user icon

Capito: "Een podium is een podium"

  • Gepubliceerd op 29 aug 2021 20:28
  • comments 26
  • Door: Bob Plaizier

Het was een pikzwarte dag voor de sportiviteit van de Formule 1. Maar zo zal het ook hebben gevoeld voor de duizenden fans die in de zeikende regen hebben gestaan. De Belgische Grand Prix was een regelrechte farce. Eigenlijk is er alleen blijdschap bij het team van Williams waar George Russell een tweede plaats pakte.

Na afloop sprak teambaas Jost Capito met de pers: "Ik denk dat de weersomstandigheden zo slecht waren dat het onmogelijk was om een normale race te rijden. Ze hebben er alles aangedaan om de veiligheid van de coureurs te verzekeren en om een uitslag te krijgen."

En een uitslag is er. Allebei de wagens van Williams hebben (halve) punten gescoord en Russell zelfs een podium. En daar is Capito onlangs alles toch best happy mee: "Een podium is een podium. Het team heeft fantastisch werk geleverd en het zou teleurstellend zijn als er geen race zou zijn. Ze hebben zo hard gewerkt. Het ging elke race beter. Dit komt op het juiste moment." 

Reacties (26)

Login om te reageren
  • Inderdaad, geweldig voor williams en Russell. was ook foutloos vandaag en versloeg Hamilton op eigen kracht.

    • + 3
    • 29 aug 2021 - 20:40
    • AUDI_F1

      Posts: 1.808

      Het was een geweldige prestatie van Russel en Williams op zaterdag. Daar heeft ie zijn podium aan te danken.

      • + 1
      • 29 aug 2021 - 20:53
    • mario

      Posts: 8.664

      Russell (met dubbel "l") gun je het dan nog enigszins, vanwege z'n geweldige kwalificatie... Maar verder hadden er van mij geen punten uitgedeeld mogen worden... Ik weet dat het in het reglement staat, maar dit was gewoon zieligmakend...

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 07:38
    • Geen punten uitkeren... lekker dan als je je als team op zaterdag uit de naad hebt gewerkt en het weekend daarvoor dat je er niets aan over houdt....

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 12:53
  • Ik kan het de man niet kwalijk nemen.

    • + 0
    • 29 aug 2021 - 20:42
    • nr 76

      Posts: 2.148

      Maar de coureurs wel? Bijzonder.

      • + 0
      • 29 aug 2021 - 22:09
    • Het is wel illustratief van wat er vandaag de dag nog van het ooit zo grote Williams over is.

      Ze kunnen die renstal beter een nieuwe naam geven en met een schone lei beginnen. Laat het verleden het verleden en maak een ambitieus plan dat past bij een jeugdig team.

      • + 0
      • 29 aug 2021 - 23:18
    • Ik vind dat capito binnenhalen alvast een slimme zet was. De man stampte in een paar jaar het VW rallyteam uit de grond en won meermaals de WRC titels voor constructeurs. Als Russell nog steeds in de vuilnisbak had moeten rijden die er onder supervisie van Claire stond, dan hadden ze nog geen eens de 15e plaats op de grid gehaald zaterdag

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 09:17
  • Ook blij dat Russel nu voor Latifi staat in het kampioenschap, dat is niet meer dan terecht.

    • + 4
    • 29 aug 2021 - 20:43
  • Mugello

    Posts: 598

    Het team werkt kei en keihard. Dan maakt het ook niet meer uit hoe je een podium scoort, maar of je een podium scoort. Deze mensjes zijn er terecht superblij mee.

    • + 0
    • 29 aug 2021 - 20:45
  • Podium is podium capito?

    • + 1
    • 29 aug 2021 - 20:45
  • Tja hij heeft geen ongelijk.
    Een beker is een beker. En ik nog zeggen: die Williams met beide coureurs gaan dit jaar geen punten halen.
    Nou ik zeg niks meer…

    • + 0
    • 29 aug 2021 - 20:48
    • AUDI_F1

      Posts: 1.808

      Hehe .... :-)

      • + 1
      • 29 aug 2021 - 20:54
    • mario

      Posts: 8.664

      @dutch: Daar hou ik je dan aan.... Dus het aantal posts van jou blijven dan op 3151 hè 😜

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 07:40
    • Nee ik zeg niks meer over Williams. Denk maar niet dat je zo makkelijk van mij af komt😂

      • + 1
      • 30 aug 2021 - 11:16
    • mario

      Posts: 8.664

      Hè jammer.... 😉

      • + 0
      • 30 aug 2021 - 11:58
  • Als ik een team een podiumplek gun dan is het Williams wel, de manier waarop doet er dan ff niet toe.

    • + 0
    • 29 aug 2021 - 20:51
  • M@X

    Posts: 804

    Ik zou het geen pikzwarte dag noemen redactie. Dat geldt voor 2 jaar geleden… Beetje perspectief is op z’n plaats 🙏🏻

    • + 1
    • 29 aug 2021 - 21:01
    • Pikzwart klinkt nogal dodelijk. Zou gewoon zeggen: race op Spa valt in het water.

      • + 2
      • 29 aug 2021 - 21:18
    • Eens. Een verkreukelde pagina in het geschiedenisboek.

      Williams beste resultaat sinds Abu Dhabi 2014. Lance Stroll heeft ook eindelijk een opvolger gekregen in het lange rijtje podia klanten van Williams.

      • + 1
      • 29 aug 2021 - 21:28
  • En de mensen in de modder: "Twee ronden achter de safetycar is een race".

    • + 0
    • 29 aug 2021 - 21:26
  • Ik ben van gedachte veranderd Capito. Dit is geen podium! En als jij dat wel vind, heb je totaal geen respect voor de fans, alle fans!

    • + 0
    • 29 aug 2021 - 21:51
    • Ik kan leven met de puntenverdeling op basis van de prestaties van het weekend, maar een podiumceremonie was totaal misplaatst. Een vlag op een modderschuit, noemen wij zoiets in den Nederlanden.

      • + 0
      • 29 aug 2021 - 23:20
    • Dan kunnen ze in de toekomst de resultaten van kwalificaties maar beter ook belonen.

      • + 0
      • 31 aug 2021 - 21:34
  • zorba

    Posts: 1.534

    Punten voor een parade ritje! Dit was geen race ,dus hoe hard het ook is voor niemand punten dan

    • + 0
    • 30 aug 2021 - 07:34
  • mario

    Posts: 8.664

    Wat zullen de mensen blij zijn die alleen maar een kaartje voor de kwalificatie hadden gekocht.... Die hebben de "echte" race gezien 😉

    • + 0
    • 30 aug 2021 - 07:42

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 18
  • Podiums 2
  • Grand Prix 91
  • Land GB
  • Geb. datum 15 feb 1998 (23)
  • Geb. plaats King's Lynn, GB
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar