user icon
user icon

VT3: Ferrari is Mercedes de baas

  • Gepubliceerd op 02 apr 2016 14:56
  • comments 25
  • Door: Remy Kock

De derde vrije training van Bahrein is wordt aangevoerd door de Ferrari's. Sebastian Vettel rijdt gedurende de laatste minuten in de vrije training de snelste tijd met 1.31.683. Teamgenoot Raikkonen volgt op nog geen tiende afstand. De dichtstbijzijnde Mercedes, die van Nico Rosberg, volgt pas op vier tienden. 

Het verschil tussen de twee Mercedessen is miniem, minder dan een tiende geven de twee Silberpfeilen op elkaar toe. Uiteindelijk is Rosberg de snellere in de derde vrije training. 

De Haas van Esteban Gutierrez prijkt in de top 10. Het nieuwe team uit Amerika onder leiding van Gene Haas kon met Gutierrez tijdens het raceweekend geen potten breken, maar nu weet de Mexicaan zich netjes in de tijden te rijden. 

De Belgische vervanger van Alonso, Stoffel Vandoorne, kon met zijn laatste run op supersofts aansluiten op de 13e plaats, achter teamgenoot Jenson Button. 

 

Foto's Bahrein 2016

BH Bahrain International Circuit - 02 april 2016

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Droopy

    Posts: 612

    STR heeft het rustig aan gedaan denk ik om banden te sparen. Ferrari 1 en 2. Zou MB het ook rustig aan gedaan hebben? Denk het haast wel.

    • + 1
    • 2 apr 2016 - 15:15
    • Sparrow

      Posts: 3.592

      Gister waren de tijden van Mercedes sneller, dus ja, ze hebben rustig aan gedaan. Ze staan straks heus op pole, geen twijfel mogelijk!

      • + 0
      • 2 apr 2016 - 15:26
    • Stitch

      Posts: 4.770

      idd en ook de tijd van Max was gister sneller. Het kan dus ook zijn dat de baan langzamer was vandaag ;-)

      • + 0
      • 2 apr 2016 - 15:37
    • TheBoss

      Posts: 176

      Max en carlos hebben alleen op soft gereden niet op ss...dus je kan er nog een seconde vanaf halen...

      • + 0
      • 2 apr 2016 - 15:54
    • Nee niemand heeft het rustig aangedaan, het is net als in Singapore een feit dat hoe later op de dag hoe langzamer de baan, immers het word koeler, zolang het licht is valt het wel mee maar in schemering en donker is de auto gewoon langzamer. En het gaat hier niet zo zeer om ambienttemp maar om TrackTemp. Dat zie je goed op Le Mans waar men in de ochtend de beste tijden rijd vaak. Het is ook niet verrassend dat Ferrari er nu voor staat, herinneren we ons nog Bahrein en Singapore vorig jaar waar Merc zo'n beetje hun slechtste races reden? Dit kwam met name hier door. En ja Merc won dan wel Bahrain maar dat was meer door falen van Ferrari met Vettel. Als opa al op 4s van Hamilton kan finishen... @sparrow vergeet niet hoe het Merc in Singapore verging. Eerste dag zaten ze er voor/bij en op zaterdag zaten ze er 1s achter... Kan zo weer gebeuren...

      • + 1
      • 2 apr 2016 - 16:06
  • Kevin

    Posts: 4.489

    Netjes Vandoorne!

    • + 2
    • 2 apr 2016 - 15:15
    • ives

      Posts: 1.212

      Nu nog deze vooruitgang doortrekken in de qualy en proberen een fractie, al is het een honderste sneller te zijn dan Button. Dan zou hij echt een statement maken.

      • + 1
      • 2 apr 2016 - 15:27
  • Is het probleem van VES opgelost??

    • + 0
    • 2 apr 2016 - 15:16
    • Stitch

      Posts: 4.770

      Ik heb het vandaag helaas gemist. Wat voor een probleem had VES PromeT?

      • + 0
      • 2 apr 2016 - 15:38
    • Gigi

      Posts: 2.197

      Batteryproblems @stitch

      • + 0
      • 2 apr 2016 - 15:43
    • @Prometheus

      Ja, opgelost

      • + 0
      • 2 apr 2016 - 16:33
    • Mijn reacties komen niet goed door ;) ja opgelost

      • + 0
      • 2 apr 2016 - 16:38
  • Moondust

    Posts: 530

    Het is zo verleidelijk conclusies te trekken, maar dat gaan we niet doen. Toch?

    • + 0
    • 2 apr 2016 - 15:17
    • Levano

      Posts: 802

      Nou...

      • + 0
      • 2 apr 2016 - 15:19
    • ProMax

      Posts: 26

      Gaan wel wel doen joh..... Conclusie: Ferrari bovenaan in deze sessie.

      • + 2
      • 2 apr 2016 - 15:24
    • Stitch

      Posts: 4.770

      @PROMAX: geweldig! Het klopt ook gewoon ...

      • + 0
      • 2 apr 2016 - 15:40
  • Vettel en Rai waren 0.6 sec slomer dan mercedes gisteren in Fp2 in de wat koelere condities, dus ja

    • + 3
    • 2 apr 2016 - 15:18
    • En de koelere condities zijn volgens mij ook idealer in Bahrein voor de snellere rondetijden volgens mij. Koelere lucht betekent een hogere luchtdichtheid en dus meer massa lucht per volume eenheid wat de motor in gaat, en dus een betere verbranding. De banden zullen wel wat inleveren door lagere asfalttemperatuur, maar te warm werkt ook niet goed voor de banden. Wat dat betreft is het niet eens zo heel verkeerd, dat ze nu 0.6 sec slomer dan Mercedes zijn in de op papier betere omstandigheden. In de kwalificatie zal Mercedes nog wel steeds de snellere zijn denk ik, maar toch voelt het positief aan! Ben benieuwd.

      • + 1
      • 2 apr 2016 - 15:28
    • Stitch

      Posts: 4.770

      Vanavond zal het weer koeler zijn dus in het voordeel van de teams die gister in VT2 verder naar voren stonden. Zaak is in het dichte verkeer een goed rondje neer te zetten. Max heeft daar echter maar een set banden voor...

      • + 2
      • 2 apr 2016 - 15:42
    • Lets hope for the best :)

      • + 1
      • 2 apr 2016 - 15:50
  • red

    Posts: 479

    Haas heeft een erg goede auto neergezet voor een team dat voor het eerst meedoet aan F1, dat maakt de F1 echter ook wel minder indrukwekkend als er een nieuw team komt die bijna alles kan kopen bij een topteam en dan gelijk in de top 10 meedoet. Misschien word ik oud, maar ik vind het toch iets van de F1 magie wegnemen.

    • + 1
    • 2 apr 2016 - 15:24
    • ProMax

      Posts: 26

      Niet misschien... Je word inderdaad oud.

      Is toch mooi! Zo krijg je meer gevechten. Ik werd vorig jaar niet vrolijk van Manor die 5 sec langzamer waren dan de rest.

      • + 0
      • 2 apr 2016 - 15:34
  • Gigi

    Posts: 2.197

    >>>Er wordt zondag gesproken over een format waarbij Q1 en Q2 vrijwel hetzelfde blijven, maar met name Q3 op de schop zal gaan. In het laatste deel van de kwalificatie zullen de coureurs de beschikking hebben over een extra set banden, waardoor het aantrekkelijker wordt om de baan op te gaan. In Melbourne stapten de coureurs drie minuten voor het einde van de kwalificatie al uit de auto om banden te sparen voor de race.

    Todt en wedstrijdleider Charlie Whiting bevestigden zaterdag dat dit nieuwe format is bedacht na de Grand Prix van Australië.

    "Australië ligt achter ons, en het was duidelijk dat er teleurstelling was over het laatste deel van de kwalificatie. Daarom heb ik direct Charlie gebeld en hij stelde dat de coureurs een set banden miste in Q3."<<<

    Een extra setje banden lost de (tijds)problemen van Q3 niet op lijkt me zo... Want dat was het m.i. voornamelijk in Q3: gewoon te weinig tijd om te verbeteren...

    • + 0
    • 2 apr 2016 - 15:40
  • pacoramon

    Posts: 529

    Bah het zit me echt dwars dat Dennis alsnog stoffel niet wilde laten rijden maar Alonso....

    • + 3
    • 2 apr 2016 - 16:01
  • OhNoes

    Posts: 56

    Op naar de kwalificatie. Gaat leuk worden.

    voor de acestream liefhebbers:

    Sky f1 HD: eff59157efd2f748c3f95b3075cc14d5a770f440

    Sky f1: 2288397a21c4933d2359f19f54daa4101e297a48

    • + 0
    • 2 apr 2016 - 16:07

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

Gerelateerd nieuws

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Race

    06:10 - 08:10

  • Vrije training 2

    06:00 - 07:30

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

    Snelste ronde

     

AU Grand Prix van Australië

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    02:00 - 03:30

    Vrije training 2

    06:00 - 07:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    04:00 - 05:00

    Kwalificatie

    07:00 - 08:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    06:10 - 08:10

    Snelste ronde

    06:10 - 08:10

Geef je mening

Heeft Max Verstappen verstandig gekozen door tot en met 2023 bij Red Bull Racing te blijven?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (38)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar