user icon

Officieel: Jenson Button verbindt zich als adviseur aan Williams

  • Gepubliceerd op 22 jan 2021 13:14
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Oud Formule 1-coureur Jenson Button gaat het team van Williams van adviezen voorzien. De Brit heeft een meerjarige overeenkomst gesloten om de rol van adviseur te bekleden bij de Britse renstal. Button is geen onbekende voor Williams; Williams is het team waarvoor de wereldkampioen van 2009 in 2000 zijn debuut in de Formule 1 maakte.

Nu keert hij terug op het oude nest. Button zal Williams in 2021 bij meerdere Grands Prix bijstaan als adviseur en daarnaast opdraven voor sponsor- en mediaverplichtingen. De Brit gaat zijn werkzaamheden voor het team combineren met zijn rol als analist bij de Britse zender Sky Sports F1. Hij neemt een schat aan autosportervaring met zich mee naar Williams.

Button: "Ik ben verguld om mede te kunnen delen dat ik weer bij Williams getekend heb. Toen ik op mijn 19de tekende voor mijn Formule 1-moment, was het een moment dat mijn leven veranderde. Dat was meer dan twintig jaar geleden, maar toch voelt het alsof ik nooit weggeweest ben. Frank Williams had vertrouwen in me en daar ben ik hem eeuwig dankbaar voor. Nu krijg ik de kans om terug te keren en het team te helpen in hun jacht op nieuwe successen. Dat vergt veel hard werk, maar ik twijfel er niet aan dat Williams een mooie toekomst tegemoet gaat. Ik kan niet wachten om te beginnen."

De aanstaande Williams-directeur Jost Capito voegt toe: "De komst van Jenson vertegenwoordigt een volgende positieve stap voor ons team, zowel op als naast de baan. Jenson is altijd een vriend van het team gebleven en het is geweldig om hem weer bij de Williams-familie te verwelkomen. Frank Williams zag in hem een ruwe diamant en gaf hem een eerste kans in de Formule 1. Hij heeft het vervolgens helemaal waargemaakt, met de wereldtitel als kroon op het werk. Hij begeeft zich nu onder meer in de zaken- en televisiewereld en geldt als een gerespecteerd figuur in de paddock. Met al die ervaring voegt hij een nieuwe laag toe aan onze organisatie. Het doet ons deugd om weer met Jenson samen te kunnen werken."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Good old Jenson back in F1......nice.

    • + 4
    • 22 jan 2021 - 13:31
    • Gewoon omdat het kan? Jenson een keer een vrijdagtraining rijden met Latifi? Eens kijken hoe ‘goed’ die Latifi nu is...

      • + 1
      • 22 jan 2021 - 14:38
    • Numnum

      Posts: 2.872

      Waarom zou je Latifi nog tegen het licht willen houden?
      Hij is allang door de mand gevallen.

      • + 0
      • 25 jan 2021 - 09:44
  • Williams heeft afgelopen jaren veel kritiek ontvangen maar sinds Dorilton aan het roer is bij Williams gaat het wat betreft veranderingen de goede kant. Ook dit zie ik als een juiste stap om weer voorruit te komen.

    • + 0
    • 22 jan 2021 - 13:37
    • Joeppp

      Posts: 4.491

      Hij komt in ieder geval heel realistisch over in de artikelen die ik nu heb gelezen.

      • + 0
      • 22 jan 2021 - 17:24
  • Ik heb de afgelopen jaren de uitspraken van Jenson een beetje gevolgd en viel mij op dat hij eigenlijk weinig blijk gaf van een goede slimme kijk hebben op dingen. Nooit onder de indruk geweest wat dat betreft.
    Ik zie deze announcement daarom meer als een promotie stuntje van Williams.

    • + 1
    • 22 jan 2021 - 14:26
  • Hopelijk kan Button Williams een beetje uit de knoop kan halen.

    • + 2
    • 22 jan 2021 - 14:56
    • Misschien dat Jenson op de juiste knoppen weet te drukken om de bull weer voorwaarts te trekken....

      • + 0
      • 22 jan 2021 - 21:48
  • Button de rijder die een contract van Williams had voor 2005/2006 en vervolgens bij BAR bleef omdat dat contract werd aangevochten.

    2005 reed die voor BAR en in 2006 wilde jenson niet naar Williams. Uiteindelijk kocht BAR zijn contract uit.

    • + 0
    • 22 jan 2021 - 15:24
    • Klopt Button wilde de overstap niet meer maken in 2006 omdat BMW vertrokken was bij Williams. Dat geintje heeft BAR en Button 30 miljoen gekost.

      • + 0
      • 22 jan 2021 - 20:50
    • Klopt, terwijl button eigenlijk in 2005 al zou rijden voor Williams. Hij had een twee jarig contract.

      In 2001 had hij ook nig een contract bij Williams terwijl die bij benneton reed.

      Je kan wel spreken van een soort haat liefde verhouding tussen button en Williams

      • + 0
      • 22 jan 2021 - 22:02
  • Snork

    Posts: 11.877

    Van insiders vernomen dat zijn eerste advies is dat het sneller moet bij Williams. Briljant toch?

    • + 1
    • 22 jan 2021 - 18:28
    • Maar dan stelt hij geen moeilijke doelstelling ;)

      • + 0
      • 22 jan 2021 - 20:57
  • Kan je ook eersr onofficieel adviseurworden bij Williams?

    • + 0
    • 23 jan 2021 - 16:12

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 37
  • Podiums 0
  • Grand Prix 41
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 19 jan 1980 (41)
  • Geb. plaats Frome, Somerset, Groot Brittannië
  • Gewicht 72 kg
  • Lengte 1,82 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar