user icon

VT2: Vettel nipt sneller dan Leclerc, derde tijd voor Verstappen

  • Gepubliceerd op 15 nov 2019 20:26
  • comments 33
  • Door: Bjorn Smit

Ferrari heeft de tweede vrije training bovenaan de ranglijst afgesloten. Sebastian Vettel was uiteindelijk nipt sneller dan teamgenoot Charles Leclerc. Op iets meer dan een tiende volgde Max Verstappen op de derde positie.

In tegenstelling tot de eerste vrije training ging de tweede oefensessie van start op een droog Interlagos. Dat zorgde ervoor dat de teams en coureurs hun gebruikelijke programma voor de rest van het weekend konden afwerken, iets wat in de eerste training niet mogelijk was op de opdrogende baan. In VT1 konden de coureurs slechts kort proeven aan de slicks, maar in VT2 zaten de niet gegroefde banden vanaf de start onder de bolides.

Ferrari snel op mediums en softs

Aanvankelijk kwamen de coureurs even de baan op met een van de hardere compounds. Valtteri Bottas trapte het bal af door een 1:10.812 te rijden op de harde banden, maar via snellere tijden van Verstappen, Lewis Hamilton en Leclerc kwam de snelste tijd in handen van Vettel, die op mediums een 1:09.570 reed. Die tijd bleef vervolgens staan, totdat de coureurs zich op het asfalt meldden voor een korte kwalificatie-simulatie.

Ook hier liet Ferrari zien dat zij het tempo nog kunnen bepalen. Leclerc dook als eerste onder de tijd van Vettel door een 1:09.238 te rijden, maar dat was uiteindelijk met miniem verschil niet voldoende voor de snelste tijd. Die eer ging uiteindelijk naar Vettel, die met een 1:09.217 slechts 21 duizendsten van een seconde sneller was dan zijn teamgenoot bij Ferrari.

Prima sessie voor Verstappen, niet voor Toro Rosso

Achter het duo van Ferrari volgde Verstappen op een prima derde positie. Ook het verschil met de Ferrari's zal hem waarschijnlijk niet ontevreden stemmen, want de Red Bull-coureur gaf iets meer dan een tiende toe op Vettel. Daarachter volgden Bottas en Hamilton op de plaatsen 4 en 5, gevolgd door de sterke Kevin Magnussen. Daniel Ricciardo sloot aan op P7, gevolgd door Kimi Raikkonen, Alexander Albon en Carlos Sainz.

Een vervelende oefensessie werd het voor Robert Kubica en Scuderia Toro Rosso. Al vroeg in de training crashte Kubica hard in de derde bocht, waarna zijn Williams met veel schade achterbleef. Problemen waren er bij zowel Daniil Kvyat als Pierre Gasly. Bij Gasly was er in ieder geval een technisch probleem, waarna bij Kvyat hetzelfde leek te gebeuren. De Rus spinde door dat probleem van de baan op hetzelfde punt als dat in VT1 bij Albon gebeurde.

Foto's Brazilië 2019

BR Interlagos - 15 november 2019

Reacties (33)

Login om te reageren
  • Wat zullen ze nu weer bedacht hebben bij Ferrari en 2 Honda blokken in rook op?

    • + 3
    • 15 nov 2019 - 20:29
    • louc_

      Posts: 2.285

      Ferrari gebruikt nu een onzichtbare kabel

      • + 1
      • 15 nov 2019 - 21:05
    • GHM65

      Posts: 554

      Naar verluidt gebruikt Fer nu EMP om de andere auto's te beïnvloeden.

      • + 2
      • 15 nov 2019 - 21:10
    • Loekie85

      Posts: 196

      ?? Waar zijn ze nu??

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 20:04
  • Cheaters!

    • + 1
    • 15 nov 2019 - 20:31
    • Beetle

      Posts: 1.512

      Dat wisten we toch al van Mercedes en RB... ?

      • + 0
      • 15 nov 2019 - 20:32
    • mario

      Posts: 8.292

      Ik dacht dattie Williams bedoelde ;)

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 03:43
    • Loekie85

      Posts: 196

      Waar zijn ze nu?

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 20:04
  • Hahahaha,
    Ferrari had de power op 110% staan. Om vervolgens bij de kwalificatie te melden dat ze een afstellingsprobleem hadden. Hahaha

    • + 4
    • 15 nov 2019 - 20:34
    • Beetle

      Posts: 1.512

      Nee joh, 125%.
      En in de race 150

      • + 0
      • 15 nov 2019 - 20:36
    • @Bill,
      Mwaah, ik vond Mercedes ook wel wat tegenvallen nu ze geen olie de verbrandingskamer meer in mogen smokkelen ;)

      • + 2
      • 15 nov 2019 - 21:05
    • @Mr monza

      Zou t dan toch die Renault motor worden ;)

      • + 0
      • 15 nov 2019 - 21:29
  • Ferrari snelste team : Het blijft gevoelig stil hier ?

    • + 8
    • 15 nov 2019 - 20:47
    • Fanboy

      • + 2
      • 15 nov 2019 - 20:52
    • Zondagavond na de race gaan we pas conclusies trekken.

      • + 3
      • 15 nov 2019 - 20:53
    • Ja zullen wel zitten te janken.

      • + 1
      • 15 nov 2019 - 20:53
    • Verstappen verloor in zn snelle ronde slecht één tiende in de laatste sector met dat lange rechte stuk heuvelopwaarts. Tis pas vrijdag maar dat het verschil nu al klein is met Ferrari zie ik als zeer positief.

      • + 4
      • 15 nov 2019 - 20:57
    • Beetle

      Posts: 1.512

      Ik weet het niet hoor bitterballenboy, maar wat ben jij dan wel niet?

      • + 6
      • 15 nov 2019 - 20:57
    • CBR600F

      Posts: 696

      boehoe Ferrari is sneller in de 2e vrije training... Ik had het Verstappen zo gegund dat hij de winst zou pakken in deze sessie. Nou weer op de 3e plek op het trainingspodium.

      Zoiets?

      • + 3
      • 15 nov 2019 - 21:31
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.820

      Wel erg lastig te stellen dat Ferrari hier de snelste is. Het was vooral de sessie van het bij elkaar in de weg rijden.

      Vettel moest zijn eerste snelle ronde afbreken door verkeer, Hamilton zelfs meerdere keren. Tegen de tijd dat Hamilton zijn snelste ronde zette waren de banden al 8 a 9 ronden oud.

      Het zou mij dus niets verbazen wanneer het veld meer gemixt wordt vandaag.

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 10:11
    • Loekie85

      Posts: 196

      Biertje drinken?

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 20:05
  • louc_

    Posts: 2.285

    Ferrari heeft een nieuwe kabel gevonden?

    • + 2
    • 15 nov 2019 - 21:02
  • Ferrari speelt vals.
    Ze gebruiken snellere coureurs.....

    • + 5
    • 15 nov 2019 - 21:33
    • RBH2019

      Posts: 3.452

      Je kunt niet ontkennen dat het verschil op het rechte stuk bizar klein is en in verhouding een stuk kleiner dan het na de zomerstop is geweest. En Albon reed ze op een seconde in VT1, dus wat zegt dit eigenlijk.

      • + 1
      • 15 nov 2019 - 23:09
    • Robjen

      Posts: 94

      Albon had als enige DRS dus dat was niet representatief t.o.v. de andere tijden...

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 08:54
  • Maar Ferrari speelde toch vals. Wat was er trouwens de hele tijd die Toro Rosso’s en met name Kvyat. Was hij de track limits aan het verleggen ofzo.

    • + 1
    • 15 nov 2019 - 21:53
    • Beetle

      Posts: 1.512

      Wie zegt dat flipje, dat Ferrari vals gespeeld heeft?

      • + 1
      • 15 nov 2019 - 22:31
    • Max en al zijn aanhang zijn verdacht stil ja.

      • + 3
      • 15 nov 2019 - 22:43
    • SEN1

      Posts: 1.255

      Je valt in herhaling leclercfan. Ik zou het nog 1000x zeggen. Voor als mensen je eerste x aantal keren niet hebben gelezen.

      Geniet er nu maar van, na wat nietszeggende vt's. Kijken of je zondag avond nog steeds zo provocerend bent, of dat jij opeens verdacht stil bent.

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 12:33
    • Loekie85

      Posts: 196

      Stil?? Nu jullie weer

      • + 0
      • 16 nov 2019 - 20:05
  • snailer

    Posts: 5.635

    Prachtig dat die nieuwe richtlijnen er voor hebben gezorgd dat de top 5 dicht bij elkaar zit. Lekker. Gelukkig steekt Ferrari er op zo'n power circuit niet meer ver bovenuit.

    • + 3
    • 15 nov 2019 - 22:30
    • Kwalificatie zal dat pas een beter beeld geven. Maar goed als je totaal bevooroordeeld bent kun je ook wel af met de vrije trainingen denk ik.

      • + 1
      • 15 nov 2019 - 23:24
  • MarcoDc72

    Posts: 117

    Vr 1 en 2 al die Ferrari fans liggen nu voorop...
    Ff wachten nog jonges..
    Morgen RB én MB oppermachtig en dan......

    • + 2
    • 16 nov 2019 - 00:05

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar