Red Bull-coureur Max Verstappen wist gistermorgen al dat hij door een motorwissel naar achteren zou worden gezet, maar inmiddels is de startpositie van de jonge Nederlander ook bekend. Verstappen zal de Grand Prix van Amerika aanvangen als zeventiende. De jonge Nederlander kreeg door het wisselen van diverse motoronderdelen een straf van vijftien plaatsen, maar schuift een stukje naar voren omdat andere coureurs zwaardere straffen hebben gekregen.
Renault-coureur Nico Hülkenberg zou sowieso helemaal achteraan staan, de Duitser heeft namelijk een gridstraf van twintig plaatsen vanwege een motorwissel. Verstappen zou dan als negentiende moeten starten, maar omdat Lance Stroll, Kevin Magnussen en Brandon Hartley ook een straf kregen mag de Nederlander de race op het Circuit of the Americas als zeventiende aanvangen.
Max Verstappen start als zeventiende na gridstraf
- Gepubliceerd op 22 okt 2017 08:53
-
39
- Door: Mathijs Carolus
F1Grand Prix Verenigde Staten van Amerika - Startgrid
Circuit of the Americas - 22 oktober 2017
Trending nieuws
-
Norris krijgt Madame Tussauds-beeld: Wereldkampioen reageert vol verbazing
Lando Norris heeft woensdag voor het eerst kennisgemaakt met zijn eigen wassen beeld in Madame Tussauds Londen. De Mc...
24 jun 2026 18:46 -
Leclerc vol lof over Antonelli: "Heb hem hoog ingeschat"
Charles Leclerc is onder de indruk van Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli. De jonge Italiaan staat bovenaan het w...
24 jun 2026 17:22 -
Mercedes kondigt updates aan na grote problemen
Mercedes-teambaas Toto Wolff heeft updates aangekondigd voor de Grand Prix van Oostenrijk van aankomend weekend. De D...
24 jun 2026 16:09 -
Cadillac beschermt Pérez: "Checo maakt een enorme indruk"
Sergio Pérez voelt zich na een moeizame periode bij Red Bull Racing weer helemaal op zijn plek in de Formule 1...
24 jun 2026 18:06 -
Mercedes en Ferrari gewaarschuwd: "Verstappen gaat terugkomen"
Max Verstappen kan volgens voormalig Formule 1-coureur Jolyon Palmer een flinke voorsprong nemen op zijn teamgenoten ...
24 jun 2026 16:46
Reacties (39)
Login om te reageren-
Nou, op naar een vermakelijke race. Hoop ik.
- + 1
- 22 okt 2017 - 09:00
-
Da's helemaal niet verkeerd; ik dacht als 18e.
Ik zoek me trouwens sinds gisteren suf, maar kan geen enkele website vinden die eventjes een overzicht van de grid maakt. Gemiste kans, want ik denk dat iedereen het spoor bijster is...- + 2
- 22 okt 2017 - 09:41
-
@verstoppen niet goed genoeg gezocht;) gpupdate heeft altijd in de rechter kolom of iets na beneden scrollen op je mobiel een overzicht van de tijden van alle sessies als ook een start opstelling.
- + 4
- 22 okt 2017 - 09:52
-
@verstoppen op de site van Sky F1 staat het overzicht. www.skysports.com/(...)er-driver-penalties
- + 0
- 22 okt 2017 - 10:17
-
op de site van Sky F1 staat hij ook
- + 1
- 22 okt 2017 - 10:18
-
Mooi bericht. Max dus in elk geval voor de grootste clowns van het veld, dus kan iets veiliger door het veld snijden.
- + 0
- 22 okt 2017 - 10:33
-
@RB14, grootste clowns van t forum, bestaan die ook?
- + 4
- 22 okt 2017 - 10:45
-
Jazeker, dat ben jij.
- + 1
- 22 okt 2017 - 10:54
-
Aldus de leermeester van Max...
- + 2
- 22 okt 2017 - 10:59
-
Cool, zo'n verfrissende discussie. :-)
- + 1
- 22 okt 2017 - 11:24
-
duur foutje van 3 startplaatsen..
- + 1
- 22 okt 2017 - 11:26
-
Mooi
- + 0
- 22 okt 2017 - 09:00
-
Althans Max start op het schone gedeelte van de baan wat hem bij de start nog meer plaatsen oplevert.
- + 0
- 22 okt 2017 - 13:33
-
17e toch ?
- + 0
- 22 okt 2017 - 09:20
-
16e omdat Magnussen en Stroll beide gridstraffen hebben gekregen voor het ophouden van Perez en Grosjean
- + 0
- 22 okt 2017 - 10:12
-
Op de site van de FIA staat ie als 17e, en daar is al rekening gehouden met de straf voor Stroll (nu 16e)...
- + 1
- 22 okt 2017 - 10:56
-
Vettel heeft laten zien dat het goed te doen is. De RB is snel genoeg om door de achterhoede heen te komen
Verwacht dus toch wel dat Max ook tot een 4de plek moet komen.- + 2
- 22 okt 2017 - 09:30
-
Poeh ondanks de keuze om max op de supersoft te laten starten denk ik dat een 6e plek gewoon mooi is. Daar waar zowel Ferrari, Mercedes als Ricciardo op de US vol naar voren gaan knallen, heeft Max genoeg verkeer die hij voorbij moet (ondertussen zijn ze bij Mercedes + Ferrari + Ricciardo bezig om een leuk gat te maken).
4e positie dan zou hij niet alleen de achterhoede hoeven in te halen, maar ook een Mercedes (BOT), een Ferrari (RAI) en/of Ricciardo.. Nah dat denk ik niet, ondanks de slimme keuze om Max op de SS te laten starten.- + 1
- 22 okt 2017 - 09:41
-
Hangt ook een beetje van het circuit af. Hier zijn de mogelijkheden om in te halen iets minder dan in Maliesie. Maar het is niet onmogelijk dus ja, ik verheug me er ook op.
- + 0
- 22 okt 2017 - 09:41
-
Ps. dan ga ik er dus niet vanuit dat iemand uit de voorhoede crasht (en dus ook niet dat Max weer eens uitvalt om welke reden dan ook)..
- + 0
- 22 okt 2017 - 09:42
-
@audi, ze kunnen dan wel wegrijden maar Max zou een stuk langer door kunnen en dan met een lichte auto in een later stadium op nieuwe ultra’s aanvallen? Als hij geduld behoud in eerste ronde en de boel heel houd kan hij al wel eens vrij snel door het achterveld heen zijn waardoor het gat wellicht niet al te groot is. We zullen zien.
- + 0
- 22 okt 2017 - 09:57
-
Audi; alle andere moeten in het tweede deel naar SS Max kan dan naar US met een lichtere auto. Blijft speculeren. Maar wel spannend.
- + 0
- 22 okt 2017 - 10:03
-
Max heeft het ZELF al laten zien: in China startte hij ook 16e en werd uiteindelijk 3e
- + 0
- 22 okt 2017 - 10:22
-
Ach op Austin heb je 60% kans op een safety-car situatie, dus kansen zullen zich misschien best wel aan kunnen dienen. Het moment dat de safety-car de baan op komt, zullen een hoop teams naar binnen komen voor een bandenwissel, terwijl Max gewoon buiten kan blijven. De hamvraag is echter hoeveel rubber hij nog over heeft op de SS om een eventuelevoorsprong te nemen.
- + 0
- 22 okt 2017 - 11:29
-
Ja, denk ook dat 4de mogelijk is. In de eerste tien ronden verwacht ik hem rond p7/8 hooguit, dan gaat een groot deel (ultra's) naar binnen voor SS, Max rijdt door op zijn SS en gaat 2 door op Ultra.
- + 0
- 22 okt 2017 - 14:58
-
Nou dat valt dan nog mee..... Ik zie een overwinning in mijn glazen bol ;)
- + 1
- 22 okt 2017 - 09:40
-
Wie weet! Als Max nou in de eerste ronde een mannetje of 8 voorbij kan en er vervolgens een safety car komt....
- + 1
- 22 okt 2017 - 09:42
-
Zie ook een overwinning in mijn glazen bol, maar van wie? ;)
- + 0
- 22 okt 2017 - 10:51
-
Ik zie een orkaan in mijn glazen bol en geen overwinnaar.
Ach, mijn glazen bol zat naar de Super Formula te kijken...- + 0
- 22 okt 2017 - 10:58
-
Dutchtreath; Een safetycar rijd ook meestal vooraan in een file is je dat wel eens opgevallen?? Bij oponthoud heb je aan een safetycar niets aan dan duurt de race veel langer dan geplant is. Voor Bernd Milander maakt het niets ut, die showt de Mercedes met hoe hard een Mercedes rijd wat eventueel reclame voor Daimler is.
- + 0
- 22 okt 2017 - 13:53
-
@ Larry: Er zal altijd een overwinnaar zijn..... Moge de beste winnen :)
- + 0
- 22 okt 2017 - 18:35
-
ik hoop alleen dat max niet dezelfde fout maakt als in monza. inhalen kan die zeker als geen ander en zeker op dit circuit. succes max.
- + 0
- 22 okt 2017 - 10:16
-
Met dubbel glas in je bril maakt het alleen nog maar erger om in een glazen bol te turen.:)
- + 0
- 22 okt 2017 - 14:00
-
Moet ie em wel binnen de lijntjes houden, daar heeft ie nog wat moeite mee dit weekend :P Niet alleen in de quali, ook in de trainingen ging die in de zelfde bocht geregeld wijd. Lewis btw ook.
- + 0
- 22 okt 2017 - 10:27
-
Buiten de lijnen hoeft niet altijd tijdverlies te betekenen, zeker in die bocht proberen max en Lewis denk ik zoveel mogelijk momentum mee te nemen. En kennelijk is het geoorloofd in Austin om hier en daar buiten de lijntjes te kleuren, wat ik overigens wel apart vind! Misschien zit ik er naast hoor, maar volgens mij is dit niet echt een probleem voor max.
- + 0
- 22 okt 2017 - 12:07
-
In het geval van Lewis is het idd tijdwist, zijn ze hier blijkbaar niet zo streng op. Bij Max zag je daar gewoon veelal de ''foutjes'' waardoor ie buiten de baan kwam. In de trainingen ook al. Miss de wind icm zijn setup oid, of gewoon niet helemaal het gevoel/vertrouwen daar. Klaagde meer over, ma het viel gewoon op. Hij heeft iig een leuke race voor de boeg als het bij de start allemaal goed gaat.
- + 0
- 22 okt 2017 - 12:13
-
Jammer, nou kan ie niet meer vanaf de laatste plaats de overwinning pakken. Nou ja, nu maar hopen op een slechte start, dan kan het alsnog. ;)
- + 0
- 22 okt 2017 - 10:46
-
Goeie start, na één rondje in de top tien,, bandjes sparen, veel langer doorrijden en nog een mannetje of vijf ,zes oprollen.... P 5 , met een pechgevalletje bij ferrari of/en Mercedes misschien wel hoger... Of Max gaat een Ricciardootje doen , met het nodige geluk naar het podium.... :)
- + 0
- 22 okt 2017 - 11:11
-
Hoop dat Stroll wel in z'n spiegeltjes kijkt........
- + 0
- 22 okt 2017 - 13:49
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Red Bull Racing
- Punten 3.500
- Podiums 128
- Grand Prix 240
- Land Nederland
- Geb. datum 30 sep 1997 (28)
- Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
- Gewicht 70 kg
- Lengte 1,8 m
833.890 reacties op Red Bull Racing
984 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Max Verstappen
Team profiel
- Team naam Renault
- Basis Enstone, Frankrijk
- Fernando Alonso 1
- Daniel Ricciardo 3
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 7
- Romain Grosjean 8
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 8
- Pastor Maldonado 13
- Jenson Button 15
- Kevin Magnussen 20
- Nico Hülkenberg 27
- Jolyon Palmer 30
- Esteban Ocon 31
- Carlos Sainz jr 55
236.937 reacties op Renault
26 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Renault

Posts: 5.875
@verstoppen niet goed genoeg gezocht;) gpupdate heeft altijd in de rechter kolom of iets na beneden scrollen op je mobiel een overzicht van de tijden van alle sessies als ook een start opstelling.