user icon

Haas F1: "Een of twee puntjes dit jaar al een fantastisch resultaat"

  • Gepubliceerd op 22 maa 2021 14:23
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Het belooft een lang en zwaar seizoen voor Haas F1 Team te worden. De Amerikaanse renstal leunt dit jaar op twee debutanten - Mick Schumacher en Nikita Mazepin - en besteedt de middelen vooral aan de auto voor 2022. Haas F1 Team staat aan de vooravond van een overgangsjaar, teambaas Günther Steiner tempert de toch al niet hoge verwachtingen.

"Ik hoop dat onze twee rookies inmiddels al zo veel mogelijk geleerd hebben en het liefst nog een beetje meer, zodat ze klaar zijn voor hun debuutseizoen", begint Steiner. "Als we op een gegeven moment een of twee puntjes kunnen sprokkelen, dan zou dat al een fantastisch resultaat zijn. Maar we zijn realistisch, het wordt een hels karwei om punten te verzamelen dit jaar. Zolang we leren, onszelf verbeteren en terugkeren naar waar we in het verleden hebben gestaan, ben ik tevreden. We krijgen het zwaar dit seizoen, maar we halen er altijd weer iets moois uit."

Met 23 races op het programma ligt het gevaar van een langdradig en demotiverend seizoen op de loer. Steiner: "We hebben een aantal dingen die ons kunnen helpen om gemotiveerd te blijven. We hebben twee debutanten die we moeten helpen in hun ontwikkeling als coureurs. Daarnaast gloort er licht aan het einde van de tunnel in de vorm van het seizoen 2022. Dan moeten we weer op volle oorlogssterkte aantreden. We hebben ons vorig jaar gehergroepeerd en doen nu een stap terug om volgend jaar twee stappen voorwaarts te zetten."

"Het zal zeker bij tijd en wijle uitdagend en moeilijk zijn om te blijven pushen, ook persoonlijk, maar ik ben ervan overtuigd dat wij dit kunnen. Uiteindelijk gaat het om 23 races in een tijdsbestek van negen maanden. We zijn voorbereid en zullen de klus klaren", aldus de Haas F1-teambaas.

Reacties (13)

Login om te reageren
  • Er zitten in een seizoen sowieso wel een paar knotsgekke races, Dan moet je zorgen dat je heel blijft en dan is alles mogelijk.

    • + 0
    • 22 maa 2021 - 14:23
    • Dan moet het team al op een alternatieve strategie zitten dan de rest... Williams huppelde vorig jaar veel te vaak mee met de strategie van de top en Haas en vooral AT konden genieten van hun alternatieve strategie dat ineens een voordeel werd door een code rood.

      • + 0
      • 22 maa 2021 - 17:25
  • Ik hoorde dat Williams met hun auto filosofie er puur op hebben gegokt dat ze op 5 a 6 banen maximaal kunnen scoren. Dus de auto is puur ontwikkelt voor een type baan. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

    • + 0
    • 22 maa 2021 - 14:40
    • Kan, Misschien alleen volle gas banen, Monza/Bahrein/Azerbeidzjan zijn dan vooral banen waar ik aan denk. Ik denk niet dat ze alles op Monaco hebben gezet;)

      • + 0
      • 22 maa 2021 - 14:45
    • Red Bull Ring en dat nieuwe ultra hyper snelle baantje in Arabië kan je er ook bij nemen

      • + 0
      • 22 maa 2021 - 15:32
    • Van waar haal je die info?

      De snelste circuits waar inhalen mogelijk is lijken me inderdaad dan het meest voor de hand liggend met Monza, Spa, Baku, Bahrain vooraan en evt Silverstone en Canada/Dsl als die doorgaan. Saoedi Arabië lijkt inhalen heel erg moeilijk, gezien bijzonder smal. Redbull ring kan ook maar daar speelt de hoogte misschien een te grote rol. Behoorlijk wat mogelijkheden met deze interessante insteek maar maakt het daarom niet zo evident.

      • + 0
      • 22 maa 2021 - 16:50
  • Numnum

    Posts: 3.128

    Probeer eerst eens Russel bij te houden.

    • + 0
    • 22 maa 2021 - 15:31
  • Daar is Nikita wel voor te porren, 'n paar puntjes.

    • + 1
    • 22 maa 2021 - 15:49
  • delange

    Posts: 1.611

    Ik denk niet dat er puntjes richting Haas zullen gaan........................ow toch wel ....strafpuntjes.

    • + 1
    • 22 maa 2021 - 16:18
  • Snork

    Posts: 12.410

    Nou, de ambitie spat er echt aan alle kanten vanaf!

    • + 0
    • 22 maa 2021 - 17:20
    • delange

      Posts: 1.611

      Het realisme spat er echt aan alle kanten vanaf!

      • + 0
      • 22 maa 2021 - 18:55
  • Verwacht ook niet al teveel van Haas, auto ziet eruit alsof ze een beetje aan het uitchecken zijn. Qua rookies heb ik ook niet heel veel vertrouwen in dit duo, maar wie weet.

    • + 0
    • 22 maa 2021 - 20:15
  • Toch apart hoe haas zo enorm is achteruitgegaan. Paar seizoenen geleden streden ze met renault om best of the rest. Sindsdien lijken ze de auto niet eens te begrijpen laat staan verbeteren.

    • + 0
    • 22 maa 2021 - 22:12

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

    Vrije training 3

    11:00 - 12:00

    Race

    14:00 - 16:00

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

    Kwalificatie

    14:00 - 15:00

    Snelste ronde

    14:00 - 16:00

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    10:30 - 11:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    11:00 - 12:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:00 - 16:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    14:00 - 15:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    14:00 - 15:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    14:00 - 16:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 0
  • Podiums 0
  • Grand Prix 25
  • Land RU
  • Geb. datum 2 maa 1999 (22)
  • Geb. plaats Moskou, RU
  • Gewicht 65 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel