user icon

Haas F1 overweegt teamorders te gebruiken na nieuwe clash Grosjean en Magnussen

  • Gepubliceerd op 29 jul 2019 10:13
  • comments 19
  • Door: Bjorn Smit & Dieter Rencken

De kans is aanwezig dat Haas F1 vanaf de Hongaarse Grand Prix gaat werken met teamorders, nadat Romain Grosjean en Kevin Magnussen op Hockenheim wederom met elkaar in aanraking kwamen.

Na een drietal puntloze races lukte het Haas F1 weliswaar om punten te scoren in Duitsland, maar teambaas Günther Steiner was niet blij met de manier waarop. Grosjean pakte P7 en Magnussen werd achtste na de straffen voor Alfa Romeo, maar bij het Amerikaanse team ging het na afloop vooral over de nieuwe botsing tussen de teamgenoten.

Steiner gaat coureurs voor Hongarije toespreken

Op Silverstone kegelden Grosjean en Magnussen elkaar al in de eerste ronde uit de race, wat voor woede zorgde bij Steiner. In Duitsland gaf hij aan dat hij nog steeds geïrriteerd was naar aanleiding van die crash, waarbij hij zijn coureurs opdroeg om elkaar niet te raken in Duitsland. Dat mislukte dus en was Steiner na de race op Hockenheim wederom boos. Voor de toekomst overweegt hij teamorders.

"Ik moet erover nadenken, maar er zijn niet veel opties. Op een gegeven moment moet er iets aan gedaan worden. Normaal probeer ik dat te voorkomen, want je weet dat ik van racen hou en ik vind dat we dat zouden moeten doen. Maar als het altijd tegen ons werkt, dan kan het niet door blijven gaan. Vandaag hebben we geluk dat er niets gebeurde, ze waren er allebei bij, maar het had opnieuw kunnen gebeuren.

Steiner is van plan om eerst het incident goed te analyseren, voordat hij gaat ingrijpen. Ook is hij van plan om Grosjean en Magnussen voor de Hongaarse Grand Prix van komend weekend streng toe te spreken. "Ik heb het niet goed gezien, maar ik wil er eerst goed naar kijken en even tot bedaren komen. Daarna moet ik kijken wat ik eraan ga doen."

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Kubica

    Posts: 3.320

    Ik kan niet wachten op de Netflix serie over dit seizoen !!

    • + 4
    • 29 jul 2019 - 10:17
    • Ja dat moet echt een geweldige serie worden.

      Haas met de botsende rijders, rich energie geneuzel en dat onder aanvoering van Gunther Steiner die geen blad voor ze mond neemt. Die heeft wat telefoontjes gehad met Gene.

      Dan de special over het 125 jarige bestaan van Mercedes, poehh dat wordt ook een mooie aflevering.

      • + 2
      • 29 jul 2019 - 10:36
    • Haha, ik kijk er ook al naar uit!

      • + 0
      • 29 jul 2019 - 14:42
  • Ben benieuwd met wie ze volgend seizoen doorgaan. Jammer voor Haas. Zit niet echt mee dit seizoen.

    • + 0
    • 29 jul 2019 - 10:19
    • Nou.... na die straf voor Alfa viel het dit weekend nog wel de goede kant op!

      • + 0
      • 29 jul 2019 - 10:46
  • Snork

    Posts: 5.802

    Steiner had eerst het issue met het begrijpen van de banden, nu begrijpt hij zijn coureurs ook al niet meer.

    • + 0
    • 29 jul 2019 - 10:21
    • masf1

      Posts: 5.888

      Het is gewoon een banden probleem bij Haas,coureurs hebben een slechte band,wheel gun probleem waardoor de band los gaat tijden het rijden,banden die niet werken tijdens de race,wat is er toch aan de band?

      • + 2
      • 29 jul 2019 - 10:32
    • Kubica

      Posts: 3.320

      Misschien iets minder losbandig leven?

      • + 0
      • 29 jul 2019 - 14:59
  • Eén teamorder is voldoende: 'Grosjean, you're fired!'

    • + 5
    • 29 jul 2019 - 10:34
    • He shit, die had ik willen maken..

      Eens iig

      • + 0
      • 29 jul 2019 - 11:32
  • Grosjean moet er absoluut uit. Maar ergens begin ik ook steeds meer te twijfelen over Magnussen... want als Grosjean gewoon op snelheid is, is Magnussen wel de mindere.

    Nog steeds zou ik hier graag Alexander Rossi als Amerikaan zien (en die kan echt wel sturen). Dat in combinatie met bijvoorbeeld Ocon of Wehrlein (laatst genoemde is ook zo iemand die zwaar onderschat werd).

    • + 1
    • 29 jul 2019 - 10:37
    • Waar Grosjean van mij echt credits krijgt is het aan durven om terug te gaan naar de eerste Spec om vervolgens gewoon echt sneller te zijn. Naar mijn idee begrijp je dan echt hoe een race auto werkt.

      Ik denk eerlijk gezegd dat Haas meer heeft aan Grosjean.

      • + 2
      • 29 jul 2019 - 10:41
    • @Motori,
      Grosjean is qua snelheid ook gewoon een betere coureur dan Magnussen, maar Grosjean gaat als coureur weer heel slecht om met tegenslagen, en komt dan in een negatieve spiraal terecht waarin hij veel te veel fouten maakt.

      Daarom vind ik beide gewoon niet goed genoeg (Magnussen liet bij McLaren en Renault al zien geen topper te zijn).

      Er zijn best wel goede andere opties te bedenken, en Haas doet er goed aan daar écht eens naar te kijken en niet eeuwig hetzelfde duo aan te houden.

      • + 1
      • 29 jul 2019 - 10:48
    • ringo

      Posts: 2.562

      Magnussen is goed in zijn goede dagen maar kan ook een smerige rijder zijn. en grosjean te opportunist.

      • + 0
      • 29 jul 2019 - 16:40
  • onetimer

    Posts: 296

    Ik krijg zo het gevoel dat de Haas coureurs dit weekend het weer met elkaar aan de stok krijgen. Grosjean is dan zeer waarschijnlijk de hoofdschuldige.
    Als ik Netlfix was zou ik heel een groot team rond Haas positioneren.

    + 0 Reageren 25 jul 2019 - 13:54

    • + 0
    • 29 jul 2019 - 10:49
  • GHM65

    Posts: 510

    Hoe lang moet deze soap nog duren? Veel fans van Steiner n.a.v. zijn persoonlijkheid en optreden maar moet hij niet eens doorpakken?

    • + 0
    • 29 jul 2019 - 11:51
    • AirJan

      Posts: 1.147

      Haas lijkt me een van de weinige teams die scherp hun budget in de gaten houden. Als je met ingrijpen dus bedoelt dat hij een van de twee rijders moet vervangen dan zullen ze echt niet over een nacht ijs gaan om dit te doen.

      • + 0
      • 29 jul 2019 - 12:00
    • GHM65

      Posts: 510

      Goed punt @Arjan
      Maar ik zou dat dan toch maar doen. Die 2 rijders sporen namelijk niet helemaal.

      • + 1
      • 29 jul 2019 - 14:01
  • MosyB

    Posts: 311

    lijkt mij dat de engineers ook ff een waarschuwing kunnen geven aan de rijders.. he prutser, je gaat nu je teammaat inhalen --> pannenkoek, je teammaat gaat je inhalen

    • + 0
    • 29 jul 2019 - 11:58

Gerelateerd nieuws

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Test kalender

Yas Marina Circuit - Bandentest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Moet de Braziliaanse Grand Prix naar Rio de Janeiro verplaatst worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Team profiel