user icon
user icon

Perez heeft geen interesse in Haas als Mazepin het team overneemt

  • Gepubliceerd op 05 okt 2020 16:59
  • comments 30
  • Door: Rob Veenstra

Sergio Perez lijkt de sleutel te hebben wat betreft de coureursmarkt voor 2021. De meeste stoeltjes zijn bezet maar de Mexicaan is een gewild object vanwege zijn sponsorbudget. Alles wijst erop dat de Mexicaan kan kiezen, en Haas zou de meest serieuze optie zijn wat betreft zijn kansen.

Haas rijdt nu met Magnussen en Grosjean maar heeft publiekelijk kenbaar gemaakt mogelijk beide coureurs te gaan vervangen. Een beslissing daarover is nog niet genomen, maar er zijn wel geruchten over een voorcontract tussen Haas en Perez.

Interesse Perez is weg

De onderhandelingen lijken echter stil te liggen, doordat Dmitry Mazepin een overnamebod heeft neergelegd bij Haas om het team over te nemen. Mazepin is al enkele jaren op zoek naar een F1-team om te investeren maar vooral zodat zijn zoon Nikita Mazepin, die nu F2 rijdt, door kan stoten richting de F1.

Auto Bild-journalist Ralf Bach vertelt echter dat Perez geen interesse meer heeft: "Ik heb bronnen gesproken die zeggen vanuit Italië dat Mazepin het hele team van Haas over wil nemen. Als gevolg hiervan, zo melden dezelfde bronnen, is Sergio Perez niet langer geïnteresseerd om bij Haas te rijden sinds hem is verteld dat de onderhandelingen stil moesten komen te liggen door het overnamebod."

Dat Perez een 180 graden draai maakt zal mede te maken hebben door de huidige situatie. De Mexicaan heeft enkele jaren geleden het team gered van de ondergang, toen Lawrence Stroll Force India kon overnemen. Perez heeft daarna Lance Stroll als teamgenoot, die nu mag blijven en alle nieuwe onderdelen krijgt.

Sindsdien is er een vertrouwensbreuk tussen Perez en Racing Point, die zich gepiepeld voelt door de hele situatie. Eenzelfde situatie zal hij ongetwijfeld willen vermijden in de toekomst, en met papa Mazepin als teameigenaar met Perez die zoon Nikita Mazepin als teamgenoot krijgt belandt de Mexicaan in exact dezelfde omgeving.

Reacties (30)

Login om te reageren
  • amx151

    Posts: 241

    Checko heeft gelijk .

    • + 5
    • 5 okt 2020 - 17:33
  • Snork

    Posts: 9.208

    Perez gaat of naar RBR of richting Indycars. Ik weet niet wat de kwaliteiten van Perez zijn t.o.v. Hulk als het gaat om feedback leveren over de auto. Kan me voorstellen dat de communicatie tussen coureur en team een belangrijke factor voor RBR is om te kiezen voor de tweede coureur. Uiteraard met performance op de baan als hoogste prioriteit.
    Ik denk dat Hulk en Perez elkaar niet veel ontlopen, dus ik ben benieuwd wie dat tweede RBR stoeltje gaat vullen in 2021.

    • + 0
    • 5 okt 2020 - 17:36
    • Perez is beter in termen van snelheid, maximaliseren van kansen en technische feedback en werken met het team. Dat laatste is vooral omdat Hulkenberg dat niet kan opbrengen, niet perse dat Perez hier zo goed in is (hoewel ik dat niet uitsluit).

      • + 0
      • 5 okt 2020 - 22:02
    • d@nny

      Posts: 2.311

      @televisie67, "Dat laatste is vooral omdat Hulkenberg dat niet kan opbrengen"

      Echt?? Heb je daar ook voorbeelden van. Ik heb dit nog niet eerder gehoord.

      • + 0
      • 6 okt 2020 - 10:29
  • Ik wil ‘m echt in de RB zien.

    • + 2
    • 5 okt 2020 - 18:15
  • Mazepin heeft ook contact gezocht met AT voor een zitje voor zoonlief Nikita was vandaag te lezen.

    • + 0
    • 5 okt 2020 - 18:16
  • @

    Posts: 182

    Moet ie ook helemaal niet willen, weer rijden 'in dienst van zoontjelief die toevallig een rijke pappie heeft'

    • + 0
    • 5 okt 2020 - 18:26
  • Jane

    Posts: 239

    It's all about the money.

    • + 0
    • 5 okt 2020 - 19:19
    • It's all about the dumdum dumdumum dum. I don't think it's funny. To see it slip away. It's all about the money, It's all about the dumdum dumdumum dum. And I think we got it all wrong anyway ;)

      • + 3
      • 5 okt 2020 - 21:24
  • Als Haas verkocht wordt zeg ik RedBull of anders lekker Indycar gaan rijden. Kijk wat een pracht carriere mannen als Sato en Rossi daar hebben!

    • + 0
    • 5 okt 2020 - 19:31
  • Ik denk dat Red Bull niet te lang moet nadenken en gewoon Perez een contract aanbieden voor één jaar met een optie voor een tweede jaar. Als Max ná 2020 gaat lopen hebben ze anders helemaal niemand meer die met die auto naar het podium kan rijden en overwinningen kan pakken.

    • + 4
    • 5 okt 2020 - 21:30
  • Als het Checco niet lukt om een goed F1 stoeltje te krijgen, zie ik hem zo zijn bulltje pakken en bij McLaren instappen in de Indycar.

    • + 0
    • 5 okt 2020 - 21:53
    • tlbuis

      Posts: 176

      Denk opzch dat hulk de betere rijder is.

      • + 0
      • 6 okt 2020 - 00:30
    • tlbuis

      Posts: 176

      ik bedoel Perez

      • + 0
      • 6 okt 2020 - 00:31
    • Goeie toevoeging, dat was ik idd nog ff vergeten te vermelden.

      • + 0
      • 6 okt 2020 - 01:07
    • ik denk dat hulk beter is dan checo

      • + 0
      • 6 okt 2020 - 09:34
    • of nee, ik bedoel andersom

      • + 0
      • 6 okt 2020 - 09:34
    • dat checo beter is dan hulk

      • + 0
      • 6 okt 2020 - 09:34
    • hulk is toch die duitser en checo die mexicaan ?

      • + 0
      • 6 okt 2020 - 09:35
    • d@nny

      Posts: 2.311

      Nee, andersom, Hulk is die Duitser en Checo die Mexicaan

      • + 0
      • 6 okt 2020 - 11:58
    • d@nny

      Posts: 2.311

      Of nee, anderom

      • + 0
      • 6 okt 2020 - 11:59
    • Jullie maken de bull (on)nodig ingewikkeld...

      • + 0
      • 6 okt 2020 - 12:24
    • ik snap er geen jota meer van beste formule 1 vrinden...

      • + 0
      • 6 okt 2020 - 13:04
    • flyineddy

      Posts: 338

      Die Duitser is Mexico en Checo de Hulk.
      Zo was het toch?

      Eddy.

      • + 1
      • 6 okt 2020 - 13:53
  • Checo heeft groot gelijk dat hij met wantrouwen kijkt naar een team overgenomen door een rijke Rus die tevens zijn zoontje daar gaat stallen, situatie tont erg veel gelijkenissen met RP.
    Perez gaat op termijn toch aan het kortste eind trekken bij zo'n team, moet iemand met zijn kwaliteiten niet willen. Of het stoeltje naast Verstappen, of Haas gaat door...
    Anders zou ik als ik hem was de Indycars verkennen, of Nascar oid

    • + 1
    • 6 okt 2020 - 07:53
  • Hij heeft groot gelijk maar hij zou er beter aan doen om het niet aan de grote klok te hangen. Het verkleint zijn onderhandelingspositie, nu de andere teams weten dat hij sowieso niet naar Haas gaat.

    • + 1
    • 6 okt 2020 - 09:20
  • Het is inderdaad kansloos om in hetzelfde team te zitten als het zoontje van de baas.

    • + 0
    • 6 okt 2020 - 09:27
  • Slechte zaak voor de F1 als rijke ouders teams opkopen om hun kinderen te kunnen laten racen.

    • + 0
    • 6 okt 2020 - 11:19

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Racing Point
  • Punten 493
  • Podiums 5
  • Grand Prix 115
  • Land MX
  • Geb. datum 26 jan 1990 (30)
  • Geb. plaats Guadalajara, MX
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
13 - 15 nov
Turkije
27 - 29 nov
Bahrein
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
13 - 15 nov
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov
10 - 13 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar