user icon
user icon

Ricciardo verrassend snel met Renault

  • Gepubliceerd op 28 feb 2020 12:59
  • comments 32
  • By: Rob Veenstra

Daniel Ricciardo was vanochtend verrassend de snelste tijdens de laatste ochtend van de testweken in Barcelona. De Renault coureur reed een ronde van 1:16.276.

Het is een beetje een traditie geworden, maar ook in de ochtend zagen we de bekende 'spinners' op de baan. Grosjean en Albon hadden beiden een uitstapje maar konden hun weg vervolgen. Grosjean en Albon vonden zichzelf overigens aan de achterkant van het veld terug.

Vanochtend was ook voor de meeste teams het moment om de C4 of de C5 te monteren. Het veld lijkt dicht bij elkaar te zitten. Vanaf de snelste tijd (Ricciardo) tot en met de achtste plaats van Grosjean zit minder dan acht tienden van een seconde.

Mercedes maakte met 91 ronden de meeste kilometers deze ochtend. We zagen ook dat Hamilton het DAS-systeem voor de eerste keer in deze tweede testweek gebruikte.

Foto's Barcelona, februari 28, 2020

ES Circuit de Catalunya - 28 februari 2020

Reacties (32)

Login om te reageren
  • RBR the kings of spinning..

    • + 1
    • 28 feb 2020 - 13:02
    • En waar blijft die geweldige tijd nu van Albon?

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 13:03
    • RBR heeft gezegd vandaag geen snelle rondes te gaan rijden.
      Bovendien zijn ze nog nieuwe kleine onderdelen aan het testen.

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 13:12
    • Dus RB gaat naar AUS zonder te weten hoe de auto zich gedraagd im qualy trim?

      • + 3
      • 28 feb 2020 - 13:26
    • Vind ik ook wat bijzonder. Het is nu niet dat ze al een aantal relatief snelle tijden eenvoudig rijden zonder een spinnetje

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 13:41
    • Lefkol

      Posts: 715

      Pietje Bell

      Ik hoorde Helmut toch iets anders zeggen van de week. Of is dit al weer achterhaald ? Of lukt Helmut zoals gewoonlijk weer onzin

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 13:43
    • lijkt me wel pietje. al is deze week niks uitgekomen van wat ze hadden gezegt. dus wees niet verbaasd als Max er dalijk even een 1:15 uitgooit.

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 13:44
    • Na alles wat ik gezien heb zou mij dat wel verbazen Royalere....kweenie.....

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 13:48
    • Rimmer

      Posts: 7.562

      Horner beweerde dat ze voor het einde van de dag een aantal snelle ronden zouden doen.
      Max moet het dus gaan laten zien vanmiddag.
      Overigens zou een 1.16.8 op hard ook prima zijn maar laat in iedergeval een tipje van de sluier zien.
      Is het de mensen overigens opgevallen dat Marko en Horner en Max het wekenlang hadden over “we gaan dit jaar voor de titel” en “we moeten het dit jaar laten zien” en “jongste WK ooit”
      Inmiddels is het al afgezwakt tot compleet zwijgen of een “we hebben er vertrouwen in” en “Honda levert goed werk”
      Dat hoeft niks te betekenen maar het is wel opvallend.
      Aan de andere kant rijdt RBR stoïcijns door op vrijwel uitsluitend de harde band met af en toe een gele. Dat betekent meestal dat ze het goed voor elkaar hebben.
      Alleen de vele spins en verloren trackttime vallen daarbij een beetje uit de toon.
      Vanmiddag maar eens extra goed gaan opletten, heb er speciaal vrij voor genomen :)

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 13:48
    • Ik geef alleen maar even door wat Guillaume Rocquelin van RBR
      heeft gezegd. Of ze dat idd niet gaan doen is een tweede.

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 13:49
    • F312

      Posts: 740

      Iedereen roept dat de auto's dit jaar heel veel sneller zijn dan vorig jaar. De pole tijd van vorig jaar was echter heel veel sneller dan wat er tot nog toe gereden is dus nog niemand laat het achterste van zijn tong zien.

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 13:55
    • MadMax2.0

      Posts: 621

      Rimmer had je een vooruitziende blik een 1.16,8 op de C2, toen max deze tijd zette had ik wel even een smile......nu afwachten wat het waard is.....

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 19:57
  • Riciardo heel goed met de mooiste auto van het veld!

    Hopelijk blijft het bij deze livery voor de rest van het seizoen.

    • + 0
    • 28 feb 2020 - 13:04
    • mario

      Posts: 6.359

      Ik hoop ook dat ze deze livery houden... Mi like too :)

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 13:05
    • CliMax

      Posts: 109

      Een echte 'dark' horse idd :)

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 13:29
    • nee, Renault noemt dit zelf de tijdelijke Camo livery..

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 14:47
    • Bah bah jullie klinken als een stel veertigers die nog thuis wonen. Grapje....

      • + 0
      • 29 feb 2020 - 12:22
    • mario

      Posts: 6.359

      @Dreams: Klopt... Ben begin veertig een ik woon thuis.... Wel m'n eigen thuis ;)

      • + 0
      • 29 feb 2020 - 12:33
  • RBR gaat lekker.

    • + 0
    • 28 feb 2020 - 13:05
  • Bottas reed al 1.15.7 vorige week dus zo snel is ricciardo niet

    Verrassend voor Renault misschien

    • + 0
    • 28 feb 2020 - 13:26
    • Rimmer

      Posts: 7.562

      Idd dat Renault dit rijdt in een kwali trim geeft al aan dat ze weer in de middenmoot gaan rijden. Maar goed. Dat wist iedereen al, hebben ze zelf ook al aangegeven.

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 13:42
    • Exactly this.

      Mercedes lijkt nog circa 0.500s sneller dan de rest. Althans, afgaand op bepaalde parameters. Het blijft onduidelijk hoe anderen er werkelijk voor staan en dan heb ik het niet enkel over de Scuderia.

      Kan me ook moeilijk inbeelden dat ze bij Mercedes de motorissues niet tijdig opgelost krijgen. Tenzij ze sensatie willen wekken voor Drive to Survive seizoen 3.

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 13:51
    • JV fan

      Posts: 1.952

      Baan is vergeleken met vorige week ook 6-8 tiende langzamer

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 14:11
  • CliMax

    Posts: 109

    Tonrisso, the king of trolling...

    • + 0
    • 28 feb 2020 - 13:28
    • hahaha aansteller. Iemand maakt een grapje over het spinnen en jij valt deze persoon gelijk aan.

      • + 1
      • 28 feb 2020 - 13:43
    • Aartje stakker inderdaad.

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 14:15
    • CliMax

      Posts: 109

      Was ook een grapje hoor..

      • + 0
      • 28 feb 2020 - 14:27
  • Maastricht

    Posts: 11

    Waar kun je de actuele speedtraps vinden?

    • + 0
    • 28 feb 2020 - 13:47
  • JV fan

    Posts: 1.952

    Best goede tijd, baan deze week schijnt door de temperaturen etc. Ook 6-8 tiende langzamer te zijn

    • + 0
    • 28 feb 2020 - 14:10

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Points 792
  • Podiums 21
  • Grand Prix 106
  • Land Australië
  • Date of b. 1 jul 1989 (31)
  • Place of b. Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar