user icon
user icon

Vijftigste Britse Grand Prix voor Frank Williams

  • Gepubliceerd op 09 jul 2019 11:41
  • comments 20
  • Door: Tom van Hooft

De Britse Grand Prix van 2019 zal voor het ROKiT Williams-team niet alleen een thuisrace zijn, maar het is ook de vijftigste keer dat Frank Williams als Team-eigenaar aan de start zal staan van zijn thuis-Grand Prix. Het team zal op de FW42 een speciale kleurstelling aanbrengen om deze gelegenheid te vieren. Het team is hard op weg om de opgelopen achterstand weg te werken en beide coureurs hopen dat ze tijdens dit weekend betere prestaties kunnen leveren. Voor George Russell is het ook zijn thuisrace. Bij de Britse Grand Prix zal Sir Frank Williams voor de 824e keer als teameigenaar optreden van het team.

Dave Robson, Senior Race Engineer bij Williams kijkt alvast vooruit op het weekend. "Silverstone blijft een van de leukste circuits op de Formule 1-kalender en het is een spannende uitdaging voor zowel de rijders als de monteurs. De combinatie van bochten en mooie rechte stukken drijven de auto's tot het uiterste en maakt de set-up van de auto en het beheer van de banden van cruciaal belang."

"Pirelli heeft haar hardste compound meegenomen voor dit evenement, een compound die we in Barcelona voor het laatst hebben gezien. Het circuit is voorzien van een nieuwe laag asfalt en het is daarom onduidelijk hoe de banden zich zullen gedragen. De eerste uitdaging voor ons zal zijn om te kijken hoe de slijtage zal zijn en hoe we onze set-up kunnen verbeteren en verfijnen. Daarnaast zullen wij een aantal nieuwe onderdelen meenemen die wij gaat testen."

Robert Kubica kijkt inmiddels ook uit naar de race op Silverstone: "Het is een groot evenement voor het team, want het is onze thuisrace. We hopen op betere prestaties en verbeteringen aan de auto, maar dit circuit is zeer uitdagend. Het heeft veel snelle bochten en is totaal anders dan in Oostenrijk. We zullen ons best doen om ons van de beste kant te laten zien en we willen een mooie prestatie neerzetten voor onze fans."

George Russel heeft goede herinneringen aan het circuit: "Ik kijk echt uit naar Silverstone, want het wordt mijn eerste thuis-Grand Prix. Ik heb heel veel goede herinneringen aan Silverstone en het is mijn favoriete circuit op de kalender. Al met al zou het een geweldig weekend moeten worden", verklaarde de Brit.

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Ik ben bang dat er betreft prestaties weinig te vieren gaat vallen.
    Hoop wel op een mooi livery iig alles is beter dan dit.

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 11:44
    • Echt? Ik vind juist de livery heel mooi dit jaar. smaken verschillen zie je dan maar weer ;)

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 15:01
    • hoogie35

      Posts: 582

      Ik denk niet dat Frank veel meer optreed, volgens mij kan hij het simpelweg niet (helaas moet ik zeggen). Denk dat Claire alles runt.

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 16:55
  • Niets anders dan respect voor deze grootheid. Ik hoop voor hem dat Williams uit hun diepe dal weet te klimmen. Williams blijft een iconisch en legendarische team wat haar stempel op de geschiedenis van de Formule 1 gedrukt heeft.

    Het zou voor de sport een veel betere en mooiere beeld geweest als de Williams wagens voorin reden ipv de wagens van die jodelende Oostenrijkse blaaskaak maar dat terzijde.

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 11:47
    • Mijn gevoel is altijd tweeledig. Enerzijds is het een fantastisch mooi en historisch team en zou de F1 een stukje mooier zijn als Williams weer meer vooraan mee zou kunnen strijden.

      Anderzijds is Claire Williams zo belachelijk koppig en eigenwijs.... en lijkt ze alles wat je fout kan doen ook daadwerkelijk fout te doen. En dan krijg ik zo een gevoel van... ja ga dan ook maar lekker op je mond.

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 12:02
    • beerkuh

      Posts: 1.724

      toch bijzonder dat jij in elk draadje wel een mogelijkheid ziet om RB erbij te betrekken, dit gaat over Williams een iconisch merk wat al 50 jaar bestaat heeft in niks te maken met RB of welk team dan ook!

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 13:30
    • ontken

      Posts: 884

      Er zit een diepe haat naar RBR bij je, Ga eens praten met een psychiater, mss helpt het je.

      • + 2
      • 9 jul 2019 - 13:56
    • Wat maakt die “die jodelende Oostenrijkse blaaskaak” minder dan (Frank) Williams? De passie om de beste te zijn en om te winnen hebben ze beide. En ik zie liever dat “die jodelende Oostenrijkse blaaskaak” zijn eerlijk verdiende centjes in de Formule 1 stopt en spektakel voor ons creëert, dan dat hij ze in zijn zwembad had gekiept en er ala Dagobert Duck rondjes in gezwommen!

      De huidige problemen bij Williams komen voort uit hun eigenwijsheid, halsstarrigheid en verkeerde keuzes. Daar kunnen ze niemand anders de schuld aan geven.

      En verder hoop ik gewoon dat Williams snel weer de weg naar boven heeft gevonden en dat ze spoedig weer met “die jodelende Oostenrijkse blaaskaak” en de andere top teams kan strijden om podia en kampioenschappen

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 13:57
    • Ooit was Williams een van de grote teams, in de jaren 80/90 hebben ze hun stempel op de f1 gedrukt, wilde de beste coureurs er desnoods gratis voor rijden, maar die credits zijn zo onderhand wel verdampt na zoveel jaren van anoniem in de marge rijden, sportief gezien geen reet toevoegen en teren op de centen van 2e rangs pay drivers.
      Dit jaar is het wederom kommer en kwel en ook volgend jaar wordt het niks.
      Tijd voor die 'legendarische' Williams familie om de toko te verkopen aan een partij die er wél wat mee kan.

      • + 1
      • 9 jul 2019 - 16:40
    • Komop mannen, das toch humor "die jodelende Oostenrijkse blaaskaak" haha.

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 17:53
    • Ik ken er nog een "die jodelende Oostenrijkse messenslijper".....

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 17:56
    • Als die jodelende oostenrijkse blaaskaak je zo dwarszit ga je een paar moeilijke jaren tegemoet.........

      • + 0
      • 9 jul 2019 - 18:33
  • Ik weet niet of Frank er zo vrolijk van wordt... het is namelijk treurigheid troef bij dit ooit zo mooie en succesvolle team. Een goede reorganisatie, de juiste mensen en een focus op racen i.p.v. winstgevendheid moet er komen. Het roer moet om!

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 11:48
  • sailor

    Posts: 8.981

    Frank en Patrick , vond ik altijd een geweldig duo bij williams

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 13:26
  • jd2000

    Posts: 3.033

    Hoop dat Williams een goed resultaat haalt. Blijft een legendarisch team.

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 14:51
  • d@nny

    Posts: 1.785

    Gefeliciteerd Williams, het schijnt dat Claire zelf de cake wilt maken, de vlaggetjes wilt knippen etc. Ze werd geciteerd dat ze geen ingekochte spullen wilt gebruiken want dat past niet in de strategie van Williams.

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 14:55
    • Die Claire is wel erg wilt dan.

      • + 0
      • 10 jul 2019 - 10:11
    • d@nny

      Posts: 1.785

      Slecht hè! :-)

      Kan merken dat ik al ruim 16 jaar niet meer in NL woon en dat NLs al lang niet meer mijn eerste spreek/schrijf taal is!

      • + 0
      • 10 jul 2019 - 20:38
    • I onderstoet ;-)

      • + 0
      • 10 jul 2019 - 22:11
  • Bizar stukje F1 historie als je beseft dat we nog niet zo lang geleden de 1000ste GP hebben mogen beleven en dat Sir Frank Williams nu voor de 824e keer als teameigenaar mee doet.
    Dat is dus bijna de gehele recente* geschiedenis!!!
    En dan ook nog de wetenschap dat hij dáárvoor als coureur mee heeft gedaan!
    Diepe respect voor hem, zijn dochter en zijn team, ondanks de huidige toestand.
    Ze staan er immers nog steeds!
    En dan ook nog als enige privateer in een wereld van fabrikanten en multinationals.




    *recente omdat in de "vroegere" geschiedenis niet zoveel races in het seizoen meetelden

    • + 0
    • 9 jul 2019 - 17:46

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Williams
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 21
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 15 feb 1998 (22)
  • Geb. plaats King's Lynn, Groot Brittannië
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,85 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar