user icon
user icon

Ook Raikkonen mag testen voor nieuwe team in Abu Dhabi

  • Gepubliceerd op 10 nov 2018 10:13
  • comments 20
  • Door: Bjorn Smit

In navolging van Daniil Kvyat mag Kimi Raikkonen ook voor zijn nieuwe team testen tijdens de afsluitende bandentest in Abu Dhabi. De Fin krijgt van Ferrari de kans om zich na de laatste race al wegwijs te maken in de Sauber.

Does Max Verstappen surprise us with a win in Brazil? 7x your bet!

Ferrari besloot eerder deze week dat Kvyat in Abu Dhabi mag testen voor Scuderia Toro Rosso, het team dat hij al in twee eerdere periodes diende. Datzelfde geldt dus ook voor Raikkonen. Volgens seizoen keert hij na ruim 17 jaar terug bij Sauber. Hij mag in Abu Dhabi kennismaken met de bolide van dit jaar om zodoende te kunnen wennen aan de auto en aan de samenwerking met de teamleden aldaar. 

Raikkonen en Kvyat zijn niet de enigen die in Abu Dhabi in actie komen voor hun nieuwe team. Charles Leclerc bewandelt de omgekeerde weg van Raikkonen en zal waarschijnlijk meters maken voor Ferrari. Lance Stroll komt in actie voor Force India. Een van de weinige coureurs die in ieder geval geen toestemming krijgt om alvast te wennen aan zijn nieuwe team is Daniel Ricciardo.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Volgens mij las ik gisteren ergens dat Sainz ook niet bij McLaren mag testen, omdat zijn contract nog tot eind december loopt.

    • + 1
    • 10 nov 2018 - 10:13
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      RedBull is dan nu strikter dan Ferrari is (naar hun toe). Zeker in Sainz' geval vraag ik mij wel af waarom. Ricciardo kan ik mij voorstellen.

      • + 0
      • 10 nov 2018 - 10:58
    • denk dat Sainz indeze kind van de rekening is met Riciardo.
      want als ze Sainz wel toestemming geven MOETEN ze dat Riciardo ook iets met een precedent ;-)

      • + 1
      • 10 nov 2018 - 11:07
    • off topic: het is nu (nog) droog, bewolkt met af en toe wat blauwe stukken.., het lijkt vanmiddag wel verder dicht te rekken, met mogelijke regen (60%) en onweer. zo rond de lunch tot uurtje of 5 plaatselijke tijd. we zullen zien..
      morgen begint hetzelfde als vandaag begrijp ik, idem weerbeeld.
      morgen naar het circuit, dus hier moet je het mee doen Pietje... :-)

      • + 3
      • 10 nov 2018 - 11:31
    • Wederom bedankt @Misstappen!!
      Fijne dag morgen op het circuit en poncho mee hè?!

      • + 1
      • 10 nov 2018 - 13:02
  • DBGates

    Posts: 2.426

    Het zou Horner sieren als ze Riciardo op het laatste moment alsnog toestemming geven. Ik snap dat ze Renault een hak willen zetten maar uit respect voor Daniel zou ik het wel doen

    • + 3
    • 10 nov 2018 - 10:35
    • SpeeDirk

      Posts: 220

      Ricciardo behandeld RB ook niet altijd met respect door ze aan het lijntje te houden.

      • + 8
      • 10 nov 2018 - 10:38
    • wat Speedirk zegt.

      Riciardo heeft RBR aan het lijntje gehouden en mondeling eigenlijk al toegezegd dat ze zouden gaan tekenen, ja bij Renooit en niet bij RBR

      • + 0
      • 10 nov 2018 - 11:08
    • SpeeDirk

      Posts: 220

      RB heeft toch niets meer te zeggen over Sainz. Hij tekende een contract bij Renault.

      • + 0
      • 10 nov 2018 - 11:17
    • nee is uitgeleend aan Renault terwijl hij onder contract van RedBull staat die nog steeds zijn salaris betaald.
      RedBull had tot medio sept om een optie te lichten voor komend jaar en dat hebben ze niet gedaan, daarom staat hij dus nog onder contract bij RedBull.
      Renault heeft geprobeert hem over te nemen maar redbull wilde hem niet lossen om druk te kunnen houden op Renault en als achtervang eventueel voor Riciardo.

      • + 1
      • 10 nov 2018 - 11:27
    • sailor

      Posts: 10.268

      Vrijwel iedere coureur wacht met die krabbel zetten , en gaat eerst kijken of hij zich kan verbeteren , Hamilton wacht ook altijd eeuwen voordat hij een krabbel heeft gezet

      • + 0
      • 10 nov 2018 - 11:28
    • SpeeDirk

      Posts: 220

      Oke @KIEKISNL voor deze aanvulling uitleg.

      • + 0
      • 10 nov 2018 - 11:46
    • Nee ik vind dat RB prima handelt in deze. Waarom zouden ze dat doen ? Betaald Renault hem of RB ? En Daniel heeft zelf de overwogen beslissing gemaakt om te verkassen naar Renault. Niks mis mee dat mag de goedlachse Australier doen. Maar Red Bull hoeft hem natuurlijk niet ineens vrij te geven om voor een ander team te rijden.

      Overigens Sainz is kind van de rekening zoals hierboven al teerecht geopperd is. Politiek kan Red Bull het niet maken om hem dan wel te laten rijden voor McLaren.

      • + 1
      • 10 nov 2018 - 12:51
  • SpeeDirk

    Posts: 220

    Dat geldt ook voor RB rijder Ricciardo.

    • + 0
    • 10 nov 2018 - 10:36
  • James

    Posts: 1.652

    Zoveel zal het allemaal niet uitmaken.

    • + 0
    • 10 nov 2018 - 10:45
  • Dan kan Kimi alvast zijn nieuwe overall laten passen. Ik neem aan dat ie niet met de rode overalletje plaats gaat nemen in de Sauber. Alhoewel, wat ligt er achterin.

    • + 0
    • 10 nov 2018 - 11:44
  • Sinds Kvyat niet meer welkom is in de simulator van Ferrari..... is de snelheid weg?

    • + 0
    • 10 nov 2018 - 11:53
    • Van de simulator?
      Ik denk dat dat ding nog geen twee centimeter vooruit is gekomen ;)

      • + 1
      • 10 nov 2018 - 11:57
    • SpeeDirk

      Posts: 220

      Haha! Lol

      • + 0
      • 10 nov 2018 - 13:20
  • Kimi zal wel balen als een stekker, die was veul liever direct na de race al op vakantie gegaan natuurlijk ;)

    • + 0
    • 10 nov 2018 - 13:24

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 891
  • Podiums 23
  • Grand Prix 119
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (31)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar