user icon

Geen afscheidstest voor Grosjean: "Ferrari moet de motoren terug hebben"

  • Gepubliceerd op 14 dec 2020 09:36
  • comments 20
  • Door: Rob Veenstra

Haas kan Romain Grosjean deze winter geen Formule 1-test geven. De Fransman nam vorige week in Bahrein afscheid van zijn team, nadat bekend werd dat hij afgelopen weekend niet mee kon doen aan de Grand Prix in Abu Dhabi omdat zijn brandwonden te ernstig waren.

De enige manier waarop hij kon meedoen was te rijden met brandwonden, maar dan was er een grote kans op huidtransplantatie nodig geweest, iets wat Grosjean zelf liever niet wilde. Het gevolg was een terugvlucht naar Zwitserland waar hij samen met zijn vrouw Marion en drie kinderen woont.

Bij zijn afscheid zei Grosjean dat hij het op prijs zou stellen als één van de teams hem nog een laatste testrit zou kunnen geven om zijn F1-carrière af te ronden. Toto Wolff reageerde door te zeggen dat als geen van de teams waarvoor Grosjean heeft geracet hem de test wil geven, hij een Mercedes-wagen beschikbaar zal stellen.

Ferrari

Haas-teambaas Gunther Steiner zegt dat het kleine Amerikaanse team Grosjean eigenlijk niet kan laten testen. Dat ligt overigens niet aan Haas maar aan motorpartner Ferrari: "We kunnen zo'n test niet organiseren voor Romain omdat we alle motoren terug moeten geven aan Ferrari."

"We hebben veel oude racewagens in onze fabriek, maar ze hebben allemaal geen motor. Misschien kan er iets gedaan worden met Ferrari, dat zullen we moeten bekijken. Maar eerst moet Romain weer beter worden."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • En Dallara wil graag haar chassis' (heelhuids) terug ;-)

    • + 3
    • 14 dec 2020 - 09:44
    • Snork

      Posts: 10.611

      En Pirelli de banden, en Shell de brandstof, en zo blijft er een hol karkas over. Opgevreten door de raven, klaar voor het museum. Tragischjsch.

      • + 2
      • 14 dec 2020 - 10:54
  • aardige jongen hoor die Romain, maar beter heeft hij vrede met het feit dat de show over is, het doek is gevallen...
    Zo'n F1 test moet voor iemand anders gereserveerd worden, met Grosjean achter het stuur dat dient in dit stadium toch geen enkel doel meer....

    • + 0
    • 14 dec 2020 - 10:06
    • Het gaat meer erom denk ik om angst te overwinnen , Lauda had dat ook dat hij zo snel mogelijk weer wou instappen om zo van je trauma af te komen .

      Het zou niet gaaf zijn als we hem na 2 races in een andere klasse nooit meer terug zullen zien op de baan
      Verder ben ik het wel eens met je post hoor , maar ik denk dat t met een ander doel is .

      • + 4
      • 14 dec 2020 - 10:27
    • Klopt wat je zegt @MO. Grosjean heeft zelf gezegd ... al is het maar 15 rondjes, ik wil weten of ik het weer aankan/aandurf.
      Daarom heeft hij vorige week ook even weer in de HAAS wagen gezeten.

      • + 2
      • 14 dec 2020 - 10:47
    • Snork

      Posts: 10.611

      Hij mag bij mij thuis wel achter de Playstation met stuurtje en pedalen. Krijgt hij er nog een biertje bij ook.

      • + 3
      • 14 dec 2020 - 10:55
    • dat lijkt mij de veilige keuze voor Romain, je kunt als gamer op je gemak keihard crashen zonder dat je in een vuurzee vast komt te zitten

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 10:58
    • Kubica

      Posts: 3.946

      @Snork, Heineken 0.0 neem ik aan ? ;)

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 11:13
    • Snork

      Posts: 10.611

      Ik dacht het niet. Volgieten met het echte spul en gas erop.

      • + 1
      • 14 dec 2020 - 11:18
    • @P.Clemenza... Wie heeft het over wie heeft het over "dit stadium"? Eerst moeten zijn wonden geheeld zijn uiteraard. En wat al gezegd is, daarna is het alleen om zijn angst te overwinnen. Beetje kromme opmerking Snork om dan maar te zeggen dat hij wel achter de playstation mag... Denk dat niemand op dit moment in zijn schoenen wil staan.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 11:53
    • @Sambal, ik doel niet op zijn verwondingen maar op het feit dat zijn F1 loopbaan ten einde is, daarom zie ik het doel niet zo, en angsten overwinnen? Hij zal n.a.w. niet meer aan grands prix deelnemen

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 13:19
  • op die foto boven doet Grosjean mij een beetje aan Tong Po denken

    • + 1
    • 14 dec 2020 - 10:08
    • Mij eigenlijk meer aan Jacques Clouseau (Sellers) nadat hij zijn vaste "vermommingswinkeltje" had bezocht :-)

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 10:14
    • En mij aan the return of the Mummy.

      • + 2
      • 14 dec 2020 - 10:17
    • Ome Theo

      Posts: 278

      Ik moest direct denken aan Donald Duck, geen idee waarom.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 10:29
    • Snork

      Posts: 10.611

      Rocky, klaar voor een bokswedstrijd.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 10:56
  • Kubica

    Posts: 3.946

    Rare houding van Ferrari als dit waar is. Ze kunnen 1 blok toch wel iets later terug krijgen? En wat gaat Ferrari er mee doen? Refurbishen ?

    • + 0
    • 14 dec 2020 - 11:15
    • M@X

      Posts: 658

      Zal wel geregeld worden hoor. Zal Steiner gewoon gevraagd zijn en hij heeft antwoord gegeven. Weet zeker dat er teams zijn die mee willen werken.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 11:31
    • Die test moet gebeuren met een twee jaar oude wagen en dus ook met een twee jaar oude motor @Kubica.

      • + 0
      • 14 dec 2020 - 13:27
  • Fireblade

    Posts: 992

    Maakt niets uit, Toto heeft hem immers een test in een Mercedes beloofd als hij die test niet elders kan krijgen. Hier zal de voorkeur voor Romain ook wel naar uitgaan schat ik zo in.

    • + 0
    • 14 dec 2020 - 13:29

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit