user icon
user icon

Williams maakt na Grand Prix Abu Dhabi coureurs voor 2020 bekend

  • Gepubliceerd op 09 nov 2019 11:55
  • comments 14
  • Door: Brick van Boxtel

Williams heeft al een paar jaar moeite met de bolide en kent veel tegenvallers. Het team is nog steeds zoekende en ook de coureurs keuze die het team moet maken is niet makkelijk. Het team kan kiezen voor geld of voor talent, maar geld is op dit moment hard nodig. Claire Williams ontkent dat de laatste deelnames van Nicholas Latifi aan boord van de FW42 in de eerste vrije trainingen van Mexico en de Verenigde Staten een duidelijke indicatie zijn.

Williams wil pas na de Grand Prix van Abu Dhabi bekend gaan maken wie er voor het team mogen rijden in 2020. "We hebben duidelijk gemaakt dat we onze coureurs voor 2020 pas na Abu Dhabi zullen aankondigen."

Met deze uitspraak heeft Claire Williams alle geruchten opgelost die de laatste dagen waren ontstaan als gevolg van de deelname van Nicholas Latifi aan de eerste vrije trainingen van Mexico en de Verenigde Staten ten nadele van Robert Kubica.

Na bevestiging dat Antonio Giovinazzi nog een seizoen de garage van Alfa Romeo Sauber met Kimi Raikkonen zal delen, evenals Alexander Albon, Pierre Gasly, Max Verstappen en Daniil Kvyat de duo's van Red Bull Racing en Toro Rosso zullen vormen, is alleen een plekje bij Williams beschikbaar in de Formule 1.

Nieuwe reglementen goede zet voor Williams

Claire Williams denkt ook dat de reglementen wel de goede kant in zullen gaan vallen voor het team. "Ik denk dat we vanuit ons perspectief verheugd zijn dat nieuwe voorschriften zijn goedgekeurd door de World Motoring Council. Ze zijn alles wat we vanuit verschillende perspectieven wilden zien, of technisch en duidelijker de financiële voorschriften die tegen 2021 zullen worden ingevoerd precies zijn waar we wilden zijn."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Dit vind ik voor Williams het minst belangrijke... Maak maar bekend wanneer je de crashtest doet... Dat toont in iedergeval dat de auto klaar/bijna klaar is

    • + 1
    • 9 nov 2019 - 12:01
  • onetimer

    Posts: 405

    Vettel en Hamilton als rijders en Verstappen als reserve- en simcoureur.
    Maar even zonder gekkigheid, iedereen weet ondertussen toch al wel dat Russell blijft en Latifi instapt puur vanwege zijn centen. Vraag er als journalist er dan ook niet meer naar.

    • + 1
    • 9 nov 2019 - 12:04
    • naar verluid op een andere web log is Latifi een drama gebleken en zwaar tegengevallen in de Simulator en de tests dat men nu andere opties aan het zoeken is ,

      Hoofdsponsor Rokit heeft zelfs aangeboden het salaris en verschil van inkomsten op zich te nemen zolang er maar een fatsoenlijke coureur er in die auto zit om de vrije val van Williams een halt toe te roepen

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 12:59
    • @M@ximumOverdrive heb je daar een Bron van?

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 16:36
    • ja die heb ik wel maar ik mag hier helaas niet linken

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 17:37
    • Ik heb dat artikel ook gelezen, maar de Latifi's zijn schathemeltje rijk hé. Bovendien heeft Kubica ook helemaal niks laten zien om nog een jaartje te mogen blijven aanmodderen.

      • + 1
      • 9 nov 2019 - 19:05
    • Is Russel dan geen fatsoenlijke coureur.......?

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 20:50
    • Voor mij is Russel een heel fatsoenlijke coureur .
      schijnbaar willen ze 2 fatsoenlijke coureurs die elkaar omhoogpushen , dont shoot the messenger , ik weet uberhaupt niet eens of dit artikel op waarheid berust , het kwam wel vrij stellig over

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 21:23
    • Beri

      Posts: 2.705

      @MaximumOverdrive: fijn dat je een eerder bericht van mij nagetypt hebt 😉
      Dit stond bij het vorig Williams artikel van 6 november.

      • + 0
      • 9 nov 2019 - 22:38
    • @beri
      Het is me ontgaan dat jij t schijnbaar hier ook al heb neergezet , maar ik heb het toch echt elders gelezen , of het moet zijn dat jij het daar op die site hebt gezet dat kan ook natuurlijk

      • + 0
      • 10 nov 2019 - 00:34
    • Beri

      Posts: 2.705

      Als ik eerlijk ben, denk ik dat het niet op een andere site heeft gestaan. Maar ik kan me vergissen.

      • + 0
      • 10 nov 2019 - 01:37
  • Mm, laten ze 2020 ook maar even lopen ,want 2021 komt er aan ... Nu al medelijden met de coureurs die er (gaan) rijden....

    • + 0
    • 9 nov 2019 - 12:59
  • Zelfs hier zijn ze laatste

    • + 1
    • 9 nov 2019 - 13:33
  • jd2000

    Posts: 3.298

    Als candidaat coureur heb je nu slapeloze nachten. Please laat ik het niet zijn......

    • + 0
    • 10 nov 2019 - 13:14

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar