user icon


Ricciardo sluit vervangen Vettel bij Ferrari uit en heeft nog schuld openstaan bij Marko

  • Gepubliceerd op 09 jul 2019 15:19
  • comments 25
  • Door: Bjorn Smit

De geruchten over of de toekomst van Sebastian Vettel wel bij Ferrari ligt, worden steeds sterker. Daniel Ricciardo sluit uit dat hij zijn voormalig teamgenoot gaat vervangen bij Ferrari, mocht de Duitser daartoe beslissen.

Ricciardo maakte begin dit jaar de opvallende transfer van Red Bull Racing naar Renault. Vooralsnog is dat geen droomhuwelijk gebleken, want het Franse team heeft moeite om de strijd in de middenmoot te winnen. Ricciardo vreesde zelfs dat de bolide van het team een fundamenteel probleem heeft. Toch zou er voor de Australiër een mogelijkheid zijn om aan die overeenkomst te ontsnappen.

Die uitweg zou geboden kunnen worden door Sebastian Vettel. Het is nog onduidelijk wat de viervoudig wereldkampioen gaat doen, maar de geruchten gaan dat een vertrek bij Ferrari een optie is. Tegenover Globo Esporte zegt Ricciardo geen gegadigde voor het zitje te zijn. "Ik heb deze verhalen al drie of vier jaar aangehoord. Ik heb een contract dat mij hier tot 2020 houdt. Als Sebastian dit jaar met pensioen gaat, zelfs als het zijn besluit is, dan heeft het niets met mij te maken."

Ricciardo op achterstand in weddenschappen met Marko

Eerder dit jaar vertelde Ricciardo dat zijn band met Helmut Marko nog altijd goed is. Destijds zei hij dat er meermaals weddenschappen om geld gedaan werden. Zo verloor Ricciardo een weddenschap over dat Valtteri Bottas zijn zitje bij Mercedes zou verliezen, terwijl hij er eentje won omdat Red Bull zich niet in de top 3 kwalificeerde in Melbourne.

Die weddenschappen bestaan echter nog steeds, zo vertelde Ricciardo aan Auto Bild. "Onze band is extreem goed. We wedden eigenlijk bij iedere race wel om iets en meestal gaat het om 1000 euro. Op het moment sta ik in de min, maar het is prima. Mijn tijd moet nog komen."


Reacties (25)

Login om te reageren
  • Wat Ricciardo gezegd schijnt te hebben, en wat er in het eerste zinnetje staat, correleert niet met elkaar.
    Verder niet veel nieuws onder de zon. Ricciardo zegt natuurlijk dat er een contract is. Dat moet een journalist die de vraag stelt ook snappen.

    • + 1
    • 9 jul 2019 - 15:23
    • Wedden dat Ricciardo dit jaar nog terugkeert naar Red Bull om Gasly te vervangen?

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 16:11
    • maxiking

      Posts: 86

      @ Rogier, daarom staat hij dus in de min...

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 16:20
    • 1000 Euro okeej

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 16:21
  • onetimer

    Posts: 164

    Bla bla bla bla.
    Als Vettel volgend seizoen weggaat bij Ferrari en Ferrari hem een acceptabel salaris aanbiedt en zijn contract afkoopt bij Renault, rijdt Ricciardo volgende jaar gewoon bij Ferrari.

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 15:24
    • Hoe zou hij het dan gaan doen t.o.v. Leclerc vraag ik me af?

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 15:33
    • Redelijk gelijkwaardig denk ik. Maar ik denk dat Leclerc wel de voorkeur krijgt. Beetje hetzelfde als Max bij RB. Dus dan zou ik mijn geld op Charles zetten.

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 15:42
    • Buurman

      Posts: 632

      Nee joh Roy, die Leclerc is toch helemaal niks? Matige coureur man...

      • + 2
      • 9 jul 2019 - 15:54
    • ??? nooit gezegd.

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 16:02
    • Het is overduidelijk dat Leclerc 1e rijder moet gaan worden (vandaar dat ze nu al geen belangstelling tonen voor Max) Als hij zich volgend jaar goed gaat ontwikkelen dan zal Ricciardo dus 2e rijder worden en of hij daar nu zoveel zin in heeft ?

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 16:26
    • Vandaar dat ik het me afvroeg. Want dan heeft een overstap voor hem toch ook helemaal geen zin. Komt hij weer in een vergelijkbare situatie terecht en had hij net zo goed bij RB kunnen blijven.
      Lijkt mij dat hij het beste bij Renault kan blijven en elke week een stuk of wat kaarsjes opsteken in de kerk in de hoop dat Renault snel de weg omhoog gaat vinden.

      • + 2
      • 9 jul 2019 - 17:22
    • LimboF1

      Posts: 3.658

      Leclerc zal niet de eerste rijder worden als Ricciardo naar Ferrari zou komen, PR matig is Ricciardo veel interessanter voor Ferrari en schat Ricciardo hoger in dat Leclerc.
      Maar ik zie Ricciardo niet naar Ferrari nog RBR gaan, RBR zal eerder voor Vettel kiezen.

      • + 0
      • 10 jul 2019 - 09:01
    • vosje1991

      Posts: 17

      @LimboF1 hoe kom je erbij dat Ric PR matig interessanter is? Er is voor een Team PR matig niets interessanter dan de jongste wereldkampioen ooit afleveren.

      • + 1
      • 10 jul 2019 - 09:18
  • Rimmer

    Posts: 6.162

    Als Ferrari een plekje heeft en bereid is Renault van Ferrari motoren te voorzien dan sluit ik een overstap niet uit.

    • + 12
    • 9 jul 2019 - 15:38
    • d@nny

      Posts: 1.523

      Als ze die Ferrari motor dan ook nog eens badgen als Dacia heb je wel een grappige teamnaam:

      Renault Dacia powered by Ferrari

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 15:43
    • Towel986

      Posts: 315

      hahah goede deal ja

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 15:55
  • 1000 euro voor RIC is zoiets als 10 cent voor ons :)

    • + 1
    • 9 jul 2019 - 16:03
    • Mojito

      Posts: 4.146

      Arme sloebers die we zijn!

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 16:21
    • even rekenen. Ricciardo pakt ongeveer 20 miljoen per jaar. en laten we zeggen ´ons´ 40.000. Past er 500 keer in.

      dus voor jantje modaal/gemiddeld is het ongeveer 2 euro.

      • + 3
      • 9 jul 2019 - 16:21
    • Dankje Royalere!

      Nieuwe profielfoto?

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 17:06
    • Ja al sinds verleden week. Max die de Honda baas onderspuit met champagne :)

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 17:11
    • Roy, ouwe pervert
      F1 bukkake

      • + 4
      • 9 jul 2019 - 21:23
    • Je toelichting maakt de foto ranzig. FYI

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 23:53
  • bschuit

    Posts: 9.695

    Nogal decadent om €1000 te vergokken ... wedden, gokken , misschien wel de meest stupide en zinloze gewoonte van de “intelligente” mens

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 17:42
    • Zullen we wedden dat jij ook wel eens gokt.....

      • + 5
      • 9 jul 2019 - 18:16

Gerelateerd nieuws



DE Grand Prix van Duitsland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

DE Grand Prix van Duitsland

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10



Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 740
  • Podiums 21
  • Grand Prix 91
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (30)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar