user icon
user icon

Magnussen wil de Nordschleife op de F1 kalender

  • Gepubliceerd op 22 aug 2019 09:59
  • comments 19
  • Door: Danny Sosef

Het is een onwerkelijk scenario, maar Kevin Magnussen zou het zeer op prijs stellen als hij de kans zou krijgen om met een F1-auto te racen op de ontmoedigende Nordschleife van de Nürburgring. In een interview met het Duitse Auto Motor und Sport gaf Magnussen toe dat hij een grote belangstelling had voor de geschiedenis van de F1.

Magnussen wilde rijden in jaren '70

De Haas-coureur onthulde dat als hij terug in de tijd kon gaan, hij begin jaren '70 zijn voorkeur zou geven aan de periode waarin hij aan de F1 zou deelnemen. "Ik vond vooral de tijd van het begin van de jaren '70 leuk, de Formule 1 was toen nog iets nieuws. Het was zeer puristisch. Op dat moment was het werk moeilijker voor de coureurs. Vandaag is alles zo perfect. Aan alles wordt gedacht. Het is allemaal zo veilig. Ik zeg niet dat de veiligheid slecht is. Maar dat brengt ook een aantal negatieve aspecten met zich mee."

Kritiek op circuits

Velen bekritiseren inderdaad de moderne en klinische omgeving van de sport in termen van actieve veiligheidsmaatregelen, zoals de introductie van de halo of de passieve veiligheidsnormen die de huidige circuitontwerpen dicteren.

"Ik zou graag betere circuits willen hebben. Er zijn zoveel geweldige circuits over de hele wereld die ons veel meer plezier zouden brengen. Begrijp me niet verkeerd: we hebben al een aantal goede circuits op de kalender staan, maar er zijn er enkele die niet tot de beste behoren."

Op de vraag of hij de F1 terug wil zien keren naar de 22,8 km lange Nordschleife op de Nürburgring, waar voor het laatst in 1976 met F1-wagens geracet werd, antwoordde Magnussen met een nadrukkelijke vraag: "Ja, ik zou er meteen zijn. Laten we dat doen!"

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Fibonacci

    Posts: 548

    Magnussen zou geen drie seizoenen overleven. Die gaat er ergens keihard vanaf in een vierwieldrift en raakt met 100 liter benzine aan boord een slecht vastzittende vangrail. Of een ander scenario.

    • + 3
    • 22 aug 2019 - 10:15
  • Ja, ik begin hem steeds leuker te vinden vriend Kevin. Lekker knallen door de groene hel!

    • + 2
    • 22 aug 2019 - 10:15
  • Mag ik hem maken?
    Ja, ik maak hem.

    Dan had je tegen James Hunt niet hoeven zeggen "you can suck my balls Honey" want die zou 'n glas whisky opdrinken, eraan zuigen en weer 'n glas whisky drinken en daarna met twee vrouwen in bed duiken.
    Thats my boy.....

    • + 2
    • 22 aug 2019 - 10:18
    • ik zie die reactie van Kevin Magnussen al voor me

      "suck my balls ho..........HEH WTF MAN??!!"

      • + 3
      • 22 aug 2019 - 10:34
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.401

      Ik denk dat Magnussen geen eens tot dat punt had gekomen. Met zijn huidige rijstijl had hij binnen een seizoen zijn naam op een eeuwige lijst gegraveerd, en wel die van verongelukte coureurs.

      • + 1
      • 22 aug 2019 - 10:37
    • Arran

      Posts: 1.046

      Tsun-tzu ja, maar wellicht rijd hij nu zo, omdat je nu ook zo KAN rijden.
      Durf te wedden dat als Hunt nu in deze wagens zou strijden tegen Lauda het ook anders zou gaan als toen.

      Ik zou ben ook stukkie voorzichtiger zijn in een ouwe jaren 70 bak, als in een moderne 2019 auto , en dan heb ik het niet eens over met 200km/u over een circuit stormen vol in gevecht met een ander.

      (TBH... ik droom ervan om ooit eens een F1 wagen te besturen, maar ik zou nooit en te nimmer in bv een lotus 49 durven te stappen..)

      • + 0
      • 22 aug 2019 - 11:52
  • Arie54

    Posts: 3.018

    Hoewel zéér onwaarschijnlijk ben ik helemaal vóór. Heb hele mooie herinneringen aan Grand Prix daar in de jaren '70. Voor zo'n DM 50,00 (= Euro 22,00) had je het hele weekend camping, parkeren en toegang tot het circuit.

    • + 0
    • 22 aug 2019 - 10:18
    • Ik geloof dat je voor DM 50 een maand lang huur kon betalen of iemand voor koud kon laten maken.

      Die goeie ouwe tijd xd xd.

      • + 0
      • 22 aug 2019 - 12:52
  • Supersoft

    Posts: 915

    Mot je zolang w88 tot ze weer es voorbij komme ;-)

    • + 1
    • 22 aug 2019 - 10:18
    • Das het enige nadeel ja. Met het huidige f1 circuit erbij zo'n 25 km. Dan komen ze maar zo'n 12 keer langs...

      • + 0
      • 22 aug 2019 - 10:28
    • Arie54

      Posts: 3.018

      Heb je tijd om je bbq te bedienen en nog een kratje bier te pakken.

      • + 1
      • 22 aug 2019 - 12:48
  • Clubbtraxx

    Posts: 98

    Wat denkt die poppesnor wel? Gaat ie zelf ws niet overleven gezien zijn klappers op 'normale' circuits.

    • + 0
    • 22 aug 2019 - 13:59
  • Vind het een leuk idee maar met de huidige F1 snelheden zal de Nordschleife heel HEEL zwaar omgebouwd moeten worden om het veilig genoeg te maken volgens de normen van nu. Daarnaast is het natuurlijk de vraag of het hedendaagse F1 publiek wel warm loopt om een GP te bezoeken waar ze maar ongeveer 18 rondjes rijden per Grand Prix.

    • + 0
    • 22 aug 2019 - 14:09
  • Lekker stoere opmerking.
    Goed voor je imago.
    Ik vind het een beetje gemaakt mannetje.
    Als ik hem als F1 coureur mag beoordelen geef ik hem een 4,5 uit 10

    • + 1
    • 22 aug 2019 - 14:41
    • Maar wat vind je van zijn idee?

      • + 0
      • 22 aug 2019 - 16:28
    • Lijkt me prachtig
      Maar financieel onmogelijk

      • + 0
      • 22 aug 2019 - 18:21
  • Dat zou geweldig zijn. 12 rondjes vol gas door die groene hel. Dan worden de mannen van de jongetjes onderscheiden.

    • + 0
    • 22 aug 2019 - 16:27
  • Tja, dat gaat niet lukken Kevin, je schrijft zeker twee chassis af op de vrijdag en de zaterdag. Pak nog de enorme schade die je teammaat zal rijden, je hebt niks meer om in te rijden op de zondag.

    • + 0
    • 23 aug 2019 - 08:44

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 103
  • Podiums 0
  • Grand Prix 89
  • Land DK
  • Geb. datum 5 okt 1992 (27)
  • Geb. plaats Roskilde, DK
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel