:29
  • supersiem

    Posts: 131

    Hij is buitengewoon in schone lucht

    • + 0
    • 29 nov 2021 - 12:47
    • Lewis schijt hem recht in z'n bakkes ;)

      • + 1
      • 29 nov 2021 - 16:37
  • BoerTeun

    Posts: 265

    Nou kom maar op, hoe meer zielen aan de top hoe meer vreugd.

    • + 0
    • 29 nov 2021 - 12:48
  • GHM65

    Posts: 774

    Zeker maar nog belangrijker dan dat is hoe de pikorde zal zijn. Geen hulpsinterklazen meer s.v.p. en ook niet schikken in een soortgelijke rol met verregaande en/of beperkende teamorders.

    • + 0
    • 29 nov 2021 - 12:49
    • Aadfanaat

      Posts: 958

      We zijn het toch eens dat Bottas zwaar tekort is gekomen ten opzichte van Hamilton? Dat elke keer dat Bottas heeft kunnen ondersteunen hij zelf al niet meer meedeed om het kampioenschap? Als Russel mee kan strijden zal hij dat doen en anders moet hij simpelweg in de Perez, Albon, Gasly rol fungeren.

      • + 1
      • 29 nov 2021 - 12:52
    • wbenja

      Posts: 416

      "Geen hulpsinterklazen meer s.v.p."
      Helemaal me eens, zolang het geld voor alle tweede rijders dus inclusief Perez.

      • + 1
      • 29 nov 2021 - 14:24
    • @WBenja; ik snap niet waarom je Perez er bij haalt? Want die heeft eigenlijk geen zak gedaan om Max te ondersteunen. Alleen in Frankrijk reed ie dicht genoeg achter beide Benzen om ze een extra pitstop lastig te maken en alleen Baku zat ie er een keertje voor. En toen zakte ie weer door het ijs bij de herstart maar had het geluk dat Lewis z’n magic button per abuis ingedrukt had. Dus, nee, Perez is veel geweest het afgelopen jaar, vooral zwaar onder de maat. Maar zeker geen hulp Sinterklaas. Een taak waarvan Bottas wel weet hoe dat uit te voeren.

      • + 1
      • 29 nov 2021 - 20:19
    • GILH

      Posts: 289

      Perez is gewoon een 2e rijder en ook bij RB is er voorkeursbehandeling.

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 09:44
    • Aadfanaat

      Posts: 958

      Bottas heeft Hamilton dit jaar niet al teveel geholpen hoor. Ik vraag me af waar Bottas echt een grote bijdrage heeft geleverd. Bij de acties waarbij Bottas Hamilton liet passeren maakte hij vrij weinig kans als hij zou verdedigen.

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 11:12
    • @Aadfanaat; nou, Botttas heeft Verstappen vaker dwars gezeten als dat Perez Hamilton dwars heeft gezeten…. Perez heeft Hamilton dit jaar geen strobreed in de weg gelegd en dat kun je van Bottas - Verstappen niet zeggen.

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 20:55
    • Aadfanaat

      Posts: 958

      Ik denk dat, dat meer je gevoel is, omdat je Verstappen fan bent. Waar heeft Bottas Verstappen dwarsgezeten?

      • + 0
      • 30 nov 2021 - 22:29
    • GILH

      Posts: 289

      Bottas heeft meedere keren de deur wagenwijdt opengezet voor Verstappen.
      Beide coureurs hebben weinig bijgedragen aan het succes van hun teamgenoten. Dit is een beetje zoeken naar fabeltjes.

      • + 0
      • 1 dec 2021 - 09:42
  • Zijn laatste reeks is nou niet heel bemoedigend. Al kan ik me voorstellen dat dit ook met motivatie te maken heeft.

    Zijn het wel zijn oprechte "ik geef alles" kwaliteiten dan zie ik toch enige wisselvalligheid gedurende een seizoen dat niet volledig aan de Williams auto is te wijten.

    • + 2
    • 29 nov 2021 - 12:57
  • wbenja

    Posts: 416

    "Geen hulpsinterklazen meer s.v.p."
    Dat is prima, zolang het ook geld voor alle tweede rijders incl. Perez.

    • + 0
    • 29 nov 2021 - 14:23
  • ha ha laat mij niet lachen het word net als bottas het slaafje van Lewis

    • + 0
    • 29 nov 2021 - 15:28
  • ik hoop alleen maar dat hij het zelfde materiaal tot zijn beschikking krijgt., want Lewis heeft de afgelopen races wel degelijk ander materiaal. gezien de snelheid en andere "bewegende" delen.

    • + 0
    • 29 nov 2021 - 18:26
  • Aviflex

    Posts: 1.362

    Hamilton is dan 37 jaar. Met zo een talent moet het makkelijk lukken. Hammie is dan een soort bejaarde in de f1.

    • + 0
    • 29 nov 2021 - 20:45
  • Luci23

    Posts: 100

    Hoop het, maar het halsbandje en riempje met spikes zal alvast klaarliggen

    • + 0
    • 30 nov 2021 - 08:34

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Gaat Lewis Hamilton door in de Formule 1?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.680
  • Podiums 112
  • Grand Prix 140
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (37)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa 2021
Bahrein
16 - 18 apr 2021
Italië
30 - 2 mei 2021
Portugal
7 - 9 mei 2021
Spanje
20 - 23 mei 2021
Monaco
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan
18 - 20 jun 2021
Frankrijk
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië
30 - 1 aug 2021
Hongarije
27 - 29 aug 2021
België
3 - 5 sep 2021
Nederland
10 - 12 sep 2021
Italië
24 - 26 sep 2021
Rusland
8 - 10 okt 2021
Japan
8 - 10 okt 2021
Turkije
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov 2021
Mexico (land)
12 - 14 nov 2021
Brazilië
19 - 21 nov 2021
Qatar
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa 2021
16 - 18 apr 2021
30 - 2 mei 2021
7 - 9 mei 2021
20 - 23 mei 2021
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun 2021
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun 2021
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul 2021
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul 2021
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug 2021
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug 2021
3 - 5 sep 2021
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep 2021
Italië Monza
24 - 26 sep 2021
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt 2021
8 - 10 okt 2021
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt 2021
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov 2021
12 - 14 nov 2021
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov 2021
3 - 5 dec 2021
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec 2021
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar