user icon

Stroll over recente malaise: "Is niet leuk geweest"

  • Gepubliceerd op 13 nov 2020 10:00
  • comments 8
  • Door: Bo Brautigam

Lance Stroll was - tot en met de race van Monza - bezig aan zijn beste Formule 1-seizoen tot nu toe. Het team van Racing Point kwam als derde snelste team uit de verf, en vaak wist Lance Stroll zijn meer ervaren teamgenoot Sergio Perez te snel af te zijn. Hij bewees critici toen het tegendeel toen hij twee keer vierde werd in Hongarije en Spanje. Echter, na Monza is zijn vorm helemaal ingezakt.

Sinds de Grand Prix van Italië op Monza wist Stroll slechts één punt te scoren, en ook maar één keer de finishvlag te halen. Dit heeft ervoor gezorgd dat de hoop om derde in het constructeursklassement te worden een duikvlucht heeft genomen. Het team van Racing Point staat inmiddels één punt achter Renault, en gelijk aan McLaren op plek 4. "Ik hoop dat we inmiddels al het ongeluk al gehad hebben, laten we het daar over eens zijn!", aldus een lachende Otmar Szafnauer, teambaas van Racing Point.

Over deze malaise zei Stroll het volgende. "Het is echt niet leuk geweest, neem dat van mij aan", aldus Stroll. "Deze sport kan soms echt frustrerend zijn. Ik heb veel goeds meegemaakt aan het begin van het seizoen, maar sinds mijn podiumplek in Monza is het eigenlijk best slecht geweest; Formule 1 is daadwerkelijk een achtbaan in dat opzicht."

"Achteraf gezien zijn er wel een aantal dingen die ik anders zou hebben gedaan - fouten die ik bijvoorbeeld heb gemaakt", zo vertelt Stroll verder. "Ik heb echt wel een aantal fouten gemaakt die ons veel punten kostten, denk aan bijvoorbeeld Portimao. Maar er waren ook andere dingen waar ik echt niks aan kon doen en gewoon stom ongeluk waren, denk dan bijvoorbeeld aan Mugello - waar ik notabene in gevecht was voor een podiumplek - of aan Rusland", zo vertelt Stroll verder. "Echter, dat is nu in het verleden en het heeft totaal geen zin om me daar verder druk om te maken. Ik kijk nu uit naar de races die komen gaan, en daar heb ik erg veel zin in", zo sluit Stroll af. 

Reacties (8)

Login om te reageren
  • Maximo

    Posts: 6.830

    Het heeft denk ik ook aan hem geknaagd dat hij al een tijdje als eerste de nieuwste updates kreeg en Perez dan toch sneller was.

    Ik heb het idee dat Lance er beetje bij beetje achter komt dat hij niet de wereldtopper is die zijn omgeving en hij zichzelf jaren lang wijs gemakt hadden.

    Grappig, want ik vond hem dit seizoen juist de eerste helft redelijk goed rijden voor zijn doen, maar ik dat zijn zelfvertrouwen toch wat aan het afnemen is en zodra dat gebeurt zie je bij iedere coureur de resultaten afnemen.

    • + 0
    • 13 nov 2020 - 10:24
    • Dat hij betere prestaties is neer gaan zetten komt natuurlijk ook doordat de auto dit jaar echt heel goed is. Perez maakte hier en daar ook foutjes en was niet altijd top, maar heeft zijn vorm de laatste tijd weer helemaal terug en dan is het verschil tussen beide heren meteen zichtbaar. Dat Perez zonder updates sneller was dan Stroll met updates zegt ook weer genoeg.

      Stroll is zeker niet heel slecht, maar meer dan matig gaat het ook nooit worden.

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 10:27
    • @Maximo Ik denk dat Stroll deze gedachten helemaal niet heeft gehad. Op mij komt hij over het algemeen down-to-earth over. Ik vind helemaal niet dat hij hoogmoedswaanzin heeft.

      Ik ben het wel met u eens dat hij de start van dit seizoen (redelijk) goed heeft gepresteerd. Dit is inderdaad best wel weggezakt en daar zullen zo zijn redenen voor zijn, maar verwacht niet dat dit komt door 'het zichzelf zo ontzettend goed vinden, maar niet kunnen waarmaken'.

      @Damon Hill Help me even. Hoeveel races heeft Stroll updates aan de raceauto gehad die Perez niet heeft gekregen. Ik kan me eigenlijk maar één race herinneren (of waren het er twee?), er werd toen gezegd 'degene die voor staat in het kampioenschap, krijgt ze als eerste'. Op dat moment was dat Stroll. Ik vond dat geen gekke filosofie en kreeg geen vibes dat Stroll werd voorgetrokken.
      Daarnaast is het de vraag of de updates ook daadwerkelijk werken en als ze werken, wat de winst is geweest aan tijd/bestuurbaarheid/etc. Het zijn geen garanties dat het beter wordt natuurlijk.
      Ik vind dat u Stroll hier te kort doet door hem als 'matig' weg te zetten. Het is niet de beste coureur van het veld, dat ben ik met u eens, maar zou hem toch echt wel een 'voldoende' willen geven.

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 16:14
  • Snork

    Posts: 12.416

    Ik moet zeggen dat de klad er hierdoor ook een beetje in kwam bij de Stroll fanclub. Ouw en Pietje Bell, wanneer was het de laatse keer dat we stomdronken tuterend de straat opgingen nadat Stroll een toprace had gereden? Ik mis die goeie oude tijd inmiddels wel waarin Stroll een echte bedreiging voor de coureurs aan het front was en het echt nagelbijten was.
    Maar ik heb er vertrouwen in dat hij terugkomt. Stroll 2.0!

    • + 1
    • 13 nov 2020 - 12:16
    • Maximo

      Posts: 6.830

      @Snork, het schijnt dat Lawrence Stroll fanclub leden van zoonlief financieel ondersteund, toch ook iets voor jou dan?;)

      • + 1
      • 13 nov 2020 - 12:45
    • Snork

      Posts: 12.416

      Maximo, waarom denk je dat ik lid ben? ;-)

      • + 1
      • 13 nov 2020 - 13:07
    • Zondag gaat ie het helemaal maken Snork.
      Alle uitlachers hier zullen het deksel op de neus krijgen, Lance rules!!!

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 15:03
    • Krijg een baard van die Stroll, Schwantz 2.0

      • + 0
      • 13 nov 2020 - 20:13

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Aston Martin
  • Punten 166
  • Podiums 6
  • Grand Prix 172
  • Land CA
  • Geb. datum 29 okt 1998 (22)
  • Geb. plaats Montreal, CA
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar