user icon


Marko: "Hele pakket Red Bull Racing werkt beter door nieuwe voorvleugel"

  • Gepubliceerd op 12 jul 2019 16:56
  • comments 24
  • Door: Bjorn Smit

De nieuwe voorvleugel van Red Bull Racing in Oostenrijk lijkt daadwerkelijk voor een doorbraak te hebben gezorgd met de RB15. Het hele pakket werkt beter door de nieuwe vleugel, zo denkt Helmut Marko.

Red Bull heeft zich in 2019 wederom rap ontwikkeld. Bij aanvang van het seizoen kon het Oostenrijkse team zich nog niet meten met Ferrari en Mercedes, maar door de snelle introductie van upgrades lijkt het team inmiddels de strijd aan te kunnen gaan met Ferrari. Dat illustreerde de race op de Red Bull Ring, waar Max Verstappen uiteindelijk als eerste over de meet kwam.

teambaas Christian Horner kon op dat moment nog niet verklaren waarom de RB15 ineens zoveel sterker geworden is. Wel vermoedde hij dat de nieuwe voorvleugel, die in Oostenrijk geïntroduceerd werd, eraan bijgedragen heeft. "We kunnen deze significante verbetering nog niet verklaren. De nieuwe voorvleugel hielp ons, maar we verwachtten niet dat het verschil zo groot zou zijn", vertelde hij aan Auto, Motor und Sport.

Twee tot drie tienden tijdwinst door voorvleugel

Op Silverstone lijkt talentscout Marko inmiddels zeker te weten dat de voorvleugel voor de stap voorwaarts gezorgd heeft. Door de nieuwe configuratie werkt het hele pakket beter, waardoor er twee tot drie tienden tijdwinst geboekt is. "De nieuwe voorvleugel heeft ons een betere balans bezorgd. De onderstuur is nu verdwenen en daardoor krijgen we de banden ook beter in het window."


Reacties (24)

Login om te reageren
  • Dat is goed nieuws voor de fans van Red Bull Racing en Red Bull Racing zelf.

    • + 1
    • 12 jul 2019 - 16:59
  • Edward M

    Posts: 728

    Zie het gat naar MCL alleen maar kleiner worden niet groter over 1ronde in de wedstrijd is er weer geen strijd zal hooguit p5 worden als Ferrari het niet verkloot.

    • + 2
    • 12 jul 2019 - 16:59
    • McLaren komt eraan. Oke aan de racepace moet er nog veel gebeuren maar qua pure snelheid over 1 ronde komt McLaren met de Grand Prix iets dichterbij. Maar laat die Marko vooral gerust door jodelen.

      • + 0
      • 12 jul 2019 - 17:08
    • sambal

      Posts: 786

      Maar de race duurt meer dan 1 rondje..;)

      • + 4
      • 12 jul 2019 - 17:16
    • Dat klopt als een zwerende vinger. Vandaar dat ik ook zei dat er aan de racepace nog veel moet gaan gebeuren. Maar McLaren is weer in opmars.

      • + 1
      • 12 jul 2019 - 17:21
    • In de race eindigt MCL weer op een ronde. Op positie 7. Een vooruitgang maar nog steeds ver achter de top 3. In de race gaat Red Bull beter dan Ferrari. Die verliezen nog teveel in de bochten.

      • + 2
      • 12 jul 2019 - 18:43
    • tour71

      Posts: 578

      mclaren blijft een renault motor houden.... honda ontwikkelt zich sneller..

      • + 1
      • 12 jul 2019 - 19:27
  • Naldor

    Posts: 691

    Zelf Gasly werkt beter met de nieuwe voorvleugel ;-)

    • + 2
    • 12 jul 2019 - 17:00
  • Leuk maar dat pakketje werkte voor geen ene meter vandaag bij de NR1 rijder. Dus aan de slag.

    • + 0
    • 12 jul 2019 - 17:09
    • Je moet je er wel aan kunnen aanpassen natuurlijk. SuperPierre ging als vergif.....misschien kan die dat beter?

      • + 3
      • 12 jul 2019 - 17:17
    • Nu hou ik er weer mee op hoor......;)

      • + 0
      • 12 jul 2019 - 17:21
    • Misschien niet. Leuk he? Geniet er nog maar 12 uurtjes van :p

      • + 0
      • 12 jul 2019 - 17:21
    • 12? roy wel scherp blijven. 22 bedoel ik :p

      • + 0
      • 12 jul 2019 - 17:26
    • Om de problemen heen rijden is toch het toverwoord?

      • + 1
      • 12 jul 2019 - 18:36
    • Dat zien we Zondag dan wel weer. Bij de eerste 4 zou gewoon goed zijn hier.

      • + 1
      • 12 jul 2019 - 18:37
    • Het wordt Max wel heel gemakkelijk gemaakt. Eindigt hij in welk positie dan ook binnen de top-5 heeft hij er het maximale uitgehaald. Wint hij de race dan lag het aan hem en heeft hij meer uit het materiaal gehaald. Elke andere coureur die wint of goed presteert heeft het te danken aan zijn wagen.

      Max kent geen druk. Makkelijk presteren zo in de ogen van het Nederlandse volk.

      • + 1
      • 12 jul 2019 - 23:22
  • marchen

    Posts: 1

    Wat een bullshit, want Verstappen was zelfs ontevreden na vrijdag: "Miste balans, vertrouwen en gleed te veel"

    • + 1
    • 12 jul 2019 - 18:26
    • mario

      Posts: 4.714

      Z'n afstelling is nog niet goed, dat hoeft helemaal niets met de voorvleugel te maken te hebben.... Morgen heeft ie hopelijk de afstelling wel goed en gaat ie weer als de brandweer....

      • + 1
      • 12 jul 2019 - 19:22
  • Zou Marko dit voor of na vt2 gezegd hebben?

    • + 1
    • 12 jul 2019 - 19:10
  • FirstRow

    Posts: 934

    Die vleugel, Dat is het gewoon je kan er niet omheen incl de kas van max HAHA Bij aanvang van het seizoen was de wrap al gedoemd te winnen twee tot drie tiende tijdwinst door de vleugel rest alleen de vraag waarom nu nog niet en gister wel als we dat team moeten geloven had dit al in 2017 moeten Gebeuren

    • + 0
    • 12 jul 2019 - 19:26
    • NicoS

      Posts: 10.106

      Huh?
      Met alle respect, maar ik heb geen idee wat je nu duidelijk wil maken.....

      • + 3
      • 12 jul 2019 - 19:35
    • @ NicoS: Ik heb mijn best ook gedaan maar kom niks verder dan jij....

      • + 0
      • 12 jul 2019 - 21:59
    • bschuit

      Posts: 9.658

      Volgens mij een Chinees die Google translate misbruikt...

      • + 0
      • 12 jul 2019 - 22:18
    • @bschuit, dat kan wel eens waar zijn wat je daar zegt . Ik heb het even geprobeerd om 'Nummel éénendeltig' te vertalen , maar daar kwam een grote schijtzooi uit.

      • + 0
      • 13 jul 2019 - 00:16

Gerelateerd nieuws



GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's


Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Maakt de FIA de Formule 1 kapot door voor alles regels en straffen te bedenken?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand


Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar