user icon

Tussenstand: Vergne weer als leider de lunchpauze in

  • Gepubliceerd op 16 nov 2011 09:57
  • comments 18
  • Door: Rob Veenstra
Jean-Eric Vergne en Red Bull Racing geven ook op de tweede dag van de young drivers-test in Abu Dhabi het tempo aan. De Fransman noteerde tot nu toe een 1:40.188 als beste tijd. Vergne reed wel pas 17 rondjes, het minst van alle rijders. Jules Bianchi in de Ferrari volgt op gepaste afstand op plek twee.

Het gat naar Valtteri Bottas van Williams op plaats drie is helemaal groot, maar liefst 2,3 seconden. Gary Paffett bezet momenteel de vierde positie en heeft de enige rode vlag tot nu toe op zijn geweten. Zijn McLaren viel stil. Kevin Korjus, Kevin Ceccon en Johnny Cecotto junior debuteren vandaag in een Formule 1-auto.

De tussenstand van de tweede testdag op Yas Marina Circuit:
1. Jean-Eric Vergne – Red Bull Racing – 1:40.188 – 17 ronden
2. Jules Bianchi – Ferrari – 1:40.838 – 45 ronden
3. Valtteri Bottas – Williams – 1:42.548 – 38 ronden
4. Gary Paffett – McLaren – 1:42.645 – 23 ronden
5. Esteban Gutierrez – Sauber – 1:43.637 – 47 ronden
6. Sam Bird – Mercedes GP – 1:43.734 – 43 ronden
7. Luiz Razia – Team Lotus – 1:44.323 – 44 ronden
8. Kevin Korjus – Lotus Renault GP – 1:44.425 – 38 ronden
9. Kevin Ceccon – Scuderia Toro Rosso – 1:44.947 – 41 ronden
10. Johnny Cecotto jr – Force India – 1:45.475 – 39 ronden
11. Jan Charouz – HRT – 1:46.728 – 37 ronden
12. Charles Pic – Virgin Racing – 1:48.397 – 21 ronden

Reacties (18)

Login om te reageren
  • Red Bull gaat het nog druk krijgen met Vettel,Ricciardo en Vergne

    • + 0
    • 16 nov 2011 - 10:13
  • Rudi84

    Posts: 4.805

    Bottas alweer zo snel. Het liefst zou ik gewoon beide Finnen in die Williams zien zitten volgend jaar. Beugelbekkie zou ik niet missen.

    • + 0
    • 16 nov 2011 - 10:22
    • Jajaja, die Bottas mag van mij die nieuwe flying F1 Fin worden! Misschien nog niet in 2012, maar als je even in zijn carriere verdiept verdient hij die Flying Fin-titel nu al!
      Zo\'n coureur die meteen snel is. Machtig!

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 11:05
    • hoezo hij gaat ong net zo snel als maldonado

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 19:22
  • Nijhuis

    Posts: 653

    Hieruit kun je dus concluderen dat de RB gewoon echt een bak sneller is dan de FER & MCL en dat dit niet UITSLUITEND door de rauwe snelheid van Vettel komt. Ik hoop echt dat het volgend jaar allemaal een stukkie dichter bij elkaar zit..

    Aan de azijnpissers: Ik zeg dus niet dat Vettel niet buitengewoon goed presteert dit jaar!

    • + 0
    • 16 nov 2011 - 10:49
    • Je hebt gedeeltelijk gelijk maar ik hoop toch wel dat je inziet dat Bianchi een volledig overhypte figuur is die aan alle kanten door Todt gesteund wordt?!
      Daarnaast is Paffett nu ook niet echt de uitvinding van de eeuw.

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 10:58
    • AirJan

      Posts: 1.188

      We weten toch niet met wat voor programmas de diverse teams rijden. Ieder team doet zijn eigen ding, het doel is niet om competetief te zijn maar om te testen...

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 11:07
    • Uit een test kan je NIETS concluderen, bij vrijwel alle teams testen ze dingen voor volgend jaar.. Enkel de teams kunnen conclusies trekken...

      Het is te merken dat je echt totaal geen enkel verstand hebt van techniek...

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 11:07
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      @DH; Bianchi is vrij onbehouden en heeft idd flink wat mazzel met Todt, maar er zit wel redelijk wat rauwe snelheid in.

      En laten we wel wezen, die Jean-Eric Vergne die nu in de RB zit is ook geen echte topper. Dus dat die nu vrij gemakkelijk het snelste is, zegt gewoon wel iets over de RB wagen.

      Maar natuurlijk weten we niet wat er getest wordt, dus het geeft nooit een geheel eenduidig beeld.

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 12:06
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Om eerlijk te zijn zie ik in Vergne een groter talent dan Bianchi.
      Onbehouden is naar mijn mening niet het juiste woord. Ik zou eerder voor roekeloos gaan maar dat is mijn mening ;-) Zo\'n coureur die em in ieder gat prikt ook al weet ie dat het eigenlijk niet kan.

      Als je het mij vraagt zijn de echte talenten hier:

      Valtteri Bottas
      Jean-Eric Vergne
      Esteban Gutierrez




      • + 0
      • 16 nov 2011 - 12:23
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      @szixx; Laten we voorop stellen dat ik absoluut geen fan ben van Bianchi en idd \'roekeloos\' ook een prima beschrijving vind, echter vind ik het talent van Vergne er niet bovenuitsteken (puur naar snelheid gekeken).

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 13:46
    • Nijhuis

      Posts: 653

      @Damon: Uiteraard, daar heb je ook gewoon gelijk in. Echter vind ik dat als je inmiddels meerdere sessies de rest van de grid op meer dan 0,5sec rijdt je toch wel kan spreken van een behoorlijk snelle wagen, niet alleen in de handen van Dhr.Vettel. :)

      Overigens niets negatiefs aan, gewoon knap werk van RB. Hoop alleen dat het volgend jaar minder is. :P

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 13:51
    • @bas

      waarop baseer jij dat?
      ze gingen tijdens de kwalificatie 2sec sneller....

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 19:24
  • Calvinh

    Posts: 2.262

    Jemig, wat is Team Lotus goed bezig zeg!

    • + 0
    • 16 nov 2011 - 11:09
  • Copse

    Posts: 361

    Is van Bottas eigenlijk al bekend wat hij in 2012 gaat doen?
    Gaat hij GP2 doen, of iets anders?
    Hij lijkt eindelijk zijn belofte in te gaan lossen trouwens.
    Na zijn zeges tijdens de masters heeft hij toch wel een periode gehad waarin het allemaal niet zo denderend was.
    Hij heeft zich dit jaar goed herpakt.
    Hopelijk volgend jaar GP2 en binnen niet al te lange tijd in de F1.
    Ik heb wel weer behoefte aan een supersnelle fin in een Formule 1 wagen.

    • + 0
    • 16 nov 2011 - 11:14
    • Amen!

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 11:37
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ik heb er nou niet een speciaal gevoel bij omdat Bottas ook een Fin is maar dat hij erg snel en getalenteerd is moge duidelijk zijn. Denk dat we nog veel van die jongen gaan horen in de toekomst!

      • + 0
      • 16 nov 2011 - 12:10
  • AtteH

    Posts: 1.539

    Tijden zeggen totaal NIKS, als je de tijden gaat vergelijken met de kwalitijden van afgelopen zaterdag, dan zie je dat er niks raars aan deze tijden... Sommige mensen hier denken nog steeds dat ze allemaal alleen snelle (kwali)ronden rijden?
    De enige die tot nu toe een echt snelle ronde heeft gereden is Bottas, als je zijn tijd vergelijkt met de kwalitijd van Maldonado komen die bijna overeen, de rest is bijna allemaal meer dan een seconde langzamer...

    • + 0
    • 16 nov 2011 - 13:36

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    17:00 - 19:00

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    17:00 - 19:00

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    12:30 - 13:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    17:00 - 19:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    17:00 - 19:00

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Is het houden van sprintraces op zaterdag een verbetering van het Grand Prix-format?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.322
  • Podiums 50
  • Grand Prix 119
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
Bekijk volledige kalender
show sidebar