user icon
user icon

Testupdate: Hülkenberg leidt, 18 rondjes voor Verstappen

  • Gepubliceerd op 01 maa 2018 13:17
  • comments 20
  • By: Rob Veenstra

Halverwege de derde testdag in Barcelona voert Renault-coureur Nico Hülkenberg de tussenstand aan. De dag begon met een natte baan, maar het wegdek is gedurende de ochtend opgedroogd en in het laatste kwartier voor 13.00 uur schakelden de coureurs over op slicks. Hülkenberg zette op de zachte compound een 1:22.507 neer en was daarmee Valtteri Bottas te snel af.

Het was lang wachten op Max Verstappen. De Red Bull Racing-coureur reed nauwelijks in de eerste paar uren en beperkte zich tot in laps en out laps met een grote stellage sensoren op zijn RB14, tussen de linker side-pod en het linker achterwiel. Later deed de Nederlander wel een serieuze run en hij noteerde meteen de snelste tijd op intermediates, al is de lat daarna nog meerdere keren hoger gelegd toen andere coureurs op slicks gingen rijden.

De testdag heeft één keer stil gelegen, nadat Marcus Ericsson van de baan was gespind in bocht 2. Mercedes test vandaag met een nieuwe achtervleugel, waarvan het dwarselement vooraan iets verhoogd is ten opzichte van de vleugel eerder deze week. Red Bull Racing heeft verschillende voorvleugels uitgeprobeerd.

Foto's Barcelona, 1 maart 2018

ES Circuit de Catalunya - 01 maart 2018

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Iemand een idee waarom het zo lang duurde voordat Max wat rondjes ging maken? Las op twitter iets over hydrauliek. Geen idee of dit waar is. Hopelijk vanmiddag flink wat rondes maken.

    • + 0
    • 1 maa 2018 - 13:21
    • VES

      Posts: 998

      Max zat online in een belangrijke wedstrijd op de playstation, vandaar.

      • + 0
      • 1 maa 2018 - 13:34
    • VES

      Posts: 998

      FIFA gaat voor.

      • + 0
      • 1 maa 2018 - 13:35
    • Erg veel kilometers maken ze bij RBR weer niet nee

      • + 0
      • 1 maa 2018 - 13:39
    • Ze zijn heel veel dingen aan het testen(nieuwe vleugeltjes). Hij heeft gewoon nog 3 en een half uur hoor, Hij gaat dalijk denk ik wel een zooitje rondes rijden, Zo niet dan is het idd niet goed.

      • + 0
      • 1 maa 2018 - 14:18
    • oale

      Posts: 493

      Het is gissen, maar volgens mij zijn er problemen. Max gaf in een interview aan dat ze vanmiddag veel ronden willen rijden. Maar het is nu 3 uur en nog geen 30 op de teller. Auw, ai?

      • + 0
      • 1 maa 2018 - 14:54
    • Maandag ging prima maar vervolgens lijken er toch (weer) problemen.

      • + 0
      • 1 maa 2018 - 16:09
  • JV fan

    Posts: 1.952

    Mclaren alweer aan het testen op de meest zachte banden, zouden ze zich echt op circuits als Monaco richten ? (meer kennis over de hypersoft )

    • + 1
    • 1 maa 2018 - 13:47
    • McL wil vooral potentie laten zien. We doen mee dit jaar!
      En wie weet wil dan een bedrijf mss wel z'n logo op die akelig lege flank. :-)

      • + 2
      • 1 maa 2018 - 13:57
    • Zak vertelde vol trots dat Mclaren/hij de meeste sponsors heeft weten te strikken van iedereen. Alleen is hij "vergeten" te vertellen dat die sponsoren blijkbaar niet genoeg knaken betalen om op die lege auto te mogen staan ;)

      • + 0
      • 1 maa 2018 - 14:50
  • mario

    Posts: 6.359

    Max is ECHT slecht......

    • + 2
    • 1 maa 2018 - 14:00
    • rickf1

      Posts: 1.623

      Jouw argumentatie is ECHT slecht...

      • + 1
      • 1 maa 2018 - 14:13
    • mario

      Posts: 6.359

      En jou reactie op mijn is dus totaal overbodig.... ;)

      Had je zelf moeten kunnen inschatten dat op mijn bericht geen reactie nodig zou zijn.... En toch doe je het Rickie Ricardo ;)

      • + 0
      • 1 maa 2018 - 14:43
    • Trabant

      Posts: 535

      Ik zie helemaal geen argumentatie.

      • + 1
      • 1 maa 2018 - 15:06
  • Elpeos

    Posts: 301

    Weet iemand hoeveel voordeel de hyperzachte band heeft t.o.v. de soft?

    • + 0
    • 1 maa 2018 - 14:21
    • dizzy

      Posts: 1.435

      0,02 seconde ;)

      • + 1
      • 1 maa 2018 - 14:35
    • mario

      Posts: 6.359

      Als dat het verschil is..... waarom zou je het dan gebruiken???? Ze zijn ook weer net zo snel aan gort gereden..... Misschien dat het straks in races nog wel een verschil kan zijn..... Ik hoop het...

      • + 0
      • 1 maa 2018 - 14:45
    • Je gelooft hem nog ook? Ik weet niet wat het verschil is maar wel veel meer dan 0,02 sec....

      • + 0
      • 1 maa 2018 - 14:49
    • bvonk

      Posts: 930

      Met deze temperaturen en soms nog opdrogende baan is het verschil denk ik ook niet zo groot. In elk geval niet zo groot als sommige (willen) denken.

      • + 0
      • 1 maa 2018 - 22:31
  • ruben59

    Posts: 87

    RB rijdt de hele dag al met aero racks op de auto , gewoon alle lucht stromen testen, snelle tijden zijn even niet belangrijk

    • + 0
    • 1 maa 2018 - 14:36

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Date of b. 30 sep 1997 (22)
  • Place of b. Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar