user icon

Sergio Perez: "Lewis Hamilton was van een andere planeet in Turkije"

  • Gepubliceerd op 17 nov 2020 08:34
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

Sergio Perez viel op tijdens de Turkse Grand Prix. De Mexicaan deed wonderen met zijn banden om zich een weg te banen naar een mooie tweede plaats tijdens de race in Istanboel. Ironisch genoeg heeft Perez aan het einde van het seizoen geen stoeltje, want de man die hij zondag naar de tweede plaats versloeg in Istanbul Park, Sebastian Vettel, zal zijn plaats innemen als Racing Point verandert in Aston Martin.

Dat de 30-jarige coureur uit Guadalajara in 2021 misschien niet op de grid staat, is een sportieve aderlating, want zondag had hij de race misschien gewonnen als Lewis Hamilton niet één van zijn beste races ooit had afgeleverd om een ​​zevende F1-titel te claimen

Trillingen

Sergio weerde in de laatste ronde een aanval van Ferrari met twee af ​​om een ​​welverdiende tweede plaats af te sluiten. Naderhand zei hij: "Ik vertelde mijn team op de radio 'nog een ronde op die banden en ik denk dat ze ontploft zullen zijn!'. De trillingen waren tegen het einde erg heftig, maar ik denk dat het ook onze race heeft gemaakt. Ik heb van het begin tot het einde goed aan bandenmanagement gedaan."

"Ik denk dat het team fantastisch werk heeft geleverd met de strategie in de race. Lewis was vandaag extreem sterk, maar we zijn erin geslaagd om een ​​resultaat te behalen. Lewis zat vandaag op een ander planeet en toen hij eenmaal bij mij was, controleerde hij de race. Dus de tweede plaats was het beste dat we konden bereiken en we hebben geweldig werk geleverd om de Red Bulls en Ferrari's achter ons te houden."

Blij met podium

Sergio Perez stond vaker op het podium maar dit jaar nog niet. De Mexicaan was de eerste coureur die dit jaar een weekend moest missen vanwege corona en krijgt nu loon na werken: "We zijn dit jaar verschillende keren dicht bij een podium geweest, dus het is geweldig om nu met het team van dit moment te genieten. Het was een spannende race en tot het einde een moeilijke wedstrijd. De sleutel was het managen van de intermediates aan het begin en einde van de tweede stint. Dat heeft het verschil gemaakt."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Ik zou zeggen, Perez was ook van andere planeet. Dat was dan ook tevens het verschil tussen hem en zijn teamgenoot die dus niet over zelfde raceinzicht beschikt en duidelijk het minder kan inschatten. Petje af voor Perez, hoort zeker bij F1 thuis.

    • + 2
    • 17 nov 2020 - 09:12
    • Hoort misschien wel thuis in de 2e Red Bull. Meer dan Albon & Hulkenberg.

      • + 4
      • 17 nov 2020 - 10:03
    • maar het zou me niet verbazen als we Albon volgend jaar wederom naast Max zien, ik heb zo'n voorgevoel..
      op basis van talent/racecraft zou ik zonder twijfel voor Perez gaan, maar de dingen die daadwerkelijk gebeuren zijn voor ons buitenstaanders vaak niet te doorgronden

      • + 3
      • 17 nov 2020 - 11:00
    • Damon
      Dat roep ik al weken, dat ik zonder twijfel voor Perez zou gaan.
      Maar dan hoor ik dat Perez geen teamspelers is en zich niet zou schikken in de rol van 2e rijder, alsof hij Max zou kunnen bijhouden.
      Aan de andere kant heb je Hulkenberg die zich in zijn 2 inval races goed heeft weten te profileren.
      Maar zit je op hulkenberg te wachten als topteam.

      • + 1
      • 17 nov 2020 - 11:12
    • @GetInThereLewis,
      Zwart-wit denken is echt een trend. Men doet net alsof Perez áltijd voor een slechte sfeer zorgt en áltijd teamgenoten van de baan rost.
      Dit is natuurlijk zwaar overdreven. De enige keer dat er ruzie was, was samen met Ocon. De situatie bij McLaren zou je eventueel ook nog kunnen noemen, maar bij Sauber naast Kobayashi, of bij Force India naast Hülkenberg en nu naast Stroll is er totaal niets aan de hand en kunnen ze allemaal goed door 1 deur.

      En tja, als we iets wel weten vanuit het verleden dan is het wel dat Hülkenberg elke kans op een podiumplek (en dat waren er meerdere) eigenhandig om zeep heeft geholpen. Wat we ook weten is dat Perez bijna elke kans op een podiumplek met volle handen aanpakt. Tja, wie neem je dan liever?! Die keuze lijkt mij inderdaad ook erg makkelijk.

      • + 1
      • 17 nov 2020 - 13:23
    • zorba

      Posts: 1.535

      Moet hij zich aan teamorders houden? ,dat ze elkaar eraf rossen hebben rosberg en hamilton ook gedaan .dan hebben we terug spanning en worden de piloten er sneller bij van interne concurentie,er moet niet altijd gehoopt worden op homeles bij mercedes elders mag ook

      • + 0
      • 18 nov 2020 - 09:32
  • Politik

    Posts: 7.071

    Beste wat RB kan doen, is deze man volgend jaar naast Max zetten. Laat het gewoon elke race zien, erg knap.
    Is voor de F1 supporters ook nog eens extra leuk:)

    • + 2
    • 17 nov 2020 - 09:36
  • een vergelijkbare race vorig jaar lag hij er als eerste af. Voor mij lijkt Perez ook de aangewezen man, maar hij laat het ook zeker niet elke race zien en werd zaterdag nog op 1,5 seconden gereden door Stroll die er volgens sommigen geen hout van kan. De waan van de dag viert hier wel weer hoogtij hoor. Gewoon weer Mercedes op 1 en 2.

    • + 1
    • 17 nov 2020 - 10:24
    • Je hebt het over elke race om vervolgens te wijzen naar de kwali, Perez is de beste optie voor RB hoe je het went of keert of zou je weer een seizoen gaan aanmodderen met Albon?

      Stroll kan er geen hout van omdat de mensen hem nog steeds al pay driver zien hij is niet de meest getalenteerde rijder maar het is zeker geen pannenkoek heeft mooie dingen laten zien vooral in kwalificaties in het nat.

      • + 2
      • 17 nov 2020 - 11:18
    • voor mij lijkt Perez ook de aangewezen man, dat staat er toch?

      • + 0
      • 17 nov 2020 - 13:14
    • Je spreekt jezelf behoorlijk tegen in het laatste deel van je verhaal. Of het ligt aan mij en heb je gewoon geen hoge pet op van Perez?

      • + 0
      • 17 nov 2020 - 14:33
    • Werd door 1.5 seconden gereden door Stroll? Misschien moet je dan ook gewoon de waarheid posten, namelijk dat Perez de laatste ronde gewoon de fout in ging. Stroll heeft Perez dus niet verslagen op snelheid, maar door de laatste ronde zelf niet in de fout te gaan.
      Daarvoor was het namelijk steeds Perez die snellere rondes reed. Perez was dus sneller... maar ging dus de fout in.

      Dat Perez sneller is dan Stroll is na 2 jaar als teamgenoten toch ook wel gewoon heel dik duidelijk.

      • + 0
      • 17 nov 2020 - 16:09
    • @hupholland
      Als je nu nog niet ziet dat Perez veel sneller en beter is dan Stroll dan ben ik zeer verbaasd, want je bent wellicht samen met papa-Stroll de enige die dat niet ziet. Niks mis met fan zijn hoor maar je statement is op zijn minst niet correct.

      • + 0
      • 17 nov 2020 - 17:48
    • "Stroll heeft Perez dus niet verslagen op snelheid, maar door de laatste ronde zelf niet in de fout te gaan."

      Stroll ging anders toch sneller over de ronde? Of is het misschien wel zo dat Perez de fout maakte net omdat hij niet aan het tempo van Stroll kon komen?

      • + 0
      • 17 nov 2020 - 18:14

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

TR Grand Prix van Turkije

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1 is spannender dan ooit?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.549
  • Podiums 193
  • Grand Prix 245
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
8 - 10 okt
Japan
8 - 10 okt
Turkije
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
8 - 10 okt
8 - 10 okt
Turkije Istanbul Park
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar