user icon
user icon

VT1: Albon snelste en crasht op nat Interlagos, geen tijd voor Verstappen

  • Gepubliceerd op 15 nov 2019 16:30
  • comments 21
  • Door: Bjorn Smit

Alexander Albon heeft de snelste tijd gereden tijdens de eerste vrije training voor de Grand Prix van Brazilië. De Britse Thai crashte in de slotfase nog wel. Max Verstappen reed geen tijd, maar toonde op slicks aan dat de omstandigheden verraderlijk waren.

De eerste vrije training op het Autodromo José Carlos Pace ging op kalme wijze van start en de reden daarvoor wat de staat van het asfalt. Voorafgaand aan de training regende het fors in Sao Paulo en dat zorgde ervoor dat de baan zeiknat was. Na enkele minuten kwamen de Ferrari-coureurs als eerste het asfalt op en later volgden een voor een de rest van de coureurs.

Na zo’n 20 minuten was Sainz de eerste die een tijd noteerde: hij reed een 1:22.149 op de full wets. Vervolgens dook Leclerc tot twee keer toe onder die tijd door, maar zij waren de enigen die in eerste instantie een tijd noteerden. Na ruim een half uur werd het echter droog genoeg voor intermediates en dat was voor de coureurs het sein om ook eens een tijd op de klokken te zetten.

Leclerc deed dat als eerste: hij verbeterde zijn snelste tijd naar 1:17.285 en dat deed hij dus op intermediates. Het duurde even voordat hij van de eerste positie verstoten werd, wat uiteindelijk gebeurde door teamgenoot Sebastian Vettel. De Duitser dook twee tienden onder de tijd van Leclerc door, maar zelf zou hij de eerste positie niet lang vasthouden.

Valtteri Bottas klom namelijk naar de eerste positie toen hij zijn eerste rondetijd van de dag op de klokken zet. Dat deed hij door een 1:16.693 op de klokken te zetten. Die tijd werd vervolgens verbeterd door Alexander Albon, die via twee snelle tijden naar een 1:16.142. Dat bleek de snelste tijd op intermediates.

In de laatste minuten kwamen een aantal coureurs nog het asfalt op met slicks, maar daar bleek het op dat moment toch nog iets te glad en vochtig voor. Verstappen, die zich in de rest van de training eigenlijk niet liet zien, spinde op zijn slicks en dat gold ook voor Daniil Kvyat, die dat in de eerste bocht deed. Albon zorgde er echter voor dat de sessie vroegtijdig afgebroken moest worden door in de dertiende bocht de bandenstapel in te glijden.

De Red Bull-coureur sloot daardoor de training wel op de eerste positie af. Bottas volgde op de tweede positie, voor Vettel en Leclerc. Sainz eindigde de sessie op P5, voor Nico Hülkenberg, Daniel Ricciardo, Pierre Gasly, Daniil Kvyat en Lando Norris. Vier coureurs reden geen tijd tijdens de training, onder wie Lewis Hamilton en Verstappen.

Foto's Brazilië 2019

BR Interlagos - 15 november 2019

Reacties (21)

Login om te reageren
  • delange

    Posts: 1.133

    weinig over te zeggen. fp 2 word waarschijnlijk droog gereden en ook de rest van het weekend blijft het droog. Beetje dom van RB om op slicks te gaan als je weet dat fp2 droog word.
    Ik hoop echter op een onverwachte regenbui op zondag.

    • + 1
    • 15 nov 2019 - 16:38
  • Mojito

    Posts: 4.843

    Die Albon...

    • + 1
    • 15 nov 2019 - 16:38
  • mario

    Posts: 6.830

    Albon for the win!!! 😂😂😂

    • + 1
    • 15 nov 2019 - 16:40
  • Geen tijd voor Verstappen?
    Hij had toch ook gewoon 1:30u de tijd?
    Sinds wanneer krijgt Verstappen minder tijd dan de rest?
    Schande!!1 Competitie vervalsing!!!
    FIArari!!!

    • + 3
    • 15 nov 2019 - 16:51
    • delange

      Posts: 1.133

      hij had Ocon gezien en durfde niet de track op :-)

      • + 0
      • 15 nov 2019 - 16:54
    • Nope. Verschrikkelijk!
      Hij moest zelfs bij de ingang van het circuit zijn horloge afgeven zodat hij geen tijd kon krijgen.
      Echt niet normaal dit!

      • + 2
      • 15 nov 2019 - 16:55
    • Ik ben betere grappen van onze bitterballenboer gewent.

      • + 4
      • 15 nov 2019 - 16:56
    • mediF1

      Posts: 2.735

      22 jaar en zijn tijd zit er nu al op waar gaat dat in godsnaam heen .

      • + 0
      • 15 nov 2019 - 17:19
    • Ik vond het wel een goede grap!

      • + 1
      • 15 nov 2019 - 18:42
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Goeie grap?

      Flauwe grap, en ook nog zo agressief. 😞

      BillG heeft zijn beste tijd als bitterballenboer en stand up comediant wel gehad.

      • + 0
      • 15 nov 2019 - 19:26
    • Mojito die zegt dat iemand agressief is in een post...
      😂😂😂

      • + 2
      • 15 nov 2019 - 20:40
  • Jammer van die crash van Albon. Net nu hij de nieuwe voorvleugel moest testen.
    Daarom hadden ze hem nog even naar buiten gestuurd. :-((

    • + 1
    • 15 nov 2019 - 17:23
    • mario

      Posts: 6.830

      Voorvleugel is dus getest en niet goed bevonden 🤣🤣🤣

      • + 1
      • 15 nov 2019 - 17:30
  • Fake news!
    Verstappen had namelijk namelijk óók de tijd om even van de baan te raken.
    Misleidende titel dus.

    • + 0
    • 15 nov 2019 - 17:35
    • Niks misleidend aan.
      Hij is geen enkele maal over de streep gegaan.
      Dus geen tijd.

      • + 0
      • 15 nov 2019 - 18:02
    • @Stoffelman, ik ga de grap echt niet aan je uitleggen...

      • + 1
      • 15 nov 2019 - 18:21
    • Hola pola.
      Zelfs geen ernstige postings meer. :-)

      • + 0
      • 15 nov 2019 - 18:25
  • RBH2019

    Posts: 2.486

    Zo dan Ferrari is het echt helemaal kwijt hè! Nog meer bevestiging /s

    • + 0
    • 15 nov 2019 - 17:36
    • NicoS

      Posts: 11.727

      Kreeg meer de indruk dat Albon de weg kwijt was.....;)

      • + 2
      • 15 nov 2019 - 17:59
  • Slicks op nat gras.....geweldige combinatie.

    • + 0
    • 15 nov 2019 - 18:23
  • Geen tijd voor hamilton..perez. verstappen romain. Lichte touche albon..verder niets aan de gand en weinig over te zeggen lijkt mij.

    • + 0
    • 15 nov 2019 - 18:32

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar