user icon

Bottas nu beter bestand tegen geruchtencircuit

  • Gepubliceerd op 12 feb 2016 12:12
  • comments 10
  • Door: Rob Veenstra

Williams-coureur Valtteri Bottas liet vorig jaar zijn hoofd op hol brengen door verhalen dat hij op de shortlist zou staan bij Ferrari. De Fin was door alle geruchten even van de leg. Uiteindelijk besloot de Scuderia om het contract van zijn landgenoot Kimi Raikkonen te verlengen.

Een leerzame ervaring voor Bottas, die niet eerder zo centraal stond in het gespeculeer. Aan Ilta Sanomat verklaarde hij: "Er komt veel meer bij de Formule 1 kijken dan alleen hard rijden in de auto. Hopelijk ga ik in de toekomst beter met dit soort situaties om."

"Het geruchtencircuit is niet het leukste onderdeel van het vak. Echter, ik ben een coureur, ik hou van het sportieve gedeelte en het rijden en ik wil het kampioenschap op mijn naam schrijven. Dan moet je de minder leuke aspecten maar op de koop toenemen."

WK wordt ie nooit

  • 2
  • 12 feb 2016 - 12:31

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Stitch

    Posts: 5.959

    Ik begrijp nog steeds niet, hoe hij er hinder van kon ondervinden om met ferrari in verband te worden gebracht. Dat soort geruchten laat toch je marktwaarde alleen maar stijgen en als je dat niet aan je werkgever kan uitleggen, dan is er iets mis met de communicatie dunkt me. Psychologisch toch niet zo sterk misschien?

    • + 0
    • 12 feb 2016 - 12:23
  • WK wordt ie nooit

    • + 2
    • 12 feb 2016 - 12:31
    • Eens. Eerste teken daarvan is dat hij zo beïnvloed werd door wat halve geruchten, en de volgende fout is dan om dat publiekelijk toe te geven. Zo verkoop je jezelf echt aan de topteams.

      • + 2
      • 12 feb 2016 - 13:25
  • dizzy

    Posts: 1.465

    F1 is een slangenkuil. Naïviteit wordt daar genadeloos afgestraft. Elke coureur zou dat toch moeten weten.

    • + 0
    • 12 feb 2016 - 12:46
  • Kan beter een psycholoog bezoeken dan....

    • + 0
    • 12 feb 2016 - 13:17
  • Tuurlijk, mij zou het motiveren om nog beter te presteren en om aan het Ferrari te laten zien dat het zij het bij rechte eind hem om mij te contracteren. De focus en mindset van Bottas is toch niet helemaal goed dus. Er is nog geen druk want je rijdt er nog niet. Een goede coureur voor Williams en dat is niet negatief bedoeld !

    • + 0
    • 12 feb 2016 - 13:50
  • De enige reden dat het je zou kunnen/mogen beïnvloeden is als je ook daadwerkelijk in gesprek bent met Ferrari..

    Je weet (lijkt mij) zelf wel of de geruchten waar zijn..

    • + 0
    • 12 feb 2016 - 13:52
  • Deze fletse fin is al helemaal van de rel van wat geruchten. In een potentiële wk-auto vrees ik dat hij onder de druk bezwijkt als hij een sterke teamgenoot heeft.

    • + 0
    • 12 feb 2016 - 14:00
  • Bottas blijkt toch meer een tobber dan een topper te zijn.

    • + 0
    • 12 feb 2016 - 14:25
  • Scandinavische piloten zij o zo saai en uitdrukkingsloos tegenwoordig...wanneer staat er daar iemand op zoals een Keke of Ronnie?

    • + 0
    • 12 feb 2016 - 22:15

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

SG Grand Prix van Singapore

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2022

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welk team gaat verrassen in het 2022-seizoen?

Coureursprofiel

  • Team Alfa Romeo Racing
  • Punten 1.595
  • Podiums 61
  • Grand Prix 158
  • Land FI
  • Geb. datum 28 aug 1989 (33)
  • Geb. plaats Nastola, FI
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
18 - 20 maa
Bahrein
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië
8 - 10 apr
Australië
22 - 24 apr
Italië
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika
20 - 22 mei
Spanje
27 - 29 mei
Monaco
10 - 12 jun
Azerbeidzjan
17 - 19 jun
Canada
1 - 3 jul
Groot Brittannië
8 - 10 jul
Oostenrijk
22 - 24 jul
Frankrijk
29 - 31 jul
Hongarije
26 - 28 aug
België
2 - 4 sep
Nederland
9 - 11 sep
Italië
30 - 2 okt
Singapore
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2022

Datum
Grand Prix & Circuit
18 - 20 maa
25 - 27 maa
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
8 - 10 apr
Australië Albert Park
22 - 24 apr
6 - 8 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
20 - 22 mei
27 - 29 mei
Monaco Monte Carlo
10 - 12 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
17 - 19 jun
1 - 3 jul
Groot Brittannië Silverstone
8 - 10 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
22 - 24 jul
Frankrijk Paul Ricard
29 - 31 jul
Hongarije Hungaroring
26 - 28 aug
2 - 4 sep
Nederland Circuit Zandvoort
9 - 11 sep
Italië Monza
30 - 2 okt
Bekijk volledige kalender
show sidebar