user icon

BWT blijft toch bij Aston Martin, alleen minder prominent

  • Gepubliceerd op 25 feb 2021 08:23
  • comments 13
  • Door: Rob Veenstra

Sponsor BWT heeft verrassend toch voor een langer verblijf bij Aston Martin F1 Team gekozen. Het watertechnologiebedrijf leek op weg naar een andere renstal en voerde gesprekken met Haas F1 Team en Williams. De auto's van Aston Martin krijgen namelijk een overwegend groene kleur en dat valt niet te rijmen met de wens van BWT voor roze bolides.

De gesprekken met Haas F1 Team waren al stukgelopen, maar de verwachting was dat BWT zich als titelsponsor aan Williams zou verbinden. De firma blijft echter bij Aston Martin F1 Team, vorig jaar nog Racing Point, en neemt genoegen met een minder prominente plek op de wagens. Een team in de subtop genoot uiteindelijk de voorkeur boven een renstal in de achterhoede.

Aston Martin-teambaas Otmar Szafnauer: "Onze vrienden van BWT zijn al jaren trouwe supporters van ons team en het doet me deugd dat ze ervoor gekozen hebben om ons ook in de hoedanigheid van Aston Martin F1 Team te steunen. BWT gaat ons helpen om meer duurzaam te worden, met name met onze activiteiten op het circuit. Dit betekent een nieuw hoofdstuk voor deze sterke en historische samenwerking, waar we ons allemaal op verheugen."

BWT-directeur Andreas Weißenbacher: "Ik ben trots om de steun aan dit prachtige team en deze geweldige groep mensen voort te zetten en ik kijk uit naar het begin van een nieuw tijdperk met de terugkeer van Aston Martin in de Formule 1. Het sterke seizoen 2020 belooft veel goeds voor de komende jaren en we willen het team vergezellen in hun reis naar de top."

Reacties (13)

Login om te reageren
  • BWT heeft water bij de wijn gedaan, naar het schijnt ;-)

    • + 4
    • 25 feb 2021 - 08:28
  • Jammer, ik vond die roze livery wel mooi en onderscheidend. Had deze graag teruggezien bij Haas of Williams. Die teams hebben nu een niet echt bijzondere uitstraling

    • + 3
    • 25 feb 2021 - 08:54
    • Had de geniddelde kijker dan niet het gevoel gehad dat ze gewoon naar een Force India zaten te kijken ipv een Haas of een Williams?

      • + 0
      • 25 feb 2021 - 12:51
    • Hoeft niet persé toch? Een roze-zwart met toefje gouden Haas livery had vast ook mooi en onderscheidend geweest bijvoorbeeld

      • + 0
      • 25 feb 2021 - 13:28
  • Numnum

    Posts: 2.427

    Zonde voor Williams...

    • + 0
    • 25 feb 2021 - 09:30
  • Het leuke vind ik dat ik dat suikerspin roze niet kan rijmen met dat sjieke donkergroen v Aston Martin. Cognizant staat waarschijnlijk op de sidepods, dus dan zou BWT terugkomen in enginecover of voor- en achtervleugel. Dat wordt n wonderlijke mix van kleuren. Ik had ze echter graag allebei gezien; de livery zonder BWT en de livery met BWT.
    Hoe dan ook, ben erg nieuwsgierig hoe ze hier een werkende livery v gaan maken. Maar dat ie one of a kind is, staat op voorhand vast.

    • + 0
    • 25 feb 2021 - 09:31
    • Ik hoop met je mee, en ik heb de afgelopen dagen al diverse toffe groen met roze renders voorbij zien komen.

      Waar ik echter voor vrees is dat het BWT logo in het wit wordt uitgevoerd en ergens op de groene auto wordt geplakt tussen o.a. de wit geletterde Cognizant en AM bestickering

      • + 0
      • 25 feb 2021 - 10:51
    • Dat zou dan idd een tegenvaller zijn, maar roze is echt het handelsmerk v BWT dus ik geloof wel dat roze gebruikt gaat worden; Ik denk dat het een donkergroene wagen wordt met een roze BWT muts (engine cover) en wat belijning, maar zou t leuk(er) vinden als t n groene AM wordt met roze wangen (sidepods) en dan met Cognizant gewoon op de enginecover.

      • + 0
      • 25 feb 2021 - 12:13
  • Minder prominent op de wagen?
    Een kloddertje roze hier en een kloddertje roze daar.......

    • + 0
    • 25 feb 2021 - 11:00
    • Dat zou wat zijn! British racing green met roze verfspetters 😁

      • + 1
      • 25 feb 2021 - 11:09
    • en met kleine letters in een hoekje van het bodywork "Designed by Tante Til"

      • + 1
      • 25 feb 2021 - 11:12
  • John6

    Posts: 5.089

    Roze bodemplaat zal het dan wel worden..

    • + 0
    • 25 feb 2021 - 11:38
    • Net de mooie kleur groen van de AM21 gezien zou jammer zijn.

      • + 0
      • 25 feb 2021 - 15:46

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

BH Grand Prix van Bahrein

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Krijgen we dit jaar een titanenstrijd tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen te zien?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Verenigde Staten van Amerika
  • Geb. datum 13 aug 1964 (56)
  • Geb. plaats Romania, Verenigde Staten van Amerika
  • Gewicht 0 kg
  • Lengte 0,00 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar