user icon
user icon

Geen afscheidstest voor Grosjean: "Ferrari moet de motoren terug hebben"

  • Gepubliceerd op 14 dec 2020 09:36
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Haas kan Romain Grosjean deze winter geen Formule 1-test geven. De Fransman nam vorige week in Bahrein afscheid van zijn team, nadat bekend werd dat hij afgelopen weekend niet mee kon doen aan de Grand Prix in Abu Dhabi omdat zijn brandwonden te ernstig waren.

De enige manier waarop hij kon meedoen was te rijden met brandwonden, maar dan was er een grote kans op huidtransplantatie nodig geweest, iets wat Grosjean zelf liever niet wilde. Het gevolg was een terugvlucht naar Zwitserland waar hij samen met zijn vrouw Marion en drie kinderen woont.

Bij zijn afscheid zei Grosjean dat hij het op prijs zou stellen als één van de teams hem nog een laatste testrit zou kunnen geven om zijn F1-carrière af te ronden. Toto Wolff reageerde door te zeggen dat als geen van de teams waarvoor Grosjean heeft geracet hem de test wil geven, hij een Mercedes-wagen beschikbaar zal stellen.

Ferrari

Haas-teambaas Gunther Steiner zegt dat het kleine Amerikaanse team Grosjean eigenlijk niet kan laten testen. Dat ligt overigens niet aan Haas maar aan motorpartner Ferrari: "We kunnen zo'n test niet organiseren voor Romain omdat we alle motoren terug moeten geven aan Ferrari."

"We hebben veel oude racewagens in onze fabriek, maar ze hebben allemaal geen motor. Misschien kan er iets gedaan worden met Ferrari, dat zullen we moeten bekijken. Maar eerst moet Romain weer beter worden."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • f(1)orum

    Posts: 801

    En Dallara wil graag haar chassis' (heelhuids) terug ;-)

    • + 3
    • 14 dec 2020 - 09:44
    • Snork

      Posts: 9.556

      En Pirelli de banden, en Shell de brandstof, en zo blijft er een hol karkas over. Opgevreten door de raven, klaar voor het museum. Tragischjsch.

      • + 2
      • 14 dec 2020 - 10:54
  • aardige jongen hoor die Romain, maar beter heeft hij vrede met het feit dat de show over is, het doek is gevallen...
    Zo'n F1 test moet voor iemand anders gereserveerd worden, met Grosjean achter het stuur dat dient in dit stadium toch geen enkel doel meer....

    • + 0
    • 14 dec 2020 - 10:06
    • Het gaat meer erom denk ik om angst te overwinnen , Lauda had dat ook dat hij zo snel mogelijk weer wou instappen om zo van je trauma af te komen .

      Het zou niet gaaf zijn als we hem na 2 races in een andere klasse nooit meer terug zullen zien op de baan
      Verder ben ik het wel eens met je post hoor , maar ik denk dat t met een ander doel is .

      • + 4
      • 14 dec 2020 - 10:27
    • Klopt wat je zegt @MO. Grosjean heeft zelf gezegd ... al is het maar 15 rondjes, ik wil weten of ik het weer aankan/aandurf.
      Daarom heeft hij vorige week ook even weer in de HAAS wagen gezeten.

      • + 2
      • 14 dec 2020 - 10:47
    • Snork

      Posts: 9.556

      Hij mag bij mij thuis wel achter de Playstation met stuurtje en pedalen. Krijgt hij er nog een biertje bij ook.

      • + 3
      • 14 dec 2020 - 10:55
    • dat lijkt mij de veilige keuze voor Romain, je kunt als gamer op je gemak keihard crashen zonder dat je in een vuurzee vast komt te zitten

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 10:58
    • Kubica

      Posts: 3.890

      @Snork, Heineken 0.0 neem ik aan ? ;)

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 11:13
    • Snork

      Posts: 9.556

      Ik dacht het niet. Volgieten met het echte spul en gas erop.

      • + 1
      • 14 dec 2020 - 11:18
    • @P.Clemenza... Wie heeft het over wie heeft het over "dit stadium"? Eerst moeten zijn wonden geheeld zijn uiteraard. En wat al gezegd is, daarna is het alleen om zijn angst te overwinnen. Beetje kromme opmerking Snork om dan maar te zeggen dat hij wel achter de playstation mag... Denk dat niemand op dit moment in zijn schoenen wil staan.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 11:53
    • @Sambal, ik doel niet op zijn verwondingen maar op het feit dat zijn F1 loopbaan ten einde is, daarom zie ik het doel niet zo, en angsten overwinnen? Hij zal n.a.w. niet meer aan grands prix deelnemen

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 13:19
  • op die foto boven doet Grosjean mij een beetje aan Tong Po denken

    • + 1
    • 14 dec 2020 - 10:08
    • f(1)orum

      Posts: 801

      Mij eigenlijk meer aan Jacques Clouseau (Sellers) nadat hij zijn vaste "vermommingswinkeltje" had bezocht :-)

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 10:14
    • En mij aan the return of the Mummy.

      • + 2
      • 14 dec 2020 - 10:17
    • Ome Theo

      Posts: 274

      Ik moest direct denken aan Donald Duck, geen idee waarom.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 10:29
    • Snork

      Posts: 9.556

      Rocky, klaar voor een bokswedstrijd.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 10:56
  • Kubica

    Posts: 3.890

    Rare houding van Ferrari als dit waar is. Ze kunnen 1 blok toch wel iets later terug krijgen? En wat gaat Ferrari er mee doen? Refurbishen ?

    • + 0
    • 14 dec 2020 - 11:15
    • M@X

      Posts: 630

      Zal wel geregeld worden hoor. Zal Steiner gewoon gevraagd zijn en hij heeft antwoord gegeven. Weet zeker dat er teams zijn die mee willen werken.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 11:31
    • Die test moet gebeuren met een twee jaar oude wagen en dus ook met een twee jaar oude motor @Kubica.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 13:27
  • Fireblade

    Posts: 972

    Maakt niets uit, Toto heeft hem immers een test in een Mercedes beloofd als hij die test niet elders kan krijgen. Hier zal de voorkeur voor Romain ook wel naar uitgaan schat ik zo in.

    • + 0
    • 14 dec 2020 - 13:29

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

AE Grand Prix van Abu Dhabi

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke F1-coureur stelde het meest teleur in 2020?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Haas F1
  • Punten 155
  • Podiums 1
  • Grand Prix 117
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (34)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk
17 - 19 jul 2020
Hongarije
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië
14 - 16 aug 2020
Spanje
28 - 30 aug 2020
België
4 - 6 sep 2020
Italië
11 - 13 sep 2020
Italië
25 - 27 sep 2020
Rusland
9 - 11 okt 2020
Duitsland
23 - 25 okt 2020
Portugal
31 - 1 nov 2020
Italië
13 - 15 nov 2020
Turkije
27 - 29 nov 2020
Bahrein
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul 2020
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul 2020
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug 2020
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug 2020
28 - 30 aug 2020
4 - 6 sep 2020
Italië Monza
11 - 13 sep 2020
Italië Mugello
25 - 27 sep 2020
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt 2020
Duitsland Nurburgring
23 - 25 okt 2020
31 - 1 nov 2020
13 - 15 nov 2020
Turkije Istanbul Park
27 - 29 nov 2020
11 - 13 dec 2020
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar