user icon
user icon

Williams investeert liever in auto dan in rijders

  • Gepubliceerd op 10 feb 2016 12:45
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra

Het team van Williams geeft het ontwikkelen van de auto de voorkeur boven het aantrekken van een zogenaamde 'superster' als coureur. Dat liet technisch directeur Pat Symonds aan Autosport weten. De wagen geniet de prioriteit bij het verdelen van de beperkte middelen.

Symonds: "Ik zal niet zeggen dat wij niets zouden hebben aan de absolute toppers, maar die kosten nu eenmaal meer geld. Op dit moment komen we op andere vlakken tekort en zou ik daar eerder de energie en middelen in steken dan in het lokken van een superster. Iemand als Fernando Alonso zou van onschatbare waarde voor ons kunnen zijn. Wij zouden hem geven wat hij nodig acht. Maar als we zijn salaris moeten ophoesten, dan kunnen we een jaar lang niet eten."

"Valtteri Bottas en Felipe Massa zijn perfect voor ons team. Ze werken goed samen, zijn echte teamspelers en ze pushen elkaar tot het uiterste omdat ze elkaar qua performance niet veel ontlopen. Dat gaat op een ongedwongen en plezierige manier, waardoor het hele team naar elkaar toegroeit. Dus om heel eerlijk te zijn, ook als ik de vrije hand gehad zou hebben, zou ik met deze twee coureurs verder willen. En dat zeg ik niet vaak."

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Als dat echt zo is, dan zou ik een dure jongen als Massa er gauw uitgooien en vervangen door een veel goedkoper jong talent. Het geld dat je dan overhoudt kan dan in de auto geïnvesteerd worden.

    • + -1
    • 10 feb 2016 - 12:51
    • floris

      Posts: 800

      b.v. Max Verstappen.
      Of zit Max beter waar hij nu zit ?

      • + -2
      • 10 feb 2016 - 13:04
    • Max kan beter bij TR blijven en straks gelijk de overstap naar 1 van de fabrieksteams maken.
      Renault als ze het weer op een rijtje hebben of wat ik liever zie is Ferrari of Mercedes.
      Ook zou RBR eventueel in de toekomst misschien niet eens zo verkeerd zijn.

      • + 1
      • 10 feb 2016 - 13:22
    • Massa bracht toch Petrobrás dollars mee?
      ik weet niet of Bottas ook sponsoring meeneemt, anders die eruit en daar een talent

      • + -1
      • 10 feb 2016 - 13:23
    • @JEAN, je doet nu net of Bottas totaal geen talent is..
      Dat is hij wel degelijk, hij heeft alleen afgelopen jaar wat "minder" progressie gehad als je dat al kunt zeggen.

      Bottas kan echt wel een aardig potje sturen.

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 13:41
    • joop

      Posts: 1.054

      @ SCHUMI..
      je doet nu net of Jean zegt dat Bottas geen talent is.............. maar euuhhh, volgens mij zegt Symonds dat het allebei geen toppers zijn......

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 14:04
    • @Joop, het lijkt wel dat hij dat zegt "anders die eruit en daar een talent" suggereert dat Bottas dan geen talent is.

      Symonds bedoelt met absolute toppers de mannen die het al bewezen hebben, de wereldkampioenen zoals een Alonso of een Vettel.

      • + -1
      • 10 feb 2016 - 14:22
  • Ik denk dat ene R.F tegen onkostenvergoeding of minder ook wel wil rijden.

    • + 2
    • 10 feb 2016 - 12:51
    • Inderdaad, hebben ze gelijk een absolute topper aan, en kost ze praktisch niets. Het is daarom ook zo onbegrijpelijk dat geen enkel team dit uiteindelijk in zag/ziet.

      Overigens heeft Williams wel interesse getoond in Frijns na zijn FR 3.5 titel, maar bood hem verder nooit een test aan of iets dergelijks.
      Ik zal zeggen, .. Hij is nog steeds jong, leg hem vast en leidt hem op voor het moment dat Massa zijn helm aan de wilgen hangt, of Bottas wegekaapt wordt. Dan heb je altijd een hele goede rijder achter de hand.

      • + 1
      • 10 feb 2016 - 18:18
    • Capy5

      Posts: 190

      Wanneer wordt het nu bij sommigen van jullie nu eens duidelijk dat de rol van RF uitgespeeld is binnen de F1 hij heeft zeker het talent maar ook de schijn tegen

      Te arrogant te veel babbels en niet goed met de media heeft dus niet het complete pakket en alleen talent is niet genoeg als hij nu een groot sponsor budget zou hebben zou het een paydriver kunnen zijn

      Gewoon een andere klasse opzoeken bij indycars of WEC daar heeft hij misschien een kans

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 21:57
  • Rimmer

    Posts: 7.173

    Massa eruit, Alonso erin en voor het eten aanschuiven bij de hospitality unit. De jongens van Lotus zijn daar als het goed is net weg dus er is plek voor een warme hap.

    • + 0
    • 10 feb 2016 - 13:10
    • mee eens, gewoon Alonso erin, als het écht fout dreigt te gaan dan trekt Bernie de knip toch weer wel...

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 13:22
    • Als Alonso komt, dan moet Williams wel investeren in een klapstoeltje. ;-)

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 13:36
    • Fernando zal nooit naar Williams gaan, forget it, of hij blijft bij McL of later evt terug bij Renault, verder zie ik hem nergens anders verkassen

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 14:15
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Dat heeft Williams altijd gedaan - en ik vind dat een goede ontwikkeling. Een rijder 27 miljoen betalen lijkt meer op het ontwikkelen van een persoonlijkheidscultus.
    Alleen de strategie van Williams wordt niet door de FIA ondersteund. Het probleem is namelijk dat de motor tegenwoordig doorslaggevend is. Investeringen in het chassis wegen daar nauwelijks tegen op.

    • + 4
    • 10 feb 2016 - 13:41
  • Dit is een "leuk" bericht voor Felipe enValtteri.

    Hierbij geven ze aan dat ze niet de topcoureurs in huis hebben.
    Dit werkt zeker niet mee gua teambuilding.

    We hadden liever een andere coureur gehad maar we moeten het met jullie doen.

    • + 2
    • 10 feb 2016 - 14:05
    • Net of Massa en Bottas zelf niet weten dat ze minder zijn dan de top coureurs waar Symonds over praat. Die heeft het gewoon over Alonso, Hamilton en Vettel.

      Waar ik denk dat dit een verzoek is aan Alonso om eens na te denken of 2017 Williams niet iets iets, maar houdt rekening met beperkt salaris.

      Van mij als diehard Williams fan is de keuze voor deze twee coureurs prima.

      • + 1
      • 10 feb 2016 - 16:00
  • hebben jullie gelezen over de rechtzaak die zal plaats vinden tegen Petrobras?
    Mogelijk een interessant item voor de site?
    En nog een week wachten mensen, dan beginnen de teampresenatie, mits de geruchten kloppen dat Mercedes maandag een shakedown zal houden op Silverstone net als in 2015.
    Mid-February: Ferrari, online
    February 21: McLaren MP4-31, online
    February 22: Red Bull RB12, Barcelona
    February 22: Haas, Barcelona
    February 22: Manor, Barcelona (TBC)
    February 22: Williams FW38, Barcelona (TBC)
    March 1: Sauber C35, Barcelona
    Red Bull are holding a bespoke 2016 livery launch in London on February 17.
    Bron skysportsF1!

    • + 0
    • 10 feb 2016 - 14:18
    • Massa zonder Petrobras is als Maldonado zonder PVDSA. ;-)
      Volgend jaar dus een nieuwe line up bij Williams.

      • + 1
      • 10 feb 2016 - 14:46
  • manuel

    Posts: 2.895

    Ik las van de week nog stukje hier dat ging over hoe goed Massa nog is. Hij was zelf beter dan in 2008. Dit kwam vanuit het team zelf. Nu dit stukje????? Leuk voor beide heren.

    • + 0
    • 10 feb 2016 - 15:25
    • manuel

      Posts: 2.895

      Smedley: Massa is net zo goed als in 2008. later zegt hij ook nog dat hij nu meer ervaring heeft. vandaar dat ik dan zeg hij is beter nu. Niet dat het mijn mening is. Dan is het lullig voor beide rijders om dan nu dit mee te krijgen. Ja toch? Onderbouw je min punt. laf lekker anoniem ppppppfffffff

      • + 0
      • 10 feb 2016 - 17:48

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Rijdt Sebastian Vettel in 2021 nog in de Formule 1?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 132
  • Podiums 0
  • Grand Prix 78
  • Land ES
  • Geb. datum 29 jul 1981 (38)
  • Geb. plaats Oviedo, ES
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,71 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar