user icon

Donkere wolken pakken zich samen boven Heidfeld

  • Gepubliceerd op 27 aug 2008 16:04
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
De toekomst van Nick Heidfeld in de Formule 1 lijkt steeds meer in gevaar te komen. Zijn team BMW Sauber zou van de Duitser afwillen. Fernando Alonso wordt genoemd als een mogelijke opvolger. Robert Kubica gaat volgens de verhalen zijn contract bij BMW Sauber binnenkort met een jaar verlengen.

Of er in 2009 nog plek is voor Heidfeld is zeer de vraag. Zijn management zit ondertussen niet stil en is afgelopen weekend gespot in het motorhome van Red Bull, om te kijken naar mogelijkheden bij Scuderia Toro Rosso. Een ander team met stoeltjes te vergeven, Honda, liet bij monde van directeur Nick Fry al weten geen interesse te hebben in Heidfeld. Tegenover de Duitse krant AZ antwoordde Fry op de vraag of de Duitser kans maakt op een racezitje voor 2009: “Heidfeld? Nee.”

BMW Sauber heeft Heidfeld ondertussen ook te kennen gegeven dat ze betere prestaties van hem verwachten. Teambaas Mario Theissen liet op autosport.com weten nog niet overtuigd te zijn door de Duitser. “Ik weet het nog niet. In Valencia was het weer wisselvallig. In zijn tweede run in de tweede kwalificatie reed hij een bijna perfecte ronde en ik hoop dat hem dat het vertrouwen geeft om in de resterende races weer top te presteren.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • P Smulders

    Posts: 40

    Nick lijkt het heilige vuur te missen, qua uiterlijk lijkt het al helemaal nergens op met dat rare baardje van hem. Kan me niet voorstellen dat het door een team wordt gewaardeerd dat een coureur er zo bijloopt bij diverse sponsor-activiteiten.
    Jammer hij is jarenlang één van mijn favorieten geweest.

    • + 0
    • 27 aug 2008 - 16:12
    • waar slaat die baard opmerking nou op? Iedereen zo zijn styl laaat diegene ook in een waarde dan.

      • + 0
      • 27 aug 2008 - 16:41
  • Dimii

    Posts: 177

    alonso in een bmw zou ik wel zien zitte.
    heidfeld heeft mij nooit kunne boeie, van mij mag hij de f1 wel verlaten

    • + 0
    • 27 aug 2008 - 16:53
  • f 1

    Posts: 303

    vind Nick Heidfeld geen slecht coerreur staat 6de plaats met 41 punten staat 23 punten voor op 2 voudig wk alonso

    • + 0
    • 27 aug 2008 - 21:12
    • Dennis M

      Posts: 32

      ja nee je heb helemaal gelijk het zijn gelijke auto\'s :S

      • + 0
      • 27 aug 2008 - 23:42
    • Paul

      Posts: 626

      Tjonge jonge jonge jonge.....
      lekker vergelijk dit.... NOT

      • + 0
      • 28 aug 2008 - 08:23
  • f 1

    Posts: 303

    is coureur

    • + 0
    • 27 aug 2008 - 21:49
  • Vind het lichtelijk overdreven om Heidfeld helemaal geen stoeltje in de F1 te gunnen, maar feit is wel dat hij, denk ik, over zijn top heen is. Dan is de f1 wereld een hele harde, nl. niet presteren en te oud, dan schrappen en vers bloed in de plaats. Zeker voor BMW, progressie is bij hen een sleutelwoord, dus een kwakkelende Heidfeld kunnen ze dan niet (meer) gebruiken.Jammer voor hem, vind het wel een sympatieke gast, ook met baard ;).

    • + 0
    • 27 aug 2008 - 21:59
  • BMW POWER

    Posts: 358

    In een McLaren kon ie het ook niet... tegen een Beginneling (Hamilton), en dat waren wel gelijke auto\'s. Als ie niet in een McLaren kampioen kan worden dan al helemaal niet in de F1.08. Het KAN zijn de F1.09 beter is en dat hij daarmee wel gevaarlijk is voor de concurentie. Toch vind ik dat BMW Heidfeld nog een jaar de kans moet geven.

    • + 0
    • 28 aug 2008 - 15:17
    • Your-Dee

      Posts: 247

      Hoezo nog een kans, wel een dure kans hea, als hij halverwege volgend jaar niet bevalt is ene Alonso niet meer beschikbaar hoor.

      Ik denk dat Alonso BMW zeer zeker kan helpen (verder) naar voren te komen. Ik ben geen fan van de beste man (integendeel) maar hij ka wel een auto ontwikkelen, een team motiveren en natuurlijk heel hard autorijden dus als BNMW de kans heeft om hem te halen, en dat zou Heidfeld z\'n stoeltje kosten is dat volstrekt logisch!

      • + 0
      • 28 aug 2008 - 19:49

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

SA Grand Prix van Saoedi-Arabië

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Alpine F1
  • Punten 211
  • Podiums 2
  • Grand Prix 183
  • Land Spanje
  • Geb. datum 29 jul 1981 (40)
  • Geb. plaats Oviedo, Spanje
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
5 - 7 nov
Mexico (land)
12 - 14 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Qatar
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
5 - 7 nov
12 - 14 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar