user icon

Officieel: Toro Rosso vanaf 2020 door het leven als Scuderia Alpha Tauri

  • Gepubliceerd op 30 nov 2019 17:45
  • comments 17
  • Door: Bjorn Smit

Scuderia Toro Rosso zal vanaf 2020 officieel door het leven gaan als Scuderia Alpha Tauri. Dat blijkt uit de voorlopige inschrijflijst van de FIA voor het seizoen 2020.

De naam Toro Rosso verdwijnt hierdoor na 14 jaar uit de Formule 1. Het team begon oorspronkelijk als Minardi, maar werd in 2005 overgenomen door Red Bull en per 2006 ging het team door het leven als Scuderia Toro Rosso. Het team werd door Red Bull Racing ingezet als plaats waar talenten ervaring op konden doen en scoorde één overwinning met Sebastian Vettel in Italië 2008.

Dit jaar stond het team onder de naam Toro Rosso nog twee keer op het podium: Daniil Kvyat werd in Duitsland tweede, terwijl Pierre Gasly twee weken terug in Brazilië als tweede eindigde. Bij die drie podiumplaatsen zal het waarschijnlijk blijven voor Toro Rosso, want vanaf volgend jaar gaat het team dus door het leven met de naam Alpha Tauri.

Alpha Tauri is de naam van het modemerk van Red Bull en door de wissel naar die naam wordt afstand gedaan van de Italiaanse vertaling van Red Bull. Al in oktober gingen de teams akkoord met het voorstel voor de naamswijziging en de FIA heeft dat nu dus officieel gemaakt op de inschrijflijst voor 2020. Het team zal na de contractverlenging met Honda gewoon met de Japanse krachtbronnen blijven rijden volgend seizoen.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • meister

    Posts: 2.552

    Afgekort SAT.

    • + 0
    • 30 nov 2019 - 17:54
    • Sleeping apart together?

      • + 1
      • 30 nov 2019 - 18:06
    • mario

      Posts: 7.853

      LAT of SAT..... Zal mij aan m'n bips roesten, zolang er maar geketst wordt ;-)

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 22:51
  • Het zat er al aan te komen , het is te hopen dat deze naamswijziging een boost in de sales geeft van de kleding

    • + 0
    • 30 nov 2019 - 17:56
    • Zat er aan te komen? De naamswijziging was anderhalf maand geleden door alle teams goed gekeurd... Dat is normaliter de enige hindernis. Wel weer eens tof om na Benneton weer een kledingnaam op de grid te hebben.

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 19:21
  • Patrace

    Posts: 2.590

    Kende het merk niet, maar net even gekeken: dus wat betreft marketing is het wat mij betreft al geslaagd.
    Dit zal het merk vast een boost geven, zeker als ze Gasly en Kvyat leuk als modellen in die kleding gaan fotograferen.

    • + 0
    • 30 nov 2019 - 20:19
  • Kevin

    Posts: 4.926

    Als echte Red Bull fan moet je deze kleding natuurlijk hebben.

    • + 0
    • 30 nov 2019 - 20:58
    • gelijk maar in de hoogste prijsklasse........119 euri voor een overhemd.....mij niet gezien.

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 21:08
    • Bij Cranenbroek in Dongen 7,95€.
      Voor 119 € kleed ik me ongeveer 4 jaar aan, en dan heb ik ook nog 'n Levi Strauss spijkerbroek aan m'n reet.

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 22:36
    • @Ouw-sjagerijn , 4 jaar ???
      Ben je nudist ?

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 22:53
    • mario

      Posts: 7.853

      Echt boeiend is de kleding helemaal niet..... Kan bij de Wehkamp voor een veel mooiere prijs veel mooiere kleding op de kop tikken.....
      Heb ik liever G-Star of Cars....

      • + 0
      • 30 nov 2019 - 22:53
  • Dit is me toch een partijtje oud nieuws.
    Was al maanden bekend en toen zelfs al een topic aan gewijd hier op deze website.

    • + 0
    • 1 dec 2019 - 00:03
    • Sjoan

      Posts: 32

      Er staat toch dat het nu 'Officieel' is, en dat de teams al maanden geleden toestemming gegeven hadden?

      Tsjonge, lezen is echt moeilijk voor sommigen.

      • + 0
      • 1 dec 2019 - 06:34
    • Lezen is voor sommigen inderdaad te moeilijk @Sjoan.

      Zo staat er namelijk dat de naamsverandering in 2020 officieel gaat plaatsvinden en niet "nu", zoals je beweerd.
      Overigens stond dat in de eerdere berichtgevingen ook al.

      Kruip dus maar lekker terug onder je steen en blijf daar maar eventjes.

      • + 1
      • 1 dec 2019 - 08:00
    • Sjoan

      Posts: 32

      Als je echt niet kunt lezen, dan kun je beter gewoon weg gaan, met je bijdehante gedoe. Het is NU officïeel dat de naamswijziging in 2020 ingaat. Tsjongejonge, denk je dat je nu stoer bent ofzo? En en dan nog zo naast zitten, haha, kansloos. Doe de groeten aan je begeleider.

      • + 0
      • 11 dec 2019 - 11:23
  • Snork

    Posts: 11.151

    En dus ook een andere livery? Ben benieuwd.

    • + 0
    • 1 dec 2019 - 12:47
  • Ik heb de collectie even bekeken en kan niet anders zeggen dan: wat een treurnis!

    Ik hoop voor Alpha Tauri dat er genoeg tokkies bestaan die bereid zijn een groot deel van hun (geleende) centjes neer te tellen om hun wansmaak te etaleren. Gezien het succes van al die andere afschuwelijke kledingmerken moet dat geen probleem zijn.

    • + 0
    • 1 dec 2019 - 13:53

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

    Vrije training 3

    13:00 - 14:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 13:00

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    13:00 - 14:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:30 - 17:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar