user icon
user icon

Tussenstand in de kwalificatieduels na negentien races

  • Gepubliceerd op 13 nov 2017 13:15
  • comments 38
  • Door: Rob Veenstra

Voor een Formule 1-coureur is zijn teamgenoot een van de belangrijkste graadmeters. De stalgenoot is namelijk de enige die in hetzelfde materiaal rijdt. Daarom hechten rijders ook veel waarde aan het interne teamduel. Hier een overzicht van de tussenstand in de kwalificatieduels na negentien races in 2017, waarbij uitgegaan is van kwalificatiepositie exclusief eventuele grid straffen.

Mercedes Lewis Hamilton 13-6 Valtteri Bottas
Red Bull Racing Daniel Ricciardo 6-13 Max Verstappen
Ferrari Sebastian Vettel 14-5 Kimi Raikkonen
Force India Sergio Perez 12-7 Esteban Ocon
Williams Felipe Massa 16-2 Lance Stroll
McLaren Fernando Alonso 15-3 Stoffel Vandoorne
Scuderia Toro Rosso Pierre Gasly 0-2 Brendon Hartley
Haas F1 Team Kevin Magnussen 7-12 Romain Grosjean
Renault Nico Hülkenberg 2-1 Carlos Sainz
Sauber Pascal Wehrlein 10-7 Marcus Ericsson

Reacties (38)

Login om te reageren
  • 0xygen

    Posts: 1.160

    Max verslaat ric met dezelfde cijfers als Lewis bottas, pijnlijk

    • + 1
    • 13 nov 2017 - 13:36
    • Max is nog maar amper 20... eng!! Kwalificeren wordt ateeds beer naarmate je meer ervaring hebt. Hopelijk is die RB14 met die motor van Renault een beetje redelijk snelste hoeft niet eens het talent van Max zal dat laatste beetje PKs goedmaken!!

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 13:54
    • Stitch

      Posts: 4.812

      En Perez - Ocon (12-7) met eentje minder = ook pijnlijk voor een supertalent ...

      • + 2
      • 13 nov 2017 - 13:55
    • @ Stitch: voor Brazilië heeft Ocon 5 keer Perez achter elkaar geoutqualified, dus vooral in de eerste helft van het seizoen heeft hij het laten liggen wat dat betreft, totaal niet vreemd voor een rookie. (btw het plusje is van mij, ik wilde reageren op jouw bericht maar dat moet dus niet door op dat knopje te drukken hahaha)

      • + 1
      • 13 nov 2017 - 14:19
  • Dat Hartley sneller was dan Gasly in de kwalificatie afgelopen zaterdag was wel wat verassend.

    • + 1
    • 13 nov 2017 - 13:41
    • aap

      Posts: 1.366

      maar in de race bakte hij er niks van

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 13:51
    • Voor mij niet, Hartley kent Interlagos beter dan Gasly (die trouwens een prima race reed).

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 14:48
  • Te bedenken dat Alonso nog 1 race over geslagen heeft.

    • + 0
    • 13 nov 2017 - 13:41
    • Alonso had beter de laatste 3 seizoenen kunnen overslaan.

      • + 12
      • 13 nov 2017 - 13:49
    • aap

      Posts: 1.366

      ja maar alo maakt altijd verkeerde keuzes

      • + 2
      • 13 nov 2017 - 13:51
  • Die Carlos toch. Het beste wat er voor hem nog inzit is een gelijkspel... Waar zijn al die mensen nou die riepen dat hij de Hulk wel even zou oprollen?

    • + 0
    • 13 nov 2017 - 13:42
    • aap

      Posts: 1.366

      ik heb altijd gezegd.... Carlos wordt de nieuwe Palmer

      • + 1
      • 13 nov 2017 - 13:52
    • Hulk had een probleem waardoor die Q2 niet reed in Austin anders stond het nu 3-0

      • + 2
      • 13 nov 2017 - 13:55
    • Carlos scoode in zijn eerste race al meer punten voor Renault, dan Palmer in een heel seizoen. Dus....

      • + 2
      • 13 nov 2017 - 14:12
    • Ja Schwantz34, maar sindsdien heeft hij niks meer laten zien, is het wel?

      • + 1
      • 13 nov 2017 - 14:19
    • @BD Gaan we nu serieus al de balans opmaken over de prestaties van Sainz, die nog maar net in een nieuw team behoorlijk goed is begonnen? Dan hadden we nog maar heel weinig coureurs overgehouden in het huidige F1 veld denk ik zo.

      • + 3
      • 13 nov 2017 - 14:27
    • Na 3 races al conclusies trekken. Over een coureur die net in een nieuw team stapt en de bijna puntloze streak van zijn voorganger meteen doorbreekt.

      Wat een kenners hier weer zeg......

      • + 3
      • 13 nov 2017 - 14:29
    • Kort geheugen Benny?
      -Brazilië vlak achter Nico gefinisht.
      -Mexico uitgevallen net als Nico.

      Wat wil je zien dan?

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 14:33
    • wat een raare post man, ik zie dat Sainz het meer dan goed doet tov Hulkenberg snap niet goed waar je naar toe wilt ..

      • + 1
      • 13 nov 2017 - 14:50
    • Maximo

      Posts: 5.979

      Carlos zit er wat mij betreft heel kort op als je je bedenkt dat hij pas net bij het team zit.

      Ik denk dat de Hulk en hij volgend jaar erg aan elkaar gewaagd zijn. Het zijn ook beide snelle coureurs die dicht tegen de echte top aan zitten, maar het net niet helemaal zijn.

      • + 1
      • 13 nov 2017 - 15:29
    • Ik vind dat Carlos het niet slecht doet t.o.v. Nico, het verschil in kwalificatietijd is niet zo groot en hij zit pas net in die wagen. Toch acht ik Nico beter (en sympathieker ) en zal die twee met schuin oog ook eens volgen in 2018.

      • + 1
      • 13 nov 2017 - 16:20
  • mordor

    Posts: 953

    stoffel,stroll en kimi volledig afgedroogd

    • + 0
    • 13 nov 2017 - 13:49
    • wibi

      Posts: 3.829

      RIC toch ook...of telt 13-6 niet?

      • + 1
      • 13 nov 2017 - 13:51
    • mordor

      Posts: 953

      @wibi bwoah.. wel overduidelijk verslagen, maar afdrogen? nee, dat vind ik een graadje hoger

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 13:55
    • rickf1

      Posts: 1.615

      @Mordor

      Die 13x dat Ricciardo verslagen werd was dat gemiddeld met 0,315
      De 6x dat Ricciardo beter was, was dat gemiddeld met 0,118

      • + 1
      • 13 nov 2017 - 14:10
    • wibi

      Posts: 3.829

      Voor een kwalificatiebeest als RIC vind ik 13-6 best goed...zeg maar...heeeeel goed!

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 14:10
    • d@nny

      Posts: 1.910

      @MORDOR, Dus die ene keer dat RAI meer verslagen is als RIC maakt het afdrogen of niet afdrogen?

      Wat als Max weer sneller is als RIC in de UAE en RAI sneller dan VEL. Staat het bij zowel RBR en Ferrari 14-6 in de kwalificatie. Is RAI dan niet meer afgedrood of RIC juist wel? Erg ingewikkelt allemaal :-)

      • + 1
      • 13 nov 2017 - 14:19
    • Sjors1991

      Posts: 207

      @D@nny: Wat betreft afdrogen heeft het ook te maken met wie beter kwalificeert met gelijke kansen, zonder motor problemen of van tevoren bepaalde gridstraffen.

      In dat geval kun je Vettel, Alonso en Massa bijna met zekerheid invullen op je toto lijstje. Wat betreft Max vs Ric ligt dat dus zeker wel iets genuanceerder. Ik zou Max voor UAE niet met zekerheid invullen iig.

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 14:29
    • In het geval van Stoffel was dit meer dan helf omdat hij niet over dezelfde updates beschikte man man kan je nog kortzichtiger zijn ?

      over het afgelopen weekend kan je gerust negatief zijn wat de kwalificatie van Stoffel betreft, maar over het seizoen bekeken heeft hij Alonso meermaals weten te benaderen, passeren dus conclusie is dat Stoffel het meer dan waard is om bij Mclaren te rijden.

      • + 3
      • 13 nov 2017 - 14:53
    • @sjors: gridstraffen veranderen de kwalificatie tussenstanden niet. Wel de startplaats, maar daar hebben we het hier niet over.

      • + 1
      • 13 nov 2017 - 18:33
    • Stoffel is gewoon hard geslacht door Alonso dat zijn de keiharde feiten. Ik daht halverwege het seizoen eventjes dat hij in de lift omhoog zat maar daarna is die weer als een loodzware baksteen naar beneden gevallen. Stoffel valt in de categorie Bottas, Grosjean, Wehrlein allemaal net niks en mis je niet als ze niet meedoen.

      • + 1
      • 13 nov 2017 - 19:17
  • snailer

    Posts: 2.973

    Hulk Sainz.... Wordt 3-1 of 2-2. Sainz onder druk. :)

    • + 0
    • 13 nov 2017 - 14:09
    • Inderdaad. Van de winter zal in Marca wel een verhaal opduiken dat de Hulk een voorcontract voor 2019 heeft getekend bij Haas of zo. Papa Sainz moet toch wat als het met Carlosje weer eens tegen zit...

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 14:21
  • AlonsoGek

    Posts: 143

    Tja, het bashen van Sainz gaat weer vrolijk verder hier. Jammer.

    • + 2
    • 13 nov 2017 - 15:28
  • Maximo

    Posts: 5.979

    Wat was die Stroll gisteren weer eens ouderwets aan het prutsen zeg.

    Zeker als je ter vergelijking zijn teamgenoot een puike race rijdt.

    Max of Ocon zouden absoluut na een bijna afgerond seizoen als Rookie kort op, of beter dan Massa hebben gekwalificeerd en geracet.

    • + 1
    • 13 nov 2017 - 15:31
  • Tamelijk zinloze lijstjes, zelfs statistische gezien , maar ach...

    • + 0
    • 13 nov 2017 - 15:59
    • @Bschuit: Statistisch gezien heb je het vaak bij het rechte eind. zon 51% ;-)

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 16:25
    • Een zeldzame gelegenheid waar ik je gelijk geef

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 16:55

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 948
  • Podiums 31
  • Grand Prix 102
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (22)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender