user icon

Williams geen optie voor Nico Hülkenberg: "Zie mezelf wel bij Alfa racen"

  • Gepubliceerd op 01 nov 2019 19:05
  • comments 15
  • Door: Dieter Rencken & Bjorn Smit

Nico Hülkenberg sluit een terugkeer naar Williams in 2020 uit. De Duitser vindt het daarvoor niet het juiste moment. Wel ziet hij zichzelf volgend seizoen voor Alfa Romeo racen.

Het is nog altijd onzeker waar de toekomst van Hülkenberg ligt. Aan het eind van het lopende seizoen moet hij na drie seizoenen vertrekken bij Renault. Het Franse team gaf de voorkeur aan de jonge Esteban Ocon als teamgenoot van Daniel Ricciardo. Omdat de meeste zitjes voor 2020 al bezet zijn, is het hoogst onzeker of Hülkenberg komend seizoen wel in de Formule 1 te bewonderen is.

Een van zijn kansen ligt bij Williams, dat nog een teamgenoot moet kiezen voor George Russell. Hülkenberg sloot na een vraag van GPToday.net echter uit dat hij die teamgenoot wordt. “Ik denk dat zij iemand anders nodig hebben. Ik denk dat ik op dit moment, waar ik nu sta in mijn carrière en waar zij zijn, niet de juiste persoon ben. Qua timing is het gewoon niet goed. Met alle respect voor het team zie ik het niet gebeuren.”

De enige andere kans op een racezitje in de Formule 1 ligt bij Alfa Romeo. Kimi Raikkonen is al bevestigd voor 2020, maar de identiteit van zijn teamgenoot is nog onbekend. Hülkenberg heeft daar wel oren naar en stelt dat hij in gesprek geweest is met het Italiaanse team. “Daar zie ik mezelf wel rijden." Wat echter geen optie is, is een jaar aan de zijlijn toekijken als test- en reservecoureur.

“Misschien race ik wel liever een heel jaar niet. Op dit moment weet ik het gewoon niet. Het hangt af van wat hier gebeurt en hoe het zich ontvouwt. Zodra ik dat antwoord heb, zal ik kijken naar andere dingen. Zoals ik eerder al gezegd heb, wil ik niet gehaast ergens in springen om maar te racen. Het moet iets zijn wat ik leuk vind, een uitdaging, iets wat spanning bij mij oproept. Daarop heb ik nog geen perfect antwoord.”

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Polleken

    Posts: 880

    Bij Williams moet hij geld meebrengen en dat heeft hij niet nodig . Is mijn mening

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 19:16
    • Nee dat heeft hij niet (dat geld)

      • + 0
      • 1 nov 2019 - 19:29
    • Hij moet wel gek zijn om op dit tijdstip in zijn carrière geld te gaan betalen voor het feit dat hij volgend seizoen steevast achteraan mag rijden. Dan zou ik nog liever stoppen. Hoop dat hij bij Alfa kan komen.

      • + 3
      • 1 nov 2019 - 20:00
  • chassis

    Posts: 273

    Gewoon naar RB in een Bottas rol. Perfecte kandidaat.

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 19:22
    • Nee hij is overhyped gewoon stoppen geen enkele top team wil hem...... Dat hij Nederlands praat voor de camera betekent niet dat RB hem moet halen

      • + 3
      • 1 nov 2019 - 19:33
    • Wel aardige coureur en zeker een waarde voor het middenveld maar ik wordt er niet rauwig om wanneer ik hem zie vertrekken. Wel vind ik het jammer dat hij plaats moet maken voor een mindere coureur als latifi (gewoon in het geheel genomen qua rijders op de grid)

      • + 0
      • 1 nov 2019 - 19:55
    • chassis

      Posts: 273

      Je papegaaid goed, Messi! Lekker belangrijk dat hij Nederlands spreekt. Ik overhype hem niet. Vind hem net zo saai, als Bottas. Rb heeft een ervaren tweede coureur nodig die punten pakt. Heb jij een betere ervaren optie, die geen herrie schopt?

      • + 1
      • 1 nov 2019 - 20:00
    • Ferdi12

      Posts: 166

      @ Messi
      Hulkenberg verslaat Ricciardo regelmatig in de kwali...vind ik niet slecht.
      RB zal hem niet halen maar hij hoort zeker nog in F1 thuis.

      • + 1
      • 1 nov 2019 - 20:29
  • PKracing

    Posts: 607

    Joh RB doe niet zo moeilijk zet hem voor 1 jaar in de RB. Gun hem een podium ergens mooie marketing en geef Max een sterkere collega

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 19:54
    • Mooie marketing? "Max verstappen wint, RB red roemloze carrière Hulkenberg met eerste podium..." Nee marketingtechnisch verschrikkelijk.

      • + 0
      • 1 nov 2019 - 19:57
    • Snork

      Posts: 5.708

      Hulk een jaartje naar RB? Zo werkt het volgens mij niet bij RB. En wie verliest dan een zitje voor 2020? Kvyat, Gasly, Albon?

      • + 0
      • 1 nov 2019 - 20:39
    • Sterkere collega? leuke vent en middelmatige rijder meer ook niet...

      • + 0
      • 1 nov 2019 - 20:53
  • LimboF1

    Posts: 4.018

    Ik denk dat Alfa Romeo hem echt een kans moet geven, die GIO is nu ook niet echt een topper en denk dat ze met HUL een sterke rijder hebben.
    Hij is geslachtofferd voor Ocon en ben benieuwd of ze daar geen spijt van krijgen.

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 21:16
    • AUDI_F1

      Posts: 1.407

      Ben het helemaal met je eens. Hoop ook dat de Hulk een zitje krijgt in het dan oudste rijders team...

      • + 0
      • 2 nov 2019 - 14:03
  • jd2000

    Posts: 2.907

    Hulkenberg, onze knuffelduitser zal een nieuwe hobby moeten zoeken. Na een F1 carrière met weinig hoogte- en dieptepunten is het klaar. Face it.

    • + 0
    • 1 nov 2019 - 21:57

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 279
  • Podiums 0
  • Grand Prix 102
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 19 aug 1987 (32)
  • Geb. plaats Emmerich am Rhein, Duitsland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,84 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
-
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
-
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar