user icon

Williams-duo kijkt uit naar Zandvoort

  • Gepubliceerd op 02 sep 2021 09:42
  • comments 12
  • Door: Bob Plaizier

Voor het eerst in jaren staat Zandvoort weer op de Formule 1-kalender. De fans kijken er reikhalzend naar uit. Maar ze zijn niet de enige die er zin in hebben, de coureurs staat ook te trappelen.

De veelbesproken George Russell is een van de snelle heren en kan haast niet wachten om te gaan racen in de duinen.  Op de site van Williams kijkt hij vooruit: "Ik heb echt zin in Zandvoort. Ik heb er een paar keer geracet en het is een fantastisch circuit. Het is golvend en snel en vraagt om een enorme inzet. Om dat te ervaren in een Formule 1-auto zal heel speciaal zijn."

Ook zijn teamgenoot Nicholas Latifi heeft al eens rondjes gereden op het circuit. Haast vanzelfsprekend heeft ook hij er wel zin in. Op de teamsite gaat hij ook wat dieper op zijn verwachtingen in: "Ik hoop dat ik het momentum van Spa mee kan nemen naar Zandvoort. Hoewel ik er sinds 2013 niet meer heb gereden denk ik dat het circuit een intens ritje in een Formule 1-auto zal opleveren. Het is een hoge snelheids-circuit en nogal krap, een heerlijk old-school circuit wat vooral voor een interessante kwalificatie zal zorgen. Het zal interessant worden om de veranderingen aan de baan te ervaren en dan vooral hoe de banking in de auto zal aanvoelen. Hopelijk hebben we er als team alweer een succesvol weekend."

Het gaat Williams vooralsnog voor de wind. De voormalige grootmacht lijkt de weg omhoog te hebben gevonden. In de laatste twee races wist het team dubbele punten te pakken met als absoluut hoogtepunt de tweede plaats van Russell in het geflatteerde weekend op Spa. 

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Misschien leuk om de race highlights van de allerlaatste F1 race op Zandvoort nog eens terug te kijken voordat we deze dagen aan een spiksplintergloednieuwe editie beginnen:

    www.youtube.com/watch?v=0S-jXK0RD6s

    Het eindigde met 3 absolute legendes op het podium.
    Deze video is dan ook zeer zeker de moeite waard.

    • + 1
    • 2 sep 2021 - 09:52
  • nr 76

    Posts: 2.231

    Huh? Gaat het nu opeens wel door?

    • + 0
    • 2 sep 2021 - 10:00
  • Ze hebben vorige in ieder geval al flink geoefend met achter elkaar aan rijden zonder in te halen.

    • + 2
    • 2 sep 2021 - 10:03
    • sambal

      Posts: 1.015

      Of je blijft achter je voorganger rijden, of je hebt het lef om hem in te halen. Nu komen de echte coureurs met ballen aan de beurt.😜

      • + 1
      • 2 sep 2021 - 10:25
  • Laatste keer dat het voltallige Williams team op Zandvoort was, dat was volgens mij in '98,
    met Ralf Schumacher en Alex Zanardi reden ze demo daar.
    Was Pete bij. Mooi dagje

    • + 0
    • 2 sep 2021 - 10:12
    • herstel, was 1999

      • + 0
      • 2 sep 2021 - 10:23
    • Daar was ik ook bij.
      Ralf parkeerde zijn wagen vlak voor mijn neus en bluste zelf zijn geplofte motor omdat de baanmarshalls niet reageerden.

      • + 0
      • 2 sep 2021 - 10:25
    • ik stond zelf in de pitstraat, maar zag het op een scherm gebeuren, een smeulende Williams en een baanmarshall die op z'n dooie akkertje aan kwam sjokken met een ijsje in de hand, toen pakte Ralf van ellende zelf de brandblusser maar :)

      • + 1
      • 2 sep 2021 - 10:29
    • Nou, "smeulend" was niet het juiste woord.
      De motor plofte al bij het uitkomen van de Hugenholz waarbij de vlammen er uit sloegen maar pas bij de Audi S besefte Ralf dat hij de pits nooit meer ging halen.
      Zodra hij stil stond smoorde de dikke rook het vuur maar onder de kap brandde het nog flink.
      Vandaar ook de paniek bij Ralf.
      Waarom die baanmarshall zijn ijsje verkoos boven zijn opdracht is me een raadsel want hij had zich een halve baan kunnen voorbereiden op een langskomende fakkel.
      Och, het was spektakel en het haalde zelfs het nieuws en de kranten.
      Helaas kan ik het nergens terugvinden op YouTube. Ik denk dat mobieltjes toen nog niet zo massaal aanwezig waren. :D

      • + 0
      • 2 sep 2021 - 10:41
    • ik meen me te herinneren dat het een Cornetto met nootjes was, die zijn best lekker.
      Laat die Williams maar fakkelen, eerst m'n ijsje eten voordat het gesmolten is, zoiets moet die marshall gedacht hebben...
      kwestie van prioriteiten stellen ;)

      • + 1
      • 2 sep 2021 - 10:59
    • Beri

      Posts: 4.146

      Ik kies ook een Cornetto boven iets anders..

      • + 0
      • 2 sep 2021 - 11:28
  • Beri

    Posts: 4.146

    Je staat er niet bij stil, maar Williams is het enige team dat in de afgelopen twee races beide keren allebei de auto's in de punten had 😱

    • + 2
    • 2 sep 2021 - 11:30

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 7
  • Podiums 0
  • Grand Prix 53
  • Land CA
  • Geb. datum 29 jun 1995 (26)
  • Geb. plaats Toronto, CA
  • Gewicht 74 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar