user icon

Perez: "Force India de juiste keuze als Mercedes en Ferrari bezet zijn"

  • Gepubliceerd op 05 jan 2019 10:57
  • comments 11
  • Door: Bjorn Smit

Sergio Perez begint in 2019 aan zijn zesde seizoen bij Racing Point. Volgens de Mexicaan is het voormalige Force India de beste plaats in de pits, zolang er geen plaatsen vrij zijn bij Ferrari en Mercedes.

Perez begon zijn carrière bij Sauber, dat hij na twee seizoenen inruilde voor een weinig succesvol jaar bij McLaren. Daarna volgde de overstap naar Force India en daar voelt hij zich dan ook op zijn gemak. "Ik ben hier al jaren langer dan ik verwachtte. Ik voel me op mijn gemak hier. Ik ben erg optimistisch. Als je niet bij Ferrari of Mercedes terecht kan, dan is Force India de juiste plaats", vertelde Perez aan RaceFans.

Perez was in 2018 betrokken bij de operatie om Force India onder curatele te stellen. Door de overname van Lawrence Stroll en zijn consortium kon het team in België toch weer aan de start verschijnen. Volgens Perez kan het team de lat voor haarzelf hoger gaan leggen dan voorheen.

"Er zit veel potentie in dit team. Ik was in twee van de laatste drie seizoenen de beste van de rest en afgelopen jaar zat ik er dicht bij. Er is ook perspectief voor de toekomst. We zullen zien hoe de zaken er volgend jaar uitzien, maar ik ben opgewekt over de toekomst van dit team. Ik heb veel met het hele team gepraat, van monteurs tot engineers, en iedereen is opgewekt. Ook Lawrence is erg enthousiast over het project."

"We weten dat het een project voor de lange termijn is en ik heb het gevoel dat we met de teambazen een goede richting ingeslagen hebben. Alles zou op zijn plek moeten zijn. We weten echter ook dat dit tijd gaat kosten. We hebben bij andere teams kunnen zien hoe lang het geduurd heeft. Als er echter een team is die de volgende stap kan zetten, dan is het Force India."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Strijden met kimi om de titel best of the rest!

    • + 0
    • 5 jan 2019 - 11:10
    • Ben erg benieuwd naar Kimi. Ik denk dat hij het dit jaar waanzinnig naar de zin zal hebben. Gewoon lekker racen, zonder bemoeienis van het team.
      Hij is de laatste maanden al veel vrolijker dan ik hem ooit gezien heb.

      • + 0
      • 5 jan 2019 - 11:44
    • delange

      Posts: 1.405

      ahnee je vergist je.....hij gaat strijden met Max.
      Je hebt Merc en Fer en dan volgens Perez FI.

      • + 0
      • 5 jan 2019 - 11:47
    • Wordt druk voor die positie...

      • + 0
      • 5 jan 2019 - 13:51
    • Hoe meer strijd, hoe beter. Hoe meer afwisselende winnaars en strijd om het podium, hoe leuker ik het vind.
      Laat Perez het maar goed doen.

      • + 0
      • 5 jan 2019 - 14:43
    • Het lijkt in 2019 een mooie strijd te worden om de ‘best of the rest’ titel. En het zou goed kunnen dat Kimi herboren op de grid verschijnt en geweldige duels uitvecht met de Renaults en Force India. Het zou mooi zijn als McLaren hierbij kan aanhaken.

      • + 0
      • 6 jan 2019 - 21:11
  • Wat wel duidelijk is, is dat Perez geen vertrouwen heeft in Renault. Want hij had daar al twee jaar op rij voor kunnen tekenen.

    Ik vind trouwens dat de topteams toch een kans hebben laten liggen door Perez niet te constracteren. Ik denk namelijk nog steeds dat Sergio beter is dan Bottas, Leclerc en Gasly.

    • + 1
    • 5 jan 2019 - 14:16
    • Daar heb je best een punt!

      • + 0
      • 5 jan 2019 - 14:44
    • Het is blijkbaar nog steeds moeilijk om in te zien dat Leclerc een voortreffelijk debuut seizoen heeft gereden en een gigantisch talent is. Maar misschien weet jij het wel beter dan Ferrari.

      En dit zeg ik als iemand die Perez enorm hoog heeft zitten. Leclerc heeft meer talent dan Perez.

      • + 0
      • 5 jan 2019 - 16:54
    • Perez werd bij McLaren compleet zoek gereden door Button dat seizoen en er waren klachten over zijn instelling.

      Perez is iemand die één keer per seizoen een mazzeltje heeft dat hij met een gok op afwijkende strategie (doordat hij zo slecht kwalificeert kan hij zich dat veroorloven) plus een hoop uitvallers een keer een leuk resultaat neer zet.

      • + 0
      • 5 jan 2019 - 17:44
  • loutje1962

    Posts: 61

    Tuurlijk zegt hij dat, hij weet ook heus wel dat RB veel beter is.....en dat Force India pas op plek 4 of 5 zit......

    • + 0
    • 5 jan 2019 - 20:38

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Emilia Romagna

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Imola zou vast op de Formule 1-kalender moeten staan

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 528
  • Podiums 6
  • Grand Prix 119
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (31)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar