user icon

Hoe gaat Red Bull de overname van Honda voor elkaar krijgen?

  • Gepubliceerd op 07 jul 2021 09:14
  • comments 31
  • Door: Arjan Hoefakker

De eerste fabrieksmatige 'Red Bull'-motor wordt volgend jaar daadwerkelijk nog door Honda in Japan geproduceerd. Nu Honda zich aan het einde van het jaar uit de Formule 1 terugtrekt, neemt Red Bull het over en zet Red Bull Powertrains op in Milton Keynes.

Volgens Honda's technische baas Toyoharu Tanabe wordt 2022 echter een "overgangsjaar". "Ik kan de details niet vertellen, maar over het algemeen gaan we de goede kant op en daarom moeten we ons goed voorbereiden op volgend jaar", zei hij afgelopen weekend in Oostenrijk.

Red Bull-teambaas Christian Horner zegt inderdaad: "Hoewel we onze eigen motorafdeling creëren, zal 2022 een overgangsjaar zijn.

"Zachte landing"

"Samen met Honda doen we er alles aan om een ​​zo zacht mogelijke landing te garanderen, zodat de motoren in Sakura verder worden geassembleerd."

Dr. Helmut Marko verklaarde enkele dagen geleden dat dit Red Bull een "vergoeding" gaat kosten.

"Volgens onze plannen zal dit doorgaan tot 2023", aldus Horner, "waarna alle processen worden overgebracht naar onze eigen productiefaciliteit."

Lees ook: Achtergrond: Honda levert F1-motoren 2022 nog vóór vertrek uit F1: krijgen de Japanners spijt?

Reacties (31)

Login om te reageren
  • tuftuf

    Posts: 270

    Dat noemen ze een gespreid bedje

    • + 0
    • 7 jul 2021 - 09:24
  • Iedere keer als ik lees dat Honda uit de F1 verdwijnt schieten de tranen uit m'n geslachtsdelen.

    Daarom 1 minuut stilte voor de Japanse motorbouwer.
    .....................................30 sec....................................1 minuut.
    Dank je.

    • + 6
    • 7 jul 2021 - 09:31
    • De Honda vlag hangt bij mij halfstok. :(

      Eddy.

      • + 0
      • 7 jul 2021 - 13:03
    • Ik word een beetle scheel van de puntjes

      • + 0
      • 7 jul 2021 - 14:54
    • Dat de tranen uit m'n geslachtsdelen komen is al pijnlijk, maar dat snuiten uit je pieleman, dat doet pas zeer.

      • + 1
      • 7 jul 2021 - 17:08
  • Mick34

    Posts: 690

    Wow, gaat Red Bull nu ook al Honda over nemen! Flink aan de weg aan het timmeren die Dieter.....

    • + 3
    • 7 jul 2021 - 09:35
  • M@X

    Posts: 762

    Dit is zeer goed nieuws voor Red Bull. Tenminste, naar mijn idee hebben ze een geniale constructie bedacht waardoor Red Bull op een slimme manier de budgetcap kan omzeilen. Niet gestaafd op feiten, meer een gevoel (en logica). Dat zou hen wel eens een voorsprong kunnen geven, juist waar Mercedes denkt een voorsprong te hebben.

    • + 0
    • 7 jul 2021 - 09:47
    • Red Bull komt met wel meer slimmigheidjes rond de budgetcap. Die gaan er gebruik van maken dat ze 2 teams hebben.

      • + 0
      • 7 jul 2021 - 10:37
    • nr 76

      Posts: 1.894

      Motoren vallen compleet buiten de budgetcap

      • + 3
      • 7 jul 2021 - 10:45
    • M@X

      Posts: 762

      Niet goed opgelet nr 76, je hebt gelijk. Wel interessant, want je kan natuurlijk alleen maar een motor ontwikkelen als je weet hoe het chassis eruit ziet... Althans, zo kun je dat spinnen. We gaan het zien volgend jaar en daarna!

      • + 0
      • 7 jul 2021 - 10:53
    • @M@X. Het is wel “goed” voor RB maar geen “nieuws”.

      Zelfs wij wisten dit ruim een maand geleden al.

      • + 0
      • 7 jul 2021 - 12:57
    • @M@X, "je kan natuurlijk alleen maar een motor ontwikkelen als je weet hoe het chassis eruit ziet" is een nope, andersom. Daarom was RBR ook zo woest dat Renault. De auto word om de motor gebouwd. Net als zoiets van een liedje schrijven en dan pas muziek maken. Ook al dacht ik vroeger dat het misschien beter andersom was ;)

      • + 0
      • 7 jul 2021 - 14:58
  • Bulldog

    Posts: 418

    Voorlopig word de motor voor volgend jaar door Honda geleverd. Zal pas vanaf 2023 in eigen beheer zijn

    • + 0
    • 7 jul 2021 - 09:54
    • gridiron

      Posts: 283

      Maakt geen verschil, de 2023 moet identiek zijn aan de 2022

      • + 0
      • 7 jul 2021 - 12:16
    • Staat er toch? Tot 2023, is t/m 31 december 2022.

      • + 0
      • 7 jul 2021 - 14:58
  • meister

    Posts: 2.668

    Het zou voor Honda nu met succes het kind met het badwater wegspoelen.
    Hoop dat ze nog blijven en het commercieel goed vermarkten.
    NSX Max uitgaves, Civic modelletjes met gratis Max cap om achterstevoren te dragen.

    • + 1
    • 7 jul 2021 - 10:23
    • Opnieuw op de markt brengen van het oude model met nu in een Limited Edition uitvoering, o.a. met oranje striping en een flexibele achterspoiler:
      De Honda Legend Max ;-)

      • + 0
      • 7 jul 2021 - 10:26
    • Of een nieuwe S2000 Max

      • + 0
      • 7 jul 2021 - 10:38
    • .....of Max condooms met het Honda logo.

      • + 0
      • 7 jul 2021 - 11:09
    • @Ouw; Dat denk ik niet. Die worden geheid door alle Ster(ren) geweigerd... ;-)

      • + 0
      • 7 jul 2021 - 11:18
    • Hey ouwe.., de condooms in de de speciale Baku-uitvoering.. lachuh man..

      • + 2
      • 7 jul 2021 - 12:24
    • Condoompjes uit Japan?

      Zullen te krap zijn om te gebruiken @Ouw, maar misschien wel leuk voor in je vitrine naast het modelletje van de AS van Lance en de scheur van mevrouw Stroll op ware grootte. ;)

      • + 1
      • 7 jul 2021 - 13:04
    • *AM

      • + 0
      • 7 jul 2021 - 13:06
  • 919

    Posts: 1.829

    Een dergelijke constructie is naar mijn weten niet nieuw en wordt toch al jaren door Renault toegepast? Zover ik weet laat Renault haar F1 motoren door Mecachrome bouwen.

    • + 0
    • 7 jul 2021 - 10:50
    • gridiron

      Posts: 283

      En Mercedes laat ze door AMG bouwen.

      • + 0
      • 7 jul 2021 - 12:17
  • sailor

    Posts: 10.568

    Gewoon wat lekkere satétjes op tafel zetten , dan kom je al een heel eind

    • + 0
    • 7 jul 2021 - 11:41
    • Misschien gaat het dan lukken, maar Saté is wel een Indisch gerecht ;-)

      • + 1
      • 7 jul 2021 - 11:43
    • Dan maar wat sushi, is ook lekkerder.

      • + 0
      • 7 jul 2021 - 11:46
  • LimboF1

    Posts: 4.894

    Ik heb toch het idee dat hier nog niet alle details van uitgewerkt zijn. Het zou me zelfs niet geheel verbazen als Honda dadelijk een partnerschap met RBR aangaat. Het gaat nu goed en zeker met het oog op de groenere toekomst van de F1. Als ik Honda was, dan zou ik in de F1 blijven en hiermee ook de naam Honda aan de F1 verbonden houden. Zeker omdat men nu ook over bio-brandstoffen praat en dat toch ook meer in het straatje van Honda past.

    • + 1
    • 7 jul 2021 - 11:50
    • Als er 1 motorfabrikant binnen de F1 zo'n snelle comeback kan maken is het Honda wel. Zij hebben immers uitgebreid getest met comeback's in het F1 verleden ;-)

      • + 1
      • 7 jul 2021 - 12:07
    • “sulplise”

      • + 2
      • 7 jul 2021 - 13:10

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.344
  • Podiums 50
  • Grand Prix 129
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar