user icon
user icon

Coronel: "Hulkenberg ideale teamgenoot Verstappen, Perez duwt je toch alleen maar van de baan"

  • Gepubliceerd op 22 okt 2020 17:20
  • comments 17
  • Door: Brick van Boxtel

Red Bull Racing heeft Max Verstappen al voor het 2021-seizoen vastgelegd, maar wie gaat de tweede coureur worden bij het team uit Milton Keynes. Alexander Albon is de huidige teamgenoot van de 23-jarige Nederlander, maar het lijkt er niet op dat hij zal blijven gezien zijn prestaties.

Helmut Marko gaf eerder al aan dat Albon vervangen zou worden als hij niet ging presteren. Hij moet het dit weekend in Portugal laten zien anders is de kans groot dat hij zijn stoeltje in 2021 kwijt is. Maar wie de vervanger dan moet worden, is onduidelijk. Sergio Perez of Nico Hulkenberg maken een goede kans. Tom Coronel denkt wel te weten welke de beste is. "Je hebt bij Red Bull een tweede coureur nodig die Max kan assisteren, maar dan ook echt een duidelijke tweede coureur. Zoals Ferrari vroeger werkte met Rubens Barrichello, je bent de tweede viool, als Michael achter je rijdt, dan moet je aan de kant", zo zegt hij in een podcast van RN365.

"Ook strategisch zou je in dat geval, bijvoorbeeld bij pitstops, steun kunnen krijgen van je teamgenoot. Max moet nu altijd tegen twee Mercedes-coureurs opboksen. Eigenlijk is er bijna geen keuze als het aankomt op de strategie bij Red Bull. Met Hulkenberg zou je de ene coureur kunnen gebruiken om de andere coureur een voordeel te geven", aldus Coronel, die van mening is dat Hulkenberg beter in de rol past bij Red Bull. 

"Ik verwacht geen verschil tussen de twee als het aankomt op prestaties, maar wel als het aankomt op het luisteren. Perez gaat niet in dienst rijden van Max en wat ik hoop is dat ze iemand vinden die dat wel wil en kan doen, zoals Barrichello dat bij Schumacher deed."

Red Bull heeft sponsor Perez niet nodig

Sergio Perez neemt een hele buidel met geld mee, Coronel denkt niet dat dat nodig is. "Dat is een heel klein plusje, maar dat staat niet tegenover de plus dat je een coureur nodig hebt die het hele team support, die Max support, er tussen gaat zitten en luistert. Dat is wat je nodig hebt, dat gaat Perez nooit doen. Bij Racing Point reden hij en Ocon elkaar ook tien keer van de baan. Als Red Bull een vuist wil maken tegen Mercedes, dan kan dat alleen door samen te werken als team. Zo is Schumacher ook een aantal keren kampioen geworden."

Reacties (17)

Login om te reageren
  • Wanneer wil die hem van de baan duwen dan? als hij op een ronde wordt gezet?

    Hulkie is welkom. Die gaat het ook keihard afleggen hoor maar mits goed materiaal is die waardevoller dan die 2 pipo´s van de afgelopen 1.5 jaar. En die is denk ik gewoon ook sneller dan die 2.

    Hulk. Het gaat gebeuren.

    • + 1
    • 22 okt 2020 - 17:26
    • Kenney

      Posts: 2.201

      "2 pipo's"
      Pipo is een woord dat je voor een Yuji Ide of een Mahaveer Raghunathan gebruikt. Gasly en Albon verdienen meer dan dat.

      • + 0
      • 22 okt 2020 - 17:55
    • John6

      Posts: 4.665

      Gasly zal denk ik geen nieuw contract krijgen, en Albon zal zijn plaats innemen met Yuki Tsunoda die het stoeltje over neemt van Daniil Kvyat.

      • + 0
      • 22 okt 2020 - 18:08
    • Ik denk dat als er iemand gaat dat niet Gasly zal zijn. Al zie ik Gasly in 2022 wel richting Renault vertrekken ter vervanging van Ocon

      • + 1
      • 22 okt 2020 - 18:51
    • John6

      Posts: 4.665

      Wat ik begrepen hebt is dat Gasly niet zo netjes naar Honda en Newey geweest is, dus vandaar ik denk dat het exit voor Gasly is, en zijn contract loopt af en is zover ik weet nog niet verlengd.

      Ik zou ook Gasly erbij houden, maar ik weet niet wat er allemaal gebeurd is rondom Gasly.

      • + 0
      • 23 okt 2020 - 06:58
  • Aviflex

    Posts: 1.075

    hulken berg + 0,200 sec
    perez +0,150 sec
    Ham -0,100

    • + 3
    • 22 okt 2020 - 18:48
    • Stitch

      Posts: 5.079

      In dezelfde auto als Max? Dan gaat Ham voor de bijl hoor ;-)

      • + 1
      • 22 okt 2020 - 21:28
  • “ Je hebt bij Red Bull een tweede coureur nodig die Max kan assisteren, maar dan ook echt een duidelijke tweede coureur. Zoals Ferrari vroeger werkte met Rubens Barrichello, je bent de tweede viool, als Michael achter je rijdt, dan moet je aan de kant."

    Goedzo Coronel, zo alleen won Michael. Weg van het Minste weerstand. Ook leuk om te horen dat de mad Max fans ook niet opzoek zijn naar tegenstand voor Mad Max. Daarom heeft RB Daniel bedankt. RB en Mad Max willen geen strijd binnen het team. Daarom wilde Mad Max niet dat Sainz terugkwam en RB Alonso kon strikken. Mad Max heeft zwakke rijders nodig om te laten lijken dat hij beter is. Duidelijk te zien dat ze geen goede rijders naast Mad Max willen zetten.

    • + 1
    • 22 okt 2020 - 20:31
    • Coronel is niet objectief maar jij zeker ook niet met je kinderachtige 'Mad Max'...

      • + 8
      • 22 okt 2020 - 21:15
    • Wel met je eens zet er Alonso naast..

      • + 0
      • 23 okt 2020 - 00:03
    • Van mij mogen ze Hamilton er naast zetten hoor.. of leclerc of alonso.. zou ik juist super leuk vinden om te zien of Max echt zo goed is als de meeste denken.. denk zelfs dat het Max zelf ook vooruit zal helpen! Want na ricciardo heeft Max heen weerstand meer gehad. Max fan of niet ik teken ervoor!

      • + 1
      • 23 okt 2020 - 01:36
    • Bottas hoeft nooit aan de kant te gaan voor Lewis....dat scheelt.

      • + 1
      • 23 okt 2020 - 09:57
  • Hoe vaak duwde Perez teamgenoot Stroll van de baan? Nooit.

    Hoe vaak duwde Perez teamgenoot Hulkenberg van de baan? Nooit.

    Hoe vaak duwde Perez teamgenoot Button van de baan? Nooit.

    Hoe vaak duwde Perez teamgenoot Koyabashi van de baan? Nooit.

    Maar nee, liever een selectief geheugen natuurlijk. Net alsof Ocon totaal geen schuld trof in die paar botsingen.
    Net alsof Perez een soort crashkid is.

    Het is weer 1 voorbeeld kiezen om een totaal niet kloppende mening volume te geven.

    Ik zeg niet dat Perez beter of slechter is dan Hulk. Maar doen alsof Perez teamgenoten van de baan rost is totale lariekoek.

    • + 4
    • 22 okt 2020 - 21:35
    • ThisGuy

      Posts: 464

      Het is Coronanel die dat beweert. Neem jij die nageboorte serieus dan?

      • + 1
      • 22 okt 2020 - 22:50
    • Ik geloof niet dat Button erg blij was met Perez in Bahrein 2013.

      • + 0
      • 23 okt 2020 - 06:08
    • Joeppp

      Posts: 3.466

      Precies, alleen met Ocon was het heibel en in het begin bij Mclaren maar bij Mclaren was het meer als Ricciardo en Verstappen. Ze waren aan elkaar gewaagd zoals het hoort. Met Ocon was het anders dat was gewoon een persoonlijke strijd die zich uitte op de baan en als je terugkijkt in de historie zoals Damon het beschrijft kan je concluderen dat het probleem voor minstens 50% bij Occon lag.

      • + 1
      • 23 okt 2020 - 07:45
  • Aviflex

    Posts: 1.075

    Alsof max een lieverdje is

    • + 0
    • 23 okt 2020 - 19:43

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar