user icon

Overzicht: De beschikbare bandensets voor de race per coureur

  • Gepubliceerd op 11 nov 2018 12:53
  • comments 22
  • Door: Bjorn Smit

Pirelli heeft bekendgemaakt welke bandencompounds de coureurs nog over hebben voor de race in Brazilië. De coureurs uit de top 6 moeten het in ieder geval doen zonder nieuwe setjes supersofts.

Can Max Verstappen be victorious in Brazil? 12,5x your bet!

Red Bull-coureurs Daniel Ricciardo en Max Verstappen lijken er het minst gunstig voor te staan met hun banden met het oog op de race. Beiden hebben geen nieuwe set met mediums, terwijl de verwachting is dat de coureurs op die set banden de race gaan uitrijden na de pitstops. Verder is de situatie voor de coureurs in de top 6 identiek, op het feit na dat Kimi Raikkonen en Sebastian Vettel op softs starten in plaats van op supersofts. Daarmee zijn ze de enigen uit de top 10 van de kwalificatie.

 

BANDENCOMPOUNDS TIJDENS START
Lewis Hamilton Supersoft
Sebastian Vettel Soft
Valtteri Bottas Supersoft
Kimi Raikkonen Soft
Max Verstappen Supersoft
Daniel Ricciardo Supersoft
Marcus Ericsson Supersoft
Charles Leclerc Supersoft
Romain Grosjean Supersoft
Pierre Gasly Supersoft
Kevin Magnussen  Vrije keuze
Sergio Perez Vrije keuze
Esteban Ocon Vrije keuze
Nico Hulkenberg Vrije keuze
Sergey Sirotkin Vrije keuze
Carlos Sainz Vrije keuze
Brendon Hartley Vrije keuze
Fernando Alonso Vrije keuze
Lance Stroll Vrije keuze
Stoffel Vandoorne Vrije keuze

 

Reacties (22)

Login om te reageren
  • Dikkedop

    Posts: 703

    Toch wel een grote ballen actie van Ferrari om voor die soft te gaan.

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 13:07
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      Ze hebben geen nieuwe SuperSoft meer over, maar die van hun hebben maar 1 rondje gehad en die van Mercedes en RedBull al 3 (waarvan 1 op topsnelheid). Dat is wel een verschil.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 13:49
    • Inderdaad, als dit niet was gelukt en de regen iets eerder was gekomen dan had Ferrari weer enorm veel kritiek gekregen. Red Bull heeft voor de veilige optie gekozen, eerst zorgen dat ze Q2 door kwamen. Achteraf gezien had Red Bull beter een tiende kunnen laten liggen in hun rondje op supersoft dan hadden ze die tijd op soft nog kunnen verbeteren.

      Ferrari heeft hier nu de beste papieren voor de race. Maar het zal zeker interessant worden hoe de verschillende strategieën van invloed zullen zijn.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 15:04
  • Carrinthe

    Posts: 954

    Weet iemand hoeveel ronden er op de mediums van Ricciardo en Verstappen zitten?

    • + 1
    • 11 nov 2018 - 13:08
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Op die van Ricciardo weet ik niet, maar Verstappen heeft volgens mij alleen een instalatie ronde gereden.
      Dus feitelijk nieuw.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 14:47
    • Carrinthe

      Posts: 954

      Top, bedankt

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 17:02
  • ontken

    Posts: 887

    Het gaat regenen!

    • + 1
    • 11 nov 2018 - 13:09
  • Goed dat deze site nu ook het bandenlijstje toont want we willen wel even weten wat er nog beschikbaar is voor de wedstrijd, compliment !

    • + 5
    • 11 nov 2018 - 13:21
    • Ja ,leuk dat ze een lijstje laten zien, maar één dingetje begrijp ik niet, hoe kan het dat iedereen behalve de bovenste 6 van het lijstje 7 sets banden hebben en bovenste 6 personen maar 6 sets ?? Ik heb het een paar keer nagekeken maar kom toch elke keer op hetzelfde uit.
      De 1e 6 coureurs hebben 6 sets en alles daaronder 7 sets.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 16:09
    • De bovenste 6 hebben 2runs in Q3 gedaan de rest niet dus hebben een set uitgespaart volgens mij.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 16:42
    • Bonsai

      Posts: 1.717

      Klopt @KiekisNL

      In Q3 krijg je een extra set van Pirelli. De middenmotors doen vaak alleen maar een run op die gratis set. De topteams gebruiken naast de gratis set meestal nog een extra van hun eigen sets.

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 16:52
    • Oké, maar dan zou die band toch bij de gebruikte bandenlijst moeten staan ?

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 17:32
  • Hartley gaat de race winnen. Zoveel is wel duidelijk... ;-)

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 13:34
    • I can hartley believe that... ;)

      • + 1
      • 11 nov 2018 - 13:51
    • Wat ik wel weer interessant vind is of Gasly in staat is Romain te verschalken in de Senna SS
      En of ie dan de Sauber kan volgen en flinke weerstand kan bieden.
      Ik ben echt benieuwd naar de race van Gasly.. Ook zal de start aan de kop de moeite waard zijn waar Vettel en Lewis elkaar ontmoeten:) Kimi en Valtteri liggen elkaar ook niet erg, ben nu al aan het aftellen.. oooh, en er is kans op regen tijdens de race:))

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 13:52
    • de finnen rammen elkaar (bottas valt uit en kimi kan door) vettel en hamilton hebben alleen oog voor elkaar waardoor verstappen binnendoor bij de eerste bocht de leiding pakt, afstand neemt en de race wint met op p2 raikonen en op p3 riciardo.
      de mercedessen hebben zo'n last van slijtage dat hamiton 5e word en vettel op p4 wat er voor zorgt dat de WCC pas in de laatste race beslist word.

      zou wat zijn :-) (en dit is wat mijn vrouwtje voorspelt en die heeft wel vaker van dit soort invallen die dan ook nog gewoon bijna in zijn geheel kloppen hahaha)

      • + 1
      • 11 nov 2018 - 14:19
    • Daar teken ik voor @Kiekis!

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 14:46
    • Anders ik wel hahaha

      • + 0
      • 11 nov 2018 - 14:58
  • Voorstellen 2019 aangaande de banden:

    Vrije bandenkeuze voor de Q3 rijders en verplicht 2 stops in de wedstrijd.
    Lijkt mij een interessant voorstel om de spanning in de wedstrijd te vergroten.

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 14:36
  • mario

    Posts: 8.675

    Mooi overzicht!!!

    • + 0
    • 11 nov 2018 - 15:30

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.389
  • Podiums 85
  • Grand Prix 242
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

  • Team naam Pirelli
  • Basis Milan, Italië
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar