Overzicht: Wie presenteert waar en wanneer de nieuwe bolides?

  • 10 feb 2019 15:04
  • comments 11
  • Door: Bjorn Smit

Donderdagmiddag werd het doek van de eerste Formule 1-auto voor 2019 getrokken. Na het weekend staat er echter een hele rij teams te wachten om hun nieuwe bolide te presenteren. Welke teams zijn wanneer aan de beurt en waar worden de wagens gepresenteerd?

Rich Energy Haas was donderdag het eerste team dat haar nieuwe bolide presenteerde. Het Amerikaanse haalde in Londen het doek van de nieuwe kleurstelling af en online liet het team foto's zien van de VF-19. Vanaf maandag is het echter vijf dagen achter elkaar raak. Williams en Scuderia Toro Rosso trappen maandag af met hun presentaties. Williams presenteert de auto om 16.00 uur in Grove. Toro Rosso weet het ook: om 14.30 uur zal het team de nieuwe bolide aan de wereld presenteren.

Op dinsdag is het de beurt aan Renault om de nieuwe auto te presenteren. Dat doet het team vanuit Enstone, waar het team gevestigd is. Woensdag wordt het druk met de presentaties van wereldkampioen Mercedes, Red Bull Racing en Racing Point, terwijl McLaren en Ferrari op respectievelijk donderdag en vrijdag volgen. Alfa Romeo is het enige team dat de presentatie heeft overgeheveld tot na het komende weekend: zij laten hun auto pas op de ochtend van de eerste testdag zien.

Overzicht teampresentaties 2019

Team Datum en tijd Locatie
Haas Donderdag 7 februari, 12.00 uur Londen
Toro Rosso Maandag 11 februari, 14.30 uur online
Williams Maandag 11 februari, 16.00 uur Grove
Renault Dinsdag 12 februari, n.n.b. Enstone
Mercedes Woensdag 13 februari, n.n.b. Silverstone
Racing Point Woensdag 13 februari, 14.30 uur Toronto
Red Bull Woensdag 13 februari, n.n.b. Silverstone
McLaren Donderdag 14 februari, 13.00 uur Woking
Ferrari Vrijdag 15 februari, 10.45 uur Maranello, online
Alfa Romeo Maandag 18 februari, n.n.b. Barcelona

 

Reacties (11)

Login om te reageren
  • walter33

    Posts: 417

    Benieuwd naar Woensdag dag van de 2 nieuwe kleurstellingen,althans 1 MER

    • + 0
    • 10 feb 2019 - 15:14
  • "The launch of Scuderia Ferrari Mission Winnow’s new Formula 1 car,
    which will take place in Maranello at 10.45 (CET) on 15 February."

    10.45u is de launch te volgen via een live stream op hun site.

    • + 2
    • 10 feb 2019 - 15:29
    • walter33

      Posts: 417

      Goed gekopieerd :)

      • + 0
      • 10 feb 2019 - 15:51
    • De tijd stond eerst niet in het artikel, dan is een aanvulling dmv een
      kopietje een kleine moeite. Had jij ook even kunnen doen @Walter33.

      • + 2
      • 10 feb 2019 - 16:50
  • Misschien ligt het aan mij, maar zowel dinsdag als donderdag interesseert mij niks.

    Renault is vaker net zo terleurstellend in hun livery's als in hun motoren en nu Alonso niet meer bij Mclaren zit... zou ik waarschijnlijk deze auto niet vaak in de punten mogen bewonderen.

    Ben erg benieuwd na Williams, STR en Sauber. STR vooral omdat de achterkant weleens gelijkenissen kan vertonen met RB.

    • + 0
    • 10 feb 2019 - 16:33
    • BMW E30

      Posts: 595

      McLaren heeft dacht ik wel een paar nieuwe sponsoren, dus misschien levert dat nog iets op. En daarnaast, is een livery mooier als die auto in de punten rijdt? Als die maar in beeld komt is het goed toch?

      • + 0
      • 10 feb 2019 - 18:04
    • Ik vond dat Renault vorig jaar een van de mooiste livery's had. Die zelfs veel mooier was dan die van de Haas van dit jaar.

      • + 2
      • 10 feb 2019 - 18:31
    • BMW E30... Alleen Alonso was veel in beeld buiten de punten... Ik denk dat McLaren een fantastische livery maakt... maar dat die net zo onzichtbaar blijft als Stoffel Vandoorne vorig jaar door de coureurs.

      • + 0
      • 10 feb 2019 - 19:11
    • tour71

      Posts: 428

      de livery van renaul was toch niet veel mis mee dit jaar. Vanuit verschillende hoeken gezien zwart of geel. Was prima gedaan hoor.

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 06:37
    • Simpelweg spectaculaire livery v Renault vorig jaar Tylahunter! Zwarte bolide vd zijkant en helemaal geel vd voorkant, echt uniek! daarbij is een zwartgele racewagen vaak erg mooi, dus ik kijk juist vreselijk uit naar die v Renault en McL hoop ik dat de bolide dit jaar wat beter gevuld is en gewoon nieuwsgierig of ze nu meer werken aan design als enkel de auto een oranje kleur geven. Maar je zelgt t al Tylahunter; mss ligt het aan mij. Ik denk het! :-)

      • + 0
      • 11 feb 2019 - 10:34
  • Ik heb er zin an!

    • + 1
    • 11 feb 2019 - 09:49

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:40 - 04:10

    Vrije training 3

    04:10 - 05:10

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:40 - 08:10

    Kwalificatie

    07:10 - 08:10

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:40 - 04:10

    Vrije training 2

    06:40 - 08:10

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:10 - 05:10

    Kwalificatie

    07:10 - 08:10

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 06:10

Geef je mening

Welk team wordt in 2019 'best of the rest'?

WK standen 2018

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
24 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
24 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar