user icon

Toro Rosso bevestigt Daniil Kvyat en Pierre Gasly voor 2020

  • Gepubliceerd op 12 nov 2019 11:14
  • comments 21
  • Door: Bjorn Smit

Bijna alle stoeltjes in de Formule 1 voor 2020 zijn bezet! Daniil Kvyat en Pierre Gasly zijn zojuist bevestigd door Scuderia Toro Rosso, waardoor er alleen nog een plekje vrij is bij Williams.

Iets eerder op dinsdagochtend kondigde Red Bull Racing al aan dat Alexander Albon ook in 2020 bij het Oostenrijkse team rijdt en enkele minuten later volgde de bevestiging van wat daardoor eigenlijk al heel logisch was: dat Gasly en Kvyat ook in 2020 het rijdersduo van Toro Rosso vormen. Eerder kondigde Helmut Marko al aan dat de drie overgebleven Red Bull-zitjes naar deze coureurs zouden gaan.

Gasly keerde halverwege dit seizoen terug bij het team waarmee hij in 2018 debuteerde in de Formule 1. "Ik ben erg blij dat ik in 2020 bij het team kan blijven en ik weet zeker dat we spannende uitdagingen voor ons hebben. Toro Rosso heeft mij ieder seizoen de beste kansen gegeven om te presteren en ik ben enorm gemotiveerd en toegewijd om ze terug te betalen met de best mogelijke resultaten volgend jaar", verklaart de Fransman.

Kvyat behaalde dit jaar de tweede podiumplaats ooit van Toro Rosso en is ook blij dat hij mag blijven. "Ik ben erg blij, want ik voel me hier erg op mijn gemak, ik kan het team en zij kennen mij. Het is dus makkelijk te begrijpen wat iedereen nodig heeft. We hebben samen geweldige dingen bereikt, zoals ons podium in Duitsland dit jaar, dus ik hoop volgend jaar weer een zeer sterk seizoen af te leveren voor dit team."

Teambaas Franz Tost is blij dat Gasly en Kvyat aanblijven voor 2020. "Beiden hebben ze dit seizoen zeer goede prestaties laten zien en ze hebben in hun F1-jaren bewezen competitief te zijn, ze kunnen het maximale uit het potentieel van de auto halen en ze geven waardevolle feedback om verbeteringen door te voeren. Dit jonge maar ervaren duo, hopelijk in combinatie met een competitieve auto, zullen de beste factoren zijn om een succesvol 2020 te hebben."

Met nog twee races te gaan staat Toro Rosso op de zevende plaats in het kampioenschap voor constructeurs. Racing Point heeft een voorsprong van een punt op het Italiaanse team, dat verder weinig te vrezen heeft van Alfa Romeo en Haas F1 op de plaatsen 8 en 9.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Goede keuze om Kvyat te behouden.
    Gasly krabbelt nu ook weer redelijk terug al zie ik hem niet meer terugkomen bij RBR

    • + 0
    • 12 nov 2019 - 11:18
    • Rust en stabiliteit. Top! In 2021 weer tijd voor vers jong talent.

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 11:20
    • Nikos

      Posts: 276

      Kvyat valt mij eerlijk gezegd erg tegen, vooral de 2e seizoenshelft. Hij vervalt weer in zijn oude torpedo vorm en Gasly is duidelijk sneller.

      • + 2
      • 12 nov 2019 - 11:22
    • jarka

      Posts: 1.004

      Tot zover dus opleiding team voor RB met alle respect voor beiden maar ze zijn het beiden dus net niet.

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 11:37
    • Ben zo langzamerhand wel klaar met Kvyat, maar ja rusland is een grote markt voor de blikjes.

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 17:35
    • Wie gaan ze anders in die wagen gooien? Ze hebben letterlijk niemand om er in te zetten.

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 17:43
    • Volgend jaar heeft Alpha Tauri een dubbele agenda... Naast RB ondersteunen moet het een compleet nieuw merk promoten. Met stabiliteit in het team is er minder risico voor het nieuwe merk om imago schade op te lopen.

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 23:01
  • Een zwaktebod. Toro Rosso was ooit het team waar jong talent werd voorbereid voor een stap naar het grote Red Bull. Nu hebben ze 2 ex-RBR rijders die beide te traag en te licht zijn bevonden. Er zit geen enkele toekomst in deze 2 jongens. Gasly was een totale clusterf*ck bij RBR en Kvyat op zijn beurt moet het nu steeds afleggen tegen Gasly. Wat wil je nou met deze 2 jongens? Eindeloos bij Toro Rosso laten rijden in de komende jaren?

    Ik had gehoopt op een iets stoerdere keuze van Red Bull. Had bijvoorbeeld die Japanner van Honda erin gezet, dan had je PR-technisch ook heel wat meer bereikt.

    • + 4
    • 12 nov 2019 - 11:18
    • Mojito

      Posts: 4.481

      Iets met licentiepunten.

      • + 2
      • 12 nov 2019 - 11:25
    • Gasly was wellicht te licht bevonden voor RBR, nog niet op niveau of wat dan ook, denk wel dat hij potentie heeft..
      De keuze voor Kvyat daar begrijp ik niets van, pure armoede, was niks en wordt niks..

      aan de andere kant, wel goed voor entertainmentwaarde zo'n dwaas erbij ;)

      • + 2
      • 12 nov 2019 - 11:27
    • Ja maar.... "ik kan het team en zij kennen mij" aldus Kvyat volgens dit artikel, dus dan zal het wel.

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 11:41
    • jarka

      Posts: 1.004

      Zonde maar misschien hopen op wat centjes uit Rusland ik kan zo wel een paar betere opnoemen

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 11:44
    • RBH2019

      Posts: 1.345

      Ten opzichte van de afgelopen jaren een behoorlijk stabiele grid. We hadden erg veel nieuwkomers laatste 2 jaar, dit is misschien niet alleen logisch maar ook goed. Zelfs de F2 kampioen komt niet naar de F1. En een heel groot deel van de aankomende talenten (voor zover die op het niveau van Russell en Norris zitten) hebben niet te punten. Dus tja.

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 11:50
    • @Wouter666 wat moeten ze anders? In ieder geval zijn ze goed gekleed volgend jaar bij Toro Rosso.

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 19:48
  • Leo

    Posts: 86

    Jammer dat er van die ervaren coureurs bij Torro Rosso blijven zitten. Imo een opleidingsteam.

    • + 0
    • 12 nov 2019 - 11:50
  • Pfff, Kvyat begint weer aardig door het ijs te zakken laatste tijd... Zal mij niet verbazen als het zn laatste RBR jaar is ... Gasly lijkt zich te herstellen van zn RB avontuurtje, maar het wachten is op een fris jong RBR talent bij STR , (of hoe het dan ook heet volgendjaar) ....

    • + 0
    • 12 nov 2019 - 13:27
    • Denk dat TR haar laatste jaar in gaat.

      • + 0
      • 12 nov 2019 - 17:55
  • snailer

    Posts: 2.877

    Hoewel het me een beetje pijn doet het te zeggen, Kvyatt verziekt te vaak zijn race de laatste tijd, moet ik toch zeggen dat zijn basissnelheid in de race hoger is dan de snelheid van Gasly. De afgelopen twee races passeerde hij Gasly ook op de baan. Dat hij zijn resultaten zelf om zeep hielp de afgelopen twee races was dan ook direct de reden dat een aantal gelijk hebben naar mijn idee. Kvyatt is niet goed genoeg voor F1. Pijnlijk voor me om te erkennen. Ik heb nu eenmaal altijd een zwak voor hem gehad. Maar ook Gasly is gewoonweg niet goed genoeg.

    Gelukkig hebben alle twee volgend jaar de kans het tegendeel te bewijzen.

    • + 0
    • 12 nov 2019 - 20:10
  • Het opleidingsteam heeft een probleem en dat is Helmut Marko. Deze man brandt jong talent zo snel af dat er überhaupt geen nieuwe aanwas kan ontstaan.

    • + 0
    • 12 nov 2019 - 20:21
    • MisterT

      Posts: 1.664

      Misschien zijn ze ook gewoon niet goed genoeg? Je kunt ook niet elke keer een topper halen. Van heel de grid zijn er misschien 8 echte toppers.

      • + 0
      • 13 nov 2019 - 09:30
  • Gasly snap ik nog wel, maar Kvyat heb ik wel gezien zo onderhand. Blijkbaar hebben ze een chronisch tekort aan talent in het RB programma

    • + 0
    • 12 nov 2019 - 21:03

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Toro Rosso
  • Punten 162
  • Podiums 3
  • Grand Prix 76
  • Land Rusland
  • Geb. datum 28 apr 1994 (25)
  • Geb. plaats Ufa, Rusland
  • Gewicht 58 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar